"And ur the one who make my heart beat fastly"tutur Jay setelah mendaratkan kepalanya di atas bahu Song Soyeon.
"Aigoo~ your words is heart warming~"tutur Soyeon Dan dengan selambanya dia mengusutkan rambut Jay.
Jay menolak tangan Soyeon yang mengusutkan rambutnya. Kepala diangkat Dari terus diletakkan diatas bahu gadis itu.
"Jangan buat macam tu dekat aku"tutur Jay dengan intonasi suara agak keras.
"Waeeeee?"
Soyeon yang sedang bercakap itu terkebil-kebil apabila Jay berdiri, dia mendongak memandang Jay yang memasang wajah tegangnya itu.
Tanpa bercakap banyak, dia menghayunkan langkahnya meninggalkan Soyeon yang terpinga-pinga itu.
"Fikir aku budak 5 tahun nak buat macam tu dekat aku?"omel Jay sambil terus melangkah. Dan langkahnya terhenti apabila lengannya dipeluk.
"Alaaa sori la sori la sori la! Janji tak buat macam tu dah!"
Jay memandang Soyeon yang memeluk lengannya sambil matanya berkedip berkali-kali.
"Ok, aku je boleh buat"tutur Jay Dan mengusutkan rambut gadis itu, dia menghayunkan langkahnya meninggalkan Soyeon yang terkebil-kebil itu.
Dia menyentuh rambutnya dengan riak kosong.
"Ok, acceptable"omel Soyeon Dan tersenyum suka.
🌸🌸🌸
"Yeon, pukul berapa sekarang?"soal Saemin dengan suara serak basahnya kesan Dari tidurnya yang lama.
"Eoh? 7.40 pagi"balas Soyeon sambil menyikat rambutnya. Dia memandang Saemin yang mengosok-gosok matanya melalui pantulan cermin meja solek.
"7.40?! Defish!"jerit Saemin seraya mencampakkan selimut ke lantai, dia turun Dari katil dengan tergesa-gesa.
"Wae wae wae?"soal Soyeon pelik dengan situasi Saemin itu.
"Anak pakcik Park tu suruh kita ada dekat parking lot pukul 8 kan? Check out 8.15 sia"tutur Saemin Dan mencapai tuala.
"It is? Asal aku tak tahu pun?"soal Soyeon sambil mengaru-garu kepalanya.
"Eh kau yeochin dia takkan kau tak tahu?!"laung Saemin Dari dalam tandas.
Terkebil-kebil Soyeon mendengar laungan Saemin itu. Dia yang sedang menyikat rambut itu terhenti seketika.
"Jap, wth is happening right now?"omel Soyeon yang tercengang.
"Ok, mesti dia dah tahu kan? Yea simple"tutur Soyeon yang terus melangkau ke konklusi, dia meneruskan sesi menyikat rambutnya.
Ting!
Deringan sesaat menandakan mesej di terima oleh Soyeon itu. Dia meletakkan sikat di atas meja solek Dan berjalan ke katil Dan telephonenya yang berada diatas katil dicapai.
Mr prince💙
» Nak mereput berapa lama dalam bilik tu?
Soyeon mencebik setelah dia membaca mesej itu.
"Halamak, baru pukul 7.50"omel Soyeon sambil jarinya ligat menaip untuk membalas mesej Jay.
Jap, tengah tunggu saemin «
» k, Japgi pergi cafe dekat lobi hotel ni
Okeyh «
» Jaket aku
Soyeon yang berura-ura untuk menutup telephonenya tergendala apabila lelaki itu mengingatkannya tentang itu.
"Opss almost lupa"gumam Soyeon Dan menepuk dahinya dia berjalan ke arah almari Dan jaket jeans milik jay dicapai.
"Woah, lawa jaket kau"
Terhinjut bahu Soyeon akibat terkejut dengan suara yang tiba-tiba menyapa telinganya Dari belakang.
"Eh terkejut ke? Sorry²"tutur Saemin sambil mengeringkan rambutnya menggunakan tuala.
Soyeon hanya tersenyum Dan jalan melepasi Saemin.
"Nice duh jaket kau, tapi asal aku macam familiar je dengan jaket tu?"soal Saemin sendiri. Dia hanya memerhati jaket jeans yang dipegang Soyeon itu.
"Gosh! Saemin! 5 minit lagi sebelum pukul 8, baik kau cepat"gesa Soyeon yang menukar topik.
"Seriuslah?! Waduh², habislah gue"
🌸🌸🌸
BAD BOY
YOU ARE READING
Bad Boy | Park Jongseong
Short StoryⒸ︎2021 | Park Jongseong fanfiction ☞︎︎︎ Status: Complete ☞︎︎︎ Language: Malay ☞︎︎︎ Start: 31/10/2021 ☞︎︎︎ End: 4/12/2021 Ⓒ︎ rawrxandy