61

268 43 5
                                    

"Sumpah nak merajuk sebab kau rahsiakan benda ni dari kitorang " Tutur Saemin dan menjeling Jay yang sedang menyedut air iced chocolate didepannya.

"Tu lah tu, halamak. Sampai hati eh kau" sokong Sunghoon pula. Saemin disebelahnya hanya mengangguk setuju. Macaroon mocha dimasukkan ke dalam mulut.

"Tak, sekarang ni, aku bukan nak tengok korang buat drama murah au. Aku ajak korang datang cafe ni sebab nak minta tolong" tutur Jay dan menghadiahkan renungan maut kepada dua orang makhluk di hadapannya itu.

"eleh, susah baru nak cari"

"entah. Typical friendship budak baru nak up"

"Ye do, nanti kita dah tolong--"

"Eh sengal-sengal sekalian, diam boleh tak? Aku nak cakap ni. Takde masa lah nak dengar korang kutuk aku" tutur Jay dan langsung membuatkan dua makhluk didepannya itu memasang muka menyampah.

"Ha apa? Kau nak cakap yang projek kau dekat Sokcho tu nanti dapat sambutan gile then kau nak kitorang jadi staff tak berbayar.berdiri tepi jalan sambil hulur pamplet?" ujar Saemin membuat andaian. Namun, 100% meleset.

"Tak. Projek tu kena banned "balas Jay ringkas.

Maka, melopong mulut Saemin mendengar respon Jay itu.

Ringkas tapi pedih.

Manakala, muka Sunghoon sudah merah padam. Bukan disebabkan marah, tapi disebabkan dia tersedak tteokboki pedas setelah mendengar respon Jay itu.

Kedua-dua makhluk pelik itu masing-masing diselubungi rasa bersalah.

"WEHHH APAHAL KENA BANNED DO?" soal Saemin dengan memasang reaksi terkejut beruk. Sempat lagi dia menghulurkan jus oren miliknya kepada Sunghoon yang sedang merana itu.

Jay menyandarkan dirinya pada badan kerusi.

"katanya aku tak dapat approval dari mana-mana pihak. Sedangkan, 2 minggu lepas, non stop aku jumpa makhluk tu, then makhluk ini just nak dapatkan approval"

"Then, kau dapat tak?" soal Sunghoon yang baru saja baik dari kesakitan di tekaknya akibat tersedak makanan pedas. Terima kasih buat Saemin,

"Dapat lah. Kalau tak, macam mana aku boleh bangunkan satu bangunan dekat site tu."

"Then, celah mananya tak dapat approval? Sawan ke apa menteri pembangunan tu?" sampuk Saemin setelah dia selamat mencuri tteokboki milik sunghoon dengan selambanya.

"sabotaj lah. Adat bussiness."

Melopong mulut Saemin. Dia mengangguk kecil.

"Siapa yang sabotaj siot? Hanat mana yang kurang ajar sangat ni? "omel Sunghoon sendiri.

"Orang yang dengki dengan aku tu la. Sanggup upah hackers, rasuah situ sini, just nak jatuhkan company aku" respon Jay tenang.

"Asal kau tak jumpa je pihak yang kau jumpa untuk dapatkan approval tu?" soal Sunghoon, memberi cadangan.

Jay tergelak sinis.

"Heol, kau ingat diorang nak jumpa aku lepas semua ni jadi? Dah sah² la orang tu upah berjuta-juta won just untuk hack and palsukan everything "respon Jay membuat andaian.

Sunghoon merengus perlahan.

"So, sekarang ni, aku nak ambil balik Official approval aku dari diorang tu" jelas Jay

"Masalahnya, diorang guna sistem advance teruk untuk hack, kalau kau nak suruh aku track ip adress diorang, sumpah susah" tutur Sunghoon dan merengus perlahan.

"Dah tu, siapa lagi?" soal Jay dan meraup kasar mukanya.

"Yang pasti, hackers yang kau selalu upah tu tak mampu nak hack diorang punya sistem" respon Sunghoon. Jay merengus perlahan.

"Aku tahu seorang ni"

Akhirnya, Saemin bersuara. Perhatian dua lelaki itu dialihkan ke arahnya.

"Siapa?" soal Sunghoon, memandang sisi wajah gadis disebelahnya.

"Jang Man Shik"

🌸🌸🌸
BAD BOY

Bad Boy | Park JongseongWhere stories live. Discover now