"Sampai macam tu sekali?" soal Soyeon yang masih dengan nada sayunya itu.
"Tu je cara nak get rid dari semua benda ni. Otherwise, you will get in danger"
"Kalau macam tu, saya nak stay mana kalau bukan rumah ni?" soal soyeon. Mana pula dia nak pergi selain rumah yang didiaminya sekarang.
"There's a house for you to stay there. Aku rasa kau lagi selamat kalau stay situ" jelas Jay dan Soyeon mengeluh perlahan.
"Siapa nak jaga rumah omma saya ni?"soal Soyeon itu saja kenangan yang dia ada bersama ommanya.
"Kau jangan risau aku dah suruh Saemin duduk and jaga rumah ni"
"Isn't it more dangerous kalau saya stay rumah tu seorang diri?" soal Soyeon lagi.
"No. Kau bukan stay sana sorang-sorang. Ada orang lain jugak dekat sana. U will be safe there" tutur Jay
dengan yakinnya."Siapa orang lain tu? How can you're being so confident as that? "soal Soyeon yang masih meragui.
"Of course aku confident because I'm there with you" respon Jay dan tersenyum kecil.
Mendengar tuturan Jay itu, sedikit sebanyak membuatkan Soyeon berasa lega dan gembira.
Mana tidak leganya, mati-matian dia fikir dia perlu tinggal di rumah yang entah di mana seorang diri.
"Kau dah kenapa senyum pula ni? Tadi bukan main muka muram macam dah tak reti senyum" tutur Jay dengan nada menyindir setelah dia sedar perubahan drastik reaksi soyeon itu.
Soyeon hanya menjeling sekilas Jay. Sempat lagi lelaki itu mengenyitkan matanya. Soyeon memutarkan bola matanya.
Tiba-tiba, telefon pintar milik Jay berdering kuat. Langsung dia mencapai telefon pintarnya yang berada di atas meja solek Soyeon.
Nama pemanggil yang terpapar di skrin.ditilik.
Sunghoon
Tanpa teragak-agak, dia langsung menjawab panggilan Sunghoon.
Jay menapak ke arah tingkap bilik sebelum telefon pintarnya dilekapkan di telinga.
"Wae?"
"Ha Jay, kau tahu kan pasal darah yang kita nampak dekat pondok pengawal tu kan?
"Ha ye, what's up?"
"Bukannya guard shift malam tak masuk tapi dia dah kena bunuh sebelum kita sampai lagi."
"Aish. So, macam mana? semua dah settle ke?"
"Ye.orang kau tengah settle down"
"Okey. Also, kau tolong announce dekat group staffs yang esok off day"
"Eoh, ok"
Dan, panggilan bersama Sunghoon dimatikan Jay. Jay memusingkan badannya.
"Esok off day? Wae?" soal Soyeon sebaik saja lelaki itu memusingkan badannya menghadap ke arahnya.
"Aku ada hal sikit, so kena keluar sekarang. So, nanti, orang aku datang ambil kau sini, eoh?" jelas Jay dan secara drastiknya riak wajah gadis itu bertukar cemberut.
"Ah waeee? I don't know them. Kenapa saya tak pergi dengan awak je?" bentak Soyeon sambil memasang wajah masam mencukanya itu.
"I told you, i have things to do. Don't worry" tutur Jay cuba meyakinkan gadis dihadapan itu.
Soyeon mencebik. Dia merengus perlahan.
"Tapi, kalau diorang--"
Tak sempat Soyeon menghabiskan rungutannya itu, dia sepenuhnya kaku. Kaku apabila tubuh kecilnya tiba-tiba dipeluk kemas.
"Meet you there" tutur Jay seusai sahaja dia meleraikan pelukannya kepada Soyeon Dia tersenyum kecil melihat Soyeon yang masih kaku dan terkebil-kebil itu.
"Bye, love" ujar Jay seraya mengusutkan rambut gadis itu. Dia tersenyum manis sebelum meninggalkan Soyeon yang seolah-olah dibekukan itu.
Soyeon hanya memandang pemergian lelaki itu dengan pandangan kosong. Bukan kerana tak berminat, tapi untuk menyorokkan rasa macam nak gilanya itu.
Sebaik sahaja kelibat Jay hilang dari pandangannya, serta-merta Soyeon jatuh terduduk di atas lantai. Dia bersandar pada pintu.
Dadanya dipegang. Kepalanya ditundukkan.
Seolah-olah menahan sakit.
"Aku tak tahu.. macam mana nak cakap. Tapi.. Kalau aku suspect sakit jantung, aku tahu puncanya siapa. gumam Soyeon dan mengemam bibirnya.
"Aish, come on! Park Jongseong isn't good for my heart!"
🌸🌸🌸
"i must be crazy!" jerit Soyeon dan bergolek-golek di atas katilnya.
"Aduh!"
Tak semena-mena tubuh kecilnya menghempap lantal Ya, dia jatuh dari katil. Biar pun agak sakit badannya disebabkan itu, namun langsung tidak mengganggu angau nya itu.
Entah bagaimana, terlintas di fikirannya tentang orang-orang Jay itu.
"Kalau creepy macam mana? Muka parut sini sana ke? Or..."
Ting tong!
Bunyi loceng rumah itu mampu membuatkan bahu Soyeon terhinjut sedikit.
"That fast?" omel Soyeon seraya berdiri. Kaki dilangkah menuju ke pintu biliknya.
Tombol pintu dikuak. Dia keluar dari biliknya. Dia menapak perlahan menuju ke pintu hadapan.
Ting tong!
Sekali lagi, loceng rumah dibunyikan dari luar. Soyeon mengemam bibirnya. Dia mendekati pintu hadapan.
Skrin monitor yang menayangkan keadaan di luar ditilik. Kelihatan 2 orang lelaki tinggi sedang berdiri di hadapan pintu.
Seorang sedang menjenguk-jenguk manakala seorang lagi ligat memandang sekeliling seakan-akan memastikan tiada sesiapa yang mengekori mereka.
"Eh, Heeseung Jake. Korang buat apa sini?" Soal Soyeon hairan.
"Kitaorang berdua la yang akan bawa kau, So jomlah"tutur Jake lalu mengambil beg roda milik Soyeon.
Mereka pun mengorak langkah menuju ke kereta.
"Here" tutur Heeseung setelah dia membuka pintu kereta itu. Soyeon yang masih tercengang itu hanya akur sahaja. Senyuman nipis dihadiahkan buat lelaki itu.
Kemudian, lelaki itu membuka pintu bahagian pemandu dan dia masuk ke dalam. Enjin dihidupkan.
Handbrake diturunkan. Gear Parking diubah kepada gear Drive. Pedal minyak ditekan dan kereta meluncur laju meninggalkan kawasan perumahan.
Soyeon hanya melemparkan pandangannya ke luar. Pandangan terakhir buat rumah agam yang telah didiaminya selama 20 tahun itu.
🌸🌸🌸
BAD BOY
YOU ARE READING
Bad Boy | Park Jongseong
Short StoryⒸ︎2021 | Park Jongseong fanfiction ☞︎︎︎ Status: Complete ☞︎︎︎ Language: Malay ☞︎︎︎ Start: 31/10/2021 ☞︎︎︎ End: 4/12/2021 Ⓒ︎ rawrxandy