56

282 42 9
                                    

Sokcho, 9.35 am

"Hentian kelima, hentian sokcho. Penumpang-penumpang yang dihormati, sila awasi jarak anda dengan pintu gelangsar yang akan dibuka. Terima kasih"

Suara operator wanita bagi pengangkutan kereta api itu kedengaran.

Penumpang-penumpang mula keluar Dari kereta api termasuklah Jay dan Soyeon.

Mereka memutuskan untuk menaiki kereta api agar perjalanan lebih cepat Dan tidak perlu melalui jalan sesak di lebuhraya.

"Rasanya, lagi lambat adalah kita naik train, isn't it?"soal Soyeon setelah mereka berdua keluar Dari kereta api itu.

"Yea, I guess. Tapi, much better Dari kena hadap jem dekat highway tu"respon Jay dan muma melangkah.

Soyeon mengangguk kepalanya Dan segera mengatur langkah untuk berjalan seiring dengan lelaki itu.

Jay mengeluarkan telefonnya. Nombor kenalan Sunghoon ditekan langsung  dilekapkan ditelinga.

"Yow"

"Kalau ada clients aku datang, kau handle. Thanks"

Jay yang berura-ura untuk mematikan panggilan namun suara Sunghoon di hujung talian itu membantutkan perbuatannya. Dengan longlai, telefon dilekapkan di telinga kembali.

"Woi! Yah! Eh hanat betul dia ni! Woi jawablah aku tanya! Yah--'

"Aku dengar ni, bodoh, cakaplah cepat"

"Ha! Ingatkan tak reti dah guna telefon! Ha, apahal aku pula kena handle clients kau? Ehhh. sesedap cucur adabi je kau suruh aku handle--"

"Aku ada dekat sokcho, kau handle lah kejap. Petang ni aku balik lah. Halamak, bukan susah pun"

"Eh tengkorak engkau lah! Aku dah la--"

Tut~

Dengan selambanya Jay mematikan taliannya dengan Sunghoon. Telefonnya dimasukkan ke dalam pocket seluar.

"Eh, awak tak bagitahu Sunghoon ke pasal sebab awak pergi sokcho ni?"soal Soyeon yang tadi hanya menjadi pendengar setia pertengkaran dua rakan itu.

"I told you last time, only u know about this"

🌸🌸🌸

"Waaahhh, dah start bina lah!"tutur Soyeon kagum, melopong mulutnya melihat tapak pembinaan resort itu yang sedang dibangunkan.

"Basically, diorang dah start bina 3 hari lepas. So, that's why satu bangunan tu dah hampi siap"tutur Jay yang turut memandang bangunan itu.

Soyeon menganggukkan kepalanya.

"Aku nak jumpa engineer which is boss diorang dekat office dia, hujung tu"tutur Jay sambil menundingkan jarinya ke arah satu kabin di hujung tapak pembinaan.

"Oh, so..?"soal Soyeon yang Masih bingung dengan penyataan Jay itu.

"So, kau duduk lah dekat kerusi batu tu. Aku nak discuss pasal pembinaan ni dengan engineer tu"ujar Jay dan mendapat anggukan kecil dari Soyeon.

"Got it"balas Soyeon dan tersenyum kecil. Jay mengangguk kecil sebelum dia menghayun langkahnya.

"Saya nak pergi pantai--eh!"

Soyeon tergendala Dari bertutur apabila dia hilang keseimbangan akibat kaki kanannya memijak Tali kasut kirinya yang terlerai.

Hampir saja dia jatuh terjelopok, mujur Jay cepat bertindak dengan menyambar lengan gadis itu Dan mampu mengembalikan keseimbangan Soyeon.

"Haih, hampir je kau jatuh tadi"kata Jay Dan merengus perlahan, Soyeon tersengih.

"Ikat Tali kasut tu biar ketat², clumsy sangat kau ni"tutur Jay sambil mengikat Tali kasut Soyeon.

"Ala, tak perasan pun tadi tali tu terlerai"respon Soyeon memberi alasan.

"Sebab tu lah kau clumsy"balas Jay selamba seraya berdiri.

Soyeon mencebik.

"Dah aku pergi dulu eh, tunggu dekat luar kerusi batu tu"pesan Jay sebelum mengatur langkahnya menuju ke kabin yang merupakan pejabat sementara Jurutera di situ.

Soyeon mengerakkan kasut sneakers kirinya yang diikat riben dengan sangat kemas dan ketat. Bibir mengukirkan senyuman senang.

🌸🌸🌸
BAD BOY

Bad Boy | Park JongseongWhere stories live. Discover now