5.

996 45 0
                                    

Samozřejmě, že jsem na tu párty nechtěla, ale na jachtě jsem nikdy nebyla a moře jsem milovala všemi způsoby.

Vyplouvalo se v šest, takže bylo ještě poměrně světlo. Užívala jsem si slunce, jak se odráželo od hladiny a všechno to pokazil telefon. Erik!

,,Ahoj!" snažila jsem se překřičet hlasitou taneční hudbu.

,,Kde to jsi?" zajímal se.

,,Na pláži je nějaký mejdan. Dávám si Virgin Mojito a koukám se na západ slunce." lhala jsem.

,,Chybíš mi. Že už nikdy neodjedeš?"

Chytala jsem se za vlasy a připadala si strašně, když jsem jeho telefonáty chtěla pokaždé co nejrychleji ukončit, abych mu nemusela odpovídat na tyhle hloupé fráze. Co jsem mu měla odpovídat? Že jsem si na něho ani neměla čas vzpomenout?

Musela jsem to snášet asi dvacet minut, kdy jsem se ho konečně zbavila. Cítila jsem se provinile, ale já prostě na tyhle romantické kecy nebyla. Nebyla jsem dokonce ani na sexy řečičky a samotný sex mi vlastně taky nic moc neříkal. Prostě jsem ho brala jen jako součást vztahu.

Můj klid narušil Eddie. Chvíli jsme spolu mluvili o nějakých nesmyslech a pak jsme spolu šli pro pití. Vedle nás se postavil tmavší Brazilec s dredy a usmíval se na mě.

,,Hodně se tu nudíš?" zaculil se Eddie.

,,Tenhle mejdan zas tak špatný není, protože vidím aspoň moře."

,,Že bys taky někdy ukázala svůj úsměv?"

,,Na to zapomeň." ušklíbla jsem se.

V ten okamžik se vedle Brazilce postavil Rio.

,,Máš nové kamarády?" kývnul hlavou k nám.

,,Jo až z Oklahomy. Ale moc si nepokecáte."

,,Všiml jsem si, že mluví jen anglicky."

,,Jo jo." otočil se Rio na barmana. ,,Chci pivo."

Dostal ho ihned a já se snažila ze sebe setřást Brazilcův pohled. Stál v podstatě na dosah ode mě.

,,Ta tvoje kámoška má fakt dobrý kozy. Docela rád bych si s nimi pohrál." vypravil ze sebe až jsem měla na pažích husí kůži.

Rio vyprskl znovu celý obsah úst před sebe a začal se dusit smíchem.

,,Co je, kámo?" plácal mu Brazilec po zádech.

Rio se po mně otočil a spustil hlasitý smích. Já si dala ruce v bok a hleděla na toho snědého frajírka.

,,Hele kámo, než o někom budeš mluvit, ujisti se nejdřív, že neumí tvým jazykem."

,,Rio, ty svině, říkal jsi, že mluví jen anglicky." vrazil mu pěstí do ramene.

,,Nechci zpochybňovat tvé schopnosti, ale i kdybys jí tady zazpíval serenádu v deseti jazycích, tak neuspěješ." poplácal ho Rio po zádech.

Vzápětí se podíval Rio za mě na Eddieho a trochu se zarazil. Myslela jsem si, že dělá nějaké posunky a tak jsem jen obrátila oči v sloup, popadla svůj drink a vrátila se na záď, kde mi bylo nejlíp.

O žádnou společnost jsem nestála a následně jsem to také Riovi dala najevo.

,,Podržím ti drink a ty mi pověz, proč je ti tenhle život tak protivný."

,,Proč bych ti to měla říkat?"

,,Protože se za pár týdnů rozloučíme, já to zapomenu a tobě se uleví."

,,Ne díky."

,,Nech mě hádat. Znásilnili tě nebo ti někdo ublížil?"

,,Ne."

,,Tak někomu blízkému?"

,,Možná to s tím trochu souvisí. Nechci o tom mluvit."

,,Kámošce?"

Otočila jsem se na něho a chvíli mlčela.

,,Bráchovi."

,,Zbili ho?"

S nádechem jsem se podívala směrem k moři a možná měl pravdu. Kdybych to někomu nezávislému řekla, možná by se mi trochu ulevilo.

,,Předávkoval se. Nikdo mu nepomohl."

Ani nevím, co mě to popadlo. Ptal se mě tak zostra, že jsem mu vlastně všechno od základu řekla. Nestál a nepřihlížel. Vnímal mě a reagoval na moje odpovědi, což mě překvapovalo. Ani jsem nečekala, že by ho něco takového vůbec zajímalo. Byla jsem pro něho cizí člověk a s úlevou jsem o tom řekla někomu, kdo mě nebude soudit.

,,Lucy, je blbost, že se z něčeho takového obviňuješ. I když jsi viděla bráchu, jak kradl peníze, mohlo to dopadnout hůř, kdybys promluvila. Ty v tom neneseš žádnou vinu."

,,Takže už chápeš můj přístup k těmhle akcím?"

,,Chápu." přikývl a opřel se o zábradlí.

,,Můžu si už vzít svůj drink?"

,,Jo tohle? No nechtěla ty jsi bez alkoholu?"

,,Jo." nechápavě jsem se na něho podívala.

,,No tak to ti nebude chutnat." odhodil ho do moře a já jen sledovala, jak se sklenička rychle potápěla v noční hladině.

,,To mojito jsem ochutnávala, nebyla v tom ani kapka alkoholu, takže co byl za problém?"

,,Taky v tom plavala muška." zkroutil obočí a já už se v těch důvodech přestala orientovat.

,,A co mi tam ještě spadlo?" dala jsem si výhružně ruce v bok a hleděla na něho.

,,No. Já nevím přesně."

,,A jak to vypadalo?"

,,Jako malá tabletka."

,,Ty jsi mi dal do pití drogy?"

,,Já úplně ne."

,,Tak kdo?"

,,Sama tam spadla, když ses nedívala."

,,Tak sama? No jen doufej, že mi samo nevystřelí pěstí a nezastaví se o tvůj nos."

,,Jo tak... asi Eddie spletl skleničky."

,,Eddie?"

Made in BrazilKde žijí příběhy. Začni objevovat