39

372 54 10
                                    

"Dah sampai ni, kau ada nak ambil apa-apa ke kat dalam?"soal jay memandang Soyeon yang sedang mengemaskan rambut depannya di hadapan cermin di tangannya.

Mereka sudah sampai di parkir kereta Dan menunggu Sunghoon Dan Saemin.

"Tak de"balas Soyeon ringkas sambil sibuk mengemaskan rambut depannya.

"Ok"tutur Jay sambil melihat Soyeon yang tak siap-siap lagi membetulkan rambut depannya.

"Kau dah kenapa tak habis-habis lagi betulkan bangs kau tu?"

"Yelah, Sunghoon cakap dia suka tengok bangs saya kemas Dan tersusun rapi"balas Soyeon selamba, sengaja mengusik lelaki itu.

"Ok, nice! How?"soal Soyeon Dan memusingkan badannya menghadap jay, jay mengukirkan senyuman palsu.

"Aigoo comelnya~"tutur Jay meleret sambil tangannya mengusutkan rambut depan gadis itu dengan selamba.

"Aishh mwoyaa!"rungut Soyeon apabila rambut depan yang dikemasnya selama 10 minit dikusutkan begitu sahaja.

"Awak ni! Penat saya kemaskan bangs ni ingat senang² je awak kusutkan?"

Satu jelingan tajam dihadiahkan kepada Jay.

"Barulah Sunghoon benci tengok rambut kau macam ni"balas Jay. Dia menahan gelak melihat Soyeon yang mencebik itu dengan rambut depannya yang sudah macam terkena kejutan elektrik.

"Sini"

Jay menolak perlahan kepala Soyeon supaya menghadapnya.

"Halamak, sebab bangs pun nak marah"omel Jay sambil merapikan rambut depan Soyeon menggunakan jari-jemarinya

"Yelah lama kot saya betulkan bangs ni, awak senang-senang je kusutkan like whatt"

"Siapa suruh kau cakap Sunghoon suka kalau bangs kau kemas"balas jay yang fokus merapikan rambut depan gadis itu.

"Yelah bukan senang orang nak buat compliment over this small things"

"Penting sangat ke kalau dia suka?"soal Jay dingin, sentuhan pada rambut soyeon menjadi semakin longlai.

"Takdelah--"

Tok! Tok!

Cermin gelap dibahagian belakang diketuk Dari luar iaitu Saemin bersama dengan Sunghoon, lantas jay Dan soyeon kembali ke posisi biasa.

Jay membuka kunci untuk pintu belakang, Saemin terus membuka pintu Dan masuk ke dalam.

"Sorry ah kita orang lambat, ni makhluk penguin ni lembab"tutur Saemin seraya memakai Tali pinggang keledar.

"O-oh tak pe, kitaorang pun baru je sampai"tutur Soyeon Dan tersenyum kekok kepada Saemin.

"See? Kau tu yang menyemak lebih cakap diorang tunggu lama--"

"Eh bangang kalau orang lain tunggu 5 jam pun diorang still cakap 'takpe, baru je sampai', haihh apasal la ada lagi makhluk bangang macam kau ni"celah Saemin setelah dia menolak kepala Sunghoon.

"Ye, ye kau je bijak halamak"tutur Sunghoon sambil memakai Tali pinggang keledar.

"Tak korang asal krik krik semacam je?"soal Sunghoon memandang Soyeon Dan jay bersilih-ganti.

"Haah, ke.. ada something happen--"

"Hoon, dekat mana filming site tu?"

"Sokcho kan aku cakap--"

"Haah, memang sokcho tu sejengkal je"pintas jay.

"Oh hehe jap aku check"balas Sunghoon Dan mengeluarkan phonenya.

"Btw, Soyeon ah kau cantik hari ni"tutur Sunghoon.

Menyempat lagi dia.

"Eh terima--"Soyeon yang baru berura-ura untuk mengucapkan terima kasih terbantut apabila.

"Haah kau je hodoh"balas Jay menyampuk percakapan mereka.

Saemin menahan ketawanya.

"Tu la bila orang suruh tengok map, tengok je tak payah menyempat buat benda lain, tak payah koyak eh~"bisik Saemin, mengusik Sunghoon

"Diam ah kau"

Saemin tergelak kecil.

🌸🌸🌸
BAD BOY

Bad Boy | Park JongseongWhere stories live. Discover now