Jay melirik ke arah Soyeon yang masih lagi ketawa.
"Kau ni kenapa? gelak dari tadi. Apa yang kau suka sangat ni?" soal Soyeon hairan. Mana tak hairannya, sejak dari mereka meninggalkan perkarangan tempat terkutuk itu, gadis itu tak henti ketawa.
Nak kata mabuk, tak ada pula dia minum.
Soyeon meredakan tawanya. Dia hampir tertawa sekali lagi namun pipinya ditampar bagi membuatkan dia lebih serius.
"Eh, awak tak dengar ke orang tua tu jerit tadi? " soal Soyeon dan menekup mulutnya, sambung tertawa.
Jay mengerling sekilas Soyeon yang tertawa semula.
Eh dia ni, aku campak luar kang.
"Ha dengar je. Kenapa?" soal Jay sambil memandang ke hadapan,fokus pada pemanduannya.
"Actually kan, saya letak sos dalam red wine dia tu!" jelas Soyeon dan terbural tawanya semula.
Jay menekan brek apabila lampu isyarat bertukar merah. Dia langsung memandang Soyeon.
"Kau buat apa?" soal Jay sedikit lantang.
"Letak sos cili dalam... Wine?" respon Soyeon teragak-agak. Mana tidaknya, riak wajah lelaki itu menakutkannya.
"Apahal kau letak sos dalam wine dia?" soal Jay sambil matanya terbuntang. Nada pula seakan marah.
"W-wae? Tak boleh ke?" soal Soyeon takut-takut apabila dia melihat reaksi Jay itu.
Jay memusing kepalanya ke hadapan apabila lampu isyarat sudah bertukar hijau.
Soyeon pula sudah memejamkan matanya. Entah kenapa dia berasa dia pasti akan diherdik lelaki itu.
"Lain kali letak racun dalam wine dia tu. Biar mampus terus" tutur Jay selamba tanpa memandang Soyeon disebelahnya.
Pak!
Satu tamparan hinggap di lengan kanan Jay yang diletakkan santai di ruang di antara dua seat itu.
"Kau apahal tampar aku, bebal?" soal Jay dan menjeling sekilas Soyeon disebelahnya itu.
"Awak lah! Perlu ke buat reaction macam nak marah saya? mati-mati saya ingat saya dah silap langkah tadi tau!" Hambur Soyeon dan merengus perlahan.
"Lah, aku saja test kau. Yang kau cepat cuak tu dah kenapa?" balas Jay dan tergelak kecil.
"Mana tak cuaknya! Muka dah macam nak bunuh orang je!" balas Soyeon dan mencebik.
Jay tersenyum nipis. Dia hanya fokus kepada pemanduannya.
"Patut tadi rakam je muka cuak kau tu" tutur Jay selamba. Soyeon mengerling Jay.
"Tak penat ke asyik tenung aku macam tu? " soal Jay dan tangan kanannya menolak muka gadis itu.
"Eh ehh, awak dah balut fist awak lah! Patut tadi saya tampar je buku lima awak tu" tutur Soyeon yang sempat meraih tangan lelaki itu yang berbalut pada buku limanya.
"Berani tampar dekat situ, silap-silap aku tak jadi gentleman sebab tumbuk perempuan"balas Jay selamba. Dia menarik tangan kanannya dari dipegang Soyeon.
"Elch, ye ye je" balas Soyeon dan melemparkan pandangannya ke luar tingkap.
Seakan dibekukan, Soyeon keras terkaku apabila dia berasa tangan kecilnya digenggam kemas Jay.
Jantung, please. Jangan nak berdebar teruk sangat! Terkeluar nanti kang susah!
"Thanks sebab tolong balas dendam untuk aku and at the same time, sorry sebab buat kau direndahkan orang tua tu. You may be laughing the whole time before, tapi aku still rasa bersalah untuk tu. I'm sorry, ok? "Tutur Jay lembut mampu membuatkan Soyeon hampir jadi cecair.
YOU ARE READING
Bad Boy | Park Jongseong
Cerita PendekⒸ︎2021 | Park Jongseong fanfiction ☞︎︎︎ Status: Complete ☞︎︎︎ Language: Malay ☞︎︎︎ Start: 31/10/2021 ☞︎︎︎ End: 4/12/2021 Ⓒ︎ rawrxandy