"Serius ni nak tolong beli kan?"soal seorang staff yang sedang duduk bersama beberapa staff.
"Ye, my pleasure~ lagipun shooting baru je habis, mesti baru nak rehat kan?"balas Soyeon sambil tersenyum. Dia yang sukarela mahu beli minuman untuk mereka.
Lagipun dia tak tahu mahu buat apa, apa salahnya kalau dia tolong staff² yang sudah berkerja 4 jam itu.
"Ok then, since awak nak tolong belikan kitaorang tak boleh halang~"balas seorang staff dengan mesra.
Soyeon tersenyum.
"I'll be back"pamit soyeon dengan senyuman, dia beredar Dari belakang takbir Dan keluar Dari filming site itu.
Kaki dihayun perlahan menuju ke cafe yang tidak jauh Dari tempat pengambaran itu.
"Mocha 3, 1 latte right?"omel Soyeon sambil kakinya setia melangkah.
"Ani, you forget one, cappuccino"sampuk seseorang membuatkan Soyeon memusingkan badannya.
Matanya membulat memandang figura dibelakangnya yang sedang tersenyum Manis.
"Eo-eoh, bukan ke awak ni duta untuk iklan tadi?"soal Soyeon tercengang.
"Eoh, I'm, nice to meet you..?"
"Eoh, Soyeon, Song Soyeon imnida"balas Soyeon Dan tersenyum nipis.
"Ah, Soyeon"respon Joomin sambil menganggukkan kepalanya.
"Erm.. what are you doing here?"soal Soyeon terkebil-kebil apabila lelaki itu keluar Dari filming site.
"Oh shooting dah tamat, so I'm going to buy a beverage"
Soyeon hanya menganggukkan kepalanya.
"Let's..Go?"ajak Joomin apabila Soyeon hanya tercegat disitu.
"Oh yeah"balas Soyeon Dan tersenyum kekok, dia menghayunkan langkahnya serentak dengan Joomin.
Terasa kekok berjalan dengan lelaki yang kacak , lagi² lelaki ini boleh tahan popular dikalangan remaja.
"Selamat datang~"
Ramah saja perkerja cafe itu menyambut kedatangan mereka sebaik saja pintu ditolak.
Soyeon yang berura-ura untuk berjalan ke arah kaunter, terbantut apabila lengannya ditarik perlahan untuk membuat dirinya bergerak ke tepi.
"I'll will order it"tutur Joomin lembut Dan tersenyum nipis, dia berjalan ke kaunter Dan memesan apa yang patut.
Soyeon mengemam bibirnya dan menjadi tugu negara disitu.
"Kenapa tetiba dia datang lepastu nak pesan apa semua? It's just.. very weird, ok?"omel Soyeon sambil mengosok belakang lehernya.
"It just coincidence, stop overthinking about it"monolog Soyeon Dan mengetuk kepalanya perlahan.
"Here"
Soyeon memusingkan badannya setelah dia mendengar suara dari belakang.
Joomin menghulur dua cawan yang Berisi ice latte Dan ice americano, lantas Soyeon menyambut huluran lelaki itu.
Soyeon memandang lama cawan yang dipegang dia tangan kirinya.
"Erm.. siapa yang order ice americano?"soal Soyeon hairan, terkebil-kebil dia memandang Joomin.
"For you"balas Joomin Dan tersenyum.
"Eo-eoh gomawo"ucap soyeon Dan tersenyum nipis.
Lelaki itu kelihatan ikhlas mahu memberikan minuman itu kepada Soyeon, takkan dia sanggup menolak dengan mengatakan dia alah dengan coffee?
"My pleasure"balas Joomin Dan tersenyum. Dia memandang Soyeon lama membuatkan gadis itu melarikan pandangannya ke arah lain.
"Erm.. kajja"ajak Soyeon untuk lari Dari situasi kekok dan tidak selesa itu. Dia berjalan dahulu meninggalkan lelaki itu dibelakang.
Joomin lantas menyambar lengan gadis itu membuatkan Soyeon menghenti melangkah, lambat² dia menolehkan kepalanya.
"W-waeyo"
"By any chance.. do you have a boyfriend?"
Soyeon tergamam dengan soalan spontan Joomin.
"Erm.. I--"
"She does"balas seorang figura seraya merangkul bahu Soyeon, Soyeon yang tercengang itu memandang tuan yang merangkul bahunya sekarang.
Jay.
Lengan gadis yang dipegang oleh Joomin itu dileraikan dengan senyuman palsu
"She does, so please jangan pegang dia sesuka hati"tutur jay Dan menghadiahkan satu senyuman plastik kepada Joomin.
Joomin Masih membisukam dirinya, dia Masih speechless dengan situasi sekarang.
"Oh, thanks sebab teman dia datang sini and help her"tambah Jay lagi. Soyeon mengemam bibirnya berharap lelaki itu tidak menggunakan perkataan yang kasar
"Kajja--"
Niat Soyeon untuk membuat jay keluar Dari situ terkubur apabila.
"Oh one more thing dia allergic coffee, so aku ambil untuk aku, thanks"tutur jay Dan tersenyum, dia mengambil 3 cawan yang berada di dalam beg kertas itu Dari tangan Joomin.
"Jom"ajak jay seraya menarik lengan Soyeon itu untuk bergerak seiring dengannya semasa keluar.
"Eh tadi bukan awak jawab call ke?"soal Soyeon sebaik saja keluar Dari cafe itu.
"Oh kalau aku pergi jawab call, kau boleh la main tarik Tali dengan lelaki lain?"soal Jay sambil memandang ke depan.
Soyeon mencebik.
"Mana ada la saya pun tak expect yang dia nak pergi cafe tu sekali"balas Soyeon sambil melihat jay yang sedang menyedut ice americano ditangannya.
"Oh ya, macam mana awak tahu saya allergic coffee?"soal Soyeon hairan, mana tidak hairannya, dia tak pernah Beritahu yang dia ada alahan kepada sesiapa termasuk Park Jongseong kecuali mendiang ibunya.
"Adalah"tutur Jay Dan berjalan masuk ke dalam filming site.
"Eh itu pun nak rahsia ke?"gumam Soyeon Dan turut masuk ke dalam filming site itu.
"Nah, kau bagilah dekat diorang aku nak call someone"tutur jay seraya menghulur paper cup carrier yang membuatkan 3 cawan itu kepada Soyeon.
"Eoh.."balas Soyeon seraya menyambut huluran jay, lelaki itu beredar sambil menghadap Telefonnya.
🌸🌸🌸
BAD BOY
YOU ARE READING
Bad Boy | Park Jongseong
Short StoryⒸ︎2021 | Park Jongseong fanfiction ☞︎︎︎ Status: Complete ☞︎︎︎ Language: Malay ☞︎︎︎ Start: 31/10/2021 ☞︎︎︎ End: 4/12/2021 Ⓒ︎ rawrxandy