76

239 40 12
                                    

Jay mematikan enjin keretanya. Dia keluar dari kereta mewahnya itu. Club yang merupakan kelab malam milik Jang Man Shik dipandang.

Kemudian, dia mengerling kereta berwarna hitam yang sedang memarkir di parkir lot selang 2 lot darinya.

"cepat pulak dia sampal" omel Jay.

Tak lama kemudian keluarlah seorang jejaka yang hanya memakai Hoodie berwarna hijau bersama seluar jeans dari keretanya. Cermin mata hitam ditanggalkan.

Pikir handsome dah la tu?

K handsome sebenarnya. Hm.

"Kau baru sampai eh?" soal Sunghoon seraya mencampak cermin mata hitamnya itu ke dalam kereta.

Jay yang sedang bersandar pada kereta miliknya itu dipandang Sunghoon. Jay sekadar menganggukkan kepalanya.

Sunghoon mengangguk kecil. Dia menapak ke arah Jay

"Weh Jay, lawa en hoodie aku? " soal Sunghoon sambil menggerakkan keningnya.

Jay memandangnya dengan pandangan menjengkelkan.

"Fuh, sampai tak terkata eh kau! Hoodie ni Saemin kasi au. Dah la lawa, tambah pula aku yang pakai. Pergh! Lagi handso--"

Mulut becok Sunghoon itu terhenti apabila kepalanya ditolak Jay.

"Kau sedar tak yang kau nak pergi bunuh orang and kau pakai hoodie tu? Otak tinggal rumah ke? " ujar Jay pedas.

Sunghoon mencebik.

"aku pakai hoodie ni, aura dia lain maciemmm. Conclusion, aku kena pakai juga " tutur Sunghoon dengan penuh kekelingan.

Jay menggulingkan bola matanya.

"Apa-apa je lah kau. Jom" ujar Jay dan menapak dahulu meninggal Sunghoon di belakang

"Eleh. Dia pakai sweater, aku tak bising pun. Halamakk" omel Sunghoon bernada menyampah. Dia melangkah mengikuti Jay.

Sedang mulutnya terkumat-kamit mengutuk Jay. langkahnya terhenti apabila matanya tertancap pada satu benda.

Matanya bersinar-sinar. Dia menapak mendekati tepi longkang kecil yang wujud di situ.

Sebatang besi yang sendu di tepi longkang itu dicapai. Bibirnya mengukirkan senyuman senang.

"Eh nice betul aku jumpa kau dekat sini" gumam Sunghoon setelah mencapai batang besi itu.

"Woi cepat ah! "gesa Jay lantang langsung membuatkan Sunghoon memandang lelaki itu. Dia segera menapak mendekati Jay yang sedang berdiri statik di hadapan kelab malam itu.

"besi pun kau nak kebas ke? " soal Jay sambil memandang besi yang setia di pegangan Sunghoon itu.

"Fuh mesti! aku rasa aku ada bakat ah guna besi. Best duh ketuk kepala orang guna benda ni" tutur Sunghoon dengan penuh semangat.

"ha suka hati kau lah. Jom masuk" ujar Jay dan berjalan di atas karpet merah yang sememangnya dipasang di hadapan pintu masuk kelab malam itu.

Sunghoon turut melangkah santai sambil besi di tangannya dihayun-hayun,

Jay dan Sunghoon memandang sekilas dua pekerja atau lebih tepat bodyguard yang sedang berdiri di tepi pintu hadapan kelab itu.

Tanpa teragak-agak, Sunghoon dan Jay berjalan laju ke arah pintu hadapan itu namun mereka berdua dihalang dua pengawal itu.

"Kau berdua tak boleh--"

"Eh diam² kitorang tak kisah pun apa kau nak kata" tutur Sunghoon selamba. Tak semena-mena kepala lelaki yang berhadapan dengannya itu diketuk menggunakan besi di tangannya itu.

Bad Boy | Park JongseongWhere stories live. Discover now