69

222 35 21
                                    

"Weh, apahal tiba-tiba kau BAIK sangat belanja aku starbucks ni?" soal Sunghoon dan memandang Jay yang sedang menyedut air americanonya.

"yelah. Kang kalau kau mati esok ke kan, at least aku ada la juga buat baik dengan kau" balas Jay selamba.

Sunghoon mencebik.

"Eh btw, Saemin bagitahu aku yang kau cancel untuk berurusan dengan orang tua tu. Serius lah? Kau tak menyesal buat keputusan macam tu?" soal Sunghoon membuka topik baru.

"Aku lagi menyesal kalau aku teruskan berurusan dengan dia " balas Jay sambil mengacau minumannya menggunakan straw.

"Fine. Aku sapot je dari belakang" balas Sunghoon tenang. Kek Tiramisu dihadapannya dipotong kepada potongan kecil.

"Memang ayat kau dengan Saemin selalu sama ke macam mana?" soal Jay lebih kepada membahan makhluk dihadapannya itu.

Langsung terbantut Sunghoon yang hampir menyuap kek itu ke dalam mulutnya.

"One word. Jodoh" respon Sunghoon selamba sebelum kek itu dimasukkan ke dalam mulutnya.

"Eww apa benda aku cakap ni?" ujar Sunghoon dan menayang reaksi geli-geleman.

"Nampak try hard sangat tu kau nak dekat dia" tutur Jay dengan nada bergurau. Dia tersenyum senget.

"Kepala hotak kau la aku nak dekat dia. Ergh something hell" balas Sunghoon dan menyedut air iced-latte nya.

"Yea. Pretend to believe it" ujar Jay masih dalam fasa mengusik lelaki dihadapannya itu.

Sunghoon hanya merenungnya tajam.

"Kau nak tahu something?" soal Jay dan Sunghoon hanya menjongket keningnya.

"Saemin bagitahu aku tahun depan dia dah nak kahwin. So--"

"What the hell?" sampuk Sunghoon sedikit lantang,
Serentak dengan garfu yang dihempas sedikit pada meja.

"Eh eh kau apahal?" soal Jay dan mengemam bibirnya. Menahan tawanya.

"Ha? Nothing. Aku just.. terfikir pasal nasib future husband dia dapat perempuan macam dia" balas Sunghoon yang sedang berlagak biasa.

"Duh, buruk gila kau menipu. " balas Jay dan tergelak kecil.

"Ye. Aku tahu muka aku, muka orang baik². Idaman semua perempuan"

"Dah, cukup. Dah 11.45, jom blah" ajak Jay seraya berdiri. Dia berjalan meninggalkan seketul Sunghoon yang tergendala dari terus memuji dirinya.

"Ergh, jeles ah tu aku ni baik" omel Sunghoon dan menyumbat suapan terakhir kek tiramisu ke dalam mulutnya. Dia langsung berlari anak, mengejar Jay yang sudah keluar dari cafe.

"Dey, esok birthday aku! Make sure esok pagi kau kasi aku Iphone 13 pro au! " tutur Sunghoon setelah dia berjalan seiring dengan Jay. Bahu lelaki itu dirangkul.

"Tak nak aku. Better aku tempahkan batu nisan untuk kau. Murah pun murah balas Jay selamba.

Sunghoon menjeling tajam kawannya itu. Dia meleraikan rangkulannya pada bahu lelaki itu.

"Kau memang nak aku mati ke hanat?" soal Sunghoon dan merengus perlahan.

"kalau boleh, sekarang juga aku nak bunuh kau" Balas Jay selamba dan semestinya dalam nada bergurau.

"eh kuajo makhluk ni. Kau ni kan memang tak kenang budi eh? Dey waktu birthday kau haritu, ingat sikit iphone 12 kau tu siapa belikan?" soal Sunghoon dan menjeling Jay yang sudah tergelak disebelahnya.

"Ungkit eh ungkit? Ha ye, tengok ah nanti aku rajin, aku belikan kau iphone 13 pro--"

"Fuh serius?! Pergh, kau memang the best--"

Bad Boy | Park JongseongWhere stories live. Discover now