Byla jsem v šoku. Eddie mě chtěl zdrogovat? Ale proč? V hlavě mi to šrotovalo a pak mě něco napadlo. Budu hrát sjetou, abych pochopila jeho úmysly a pak dostane takové pěstí, že ho nezastaví ani to zábradlí.
,,Tak jo, zahrajeme si zábavnou hru na zdrogovanou Lucy."
Matteo trochu nechápal, co se chystám udělat, ale bylo mi to svým způsobem docela fuk. Rozpustila jsem si vlasy a trochu se hodila do uvolněné nálady. Úsměvu se nedočká ani tak. Dala jsem se směrem k Eddiemu a opřela se malátně o bar.
,,To je ale pařba, kluci." našpulila jsem rty a dělala ze sebe blbce.
,,Lucy, to je snad poprvé, co od tebe něco takového slyším." pousmál se a se zájmem mě pozoroval.
,,A co s tím uděláme?" přimhouřila jsem koketně oči.
,,No kdybys byla unavená, klidně tě vyprovodím do postele." zamrkal na mě.
Tak o tohle mu šlo. Dobytkovi!
,,Pojď se mnou."
Popošli jsme k zádi, která neměla zábradlí a hned jsem ,,vystřízlivěla".
,,Víš, jaký je rozdíl mezi kondomem a tvýma botama, Eddie?"
,,Ne." svraštil čelo a nechápal, jak jsem najednou změnila chování.
,,Žádný. V obojím stojí čurák." strčila jsem do něho tak silně až zavrávoral a padal do temného moře.
Lidi okolo moc nechápali, ale smáli se.
,,Za co?" křičel na mě nechápavě Eddie, sotva si promnul oči od slané vody.
,,Až se mě příště pokusíš zdrogovat, tak už to nedopadne jen takhle."
,,Aspoň by s tebou někdy byla legrace. Jsi nudná jako prodavač vysavačů. Kdybys neměla ty kozy, tak by zdrhnul i Erik."
Vzteky jsem vytekla jak tužková baterka a pustila se do něho přede všemi.
„Jsi fyzicky odporný, duševně retardovaný, morálně hanebný, vulgární, necitlivý, sobecký, nemáš žádný vkus, máš trapný smysl pro humor a smrdíš. Nejsi ani dost zajímavý na to, aby mi z tebe bylo špatně." otočila jsem se na podpatku a tu hádku vzdala.
Praštila jsem sebou o postel a neubránila se pláči. Neměla jsem sem vůbec jezdit.
Probrala jsem se až ráno. Spolu na pokoji byly totiž další holky a radši dělala, že nerozumím portugalsky, abych se s nimi nemusela bavit. Aby toho nebylo málo, volal mi Erik.
,,Co se stalo? Zníš divně?"
,,Jo pohádala jsem se s Eddiem. Řekl, že jsem nudná a já mu řekla, že je čurák."
Erik se začal smát. Mně to moc vtipné nepřišlo, ale z téhle plavby jsem se nemohla dostat jinak než doplavat pár mil do přístavu.
Prodírala jsem se mezi ostatními, abych ukořistila něco k snídani. Většina lidí bylo na kávě a aspirinu.
,,To včera bylo dobrý." postavil se vedle mě vysmátý Matteo.
,,Nevím, co konkrétně se ti líbilo, ale kdybych byla zdatnější plavec, asi bych to na pevninu doplavala."
,,Dneska doplujeme do Sao Luís, pár lidí si tu chce půjčit kolo a projet městečko."
Ačkoliv jsem měla chuť se na to vykašlat a vrátit se do Oklahomy, nakonec mě lákala projížďka na kolech po plážové promenádě v Sao Luís.
Držela jsem se vzadu s tím, že nebudu s nikým komunikovat. V té výhni jsem ani neměla sílu mluvit.
Pánově dělali na kolech kraviny a jako bych to Eddieho kolo snad zaklela. Poskakoval po zadním, když se mu na tom kole něco urvalo a v té rychlosti hodil záda a posadil se na zkroucený kotník. Všichni samozřejmě zastavili a zkoumali, co se stalo.
Eddie kňoural bolestí a Matteův pokus ho zvednout dopadl neúspěšně. Nakonec ho zvedali asi tři a po jedné noze doskákal k lavičce. Posadila jsem se na tu naproti a cítila Eddieho pohled. Přála jsem mu to a on cítil, že mi ho líto nebylo.
Samozřejmě bylo po zábavě a já jako překladatelka musela s ním do nemocnice. V tom kotníku si samozřejmě něco zlomil. Čekal ho rentgen a nějaký zákrok.
Matteo mě při tom čekání pozval na pizzu do restaurace naproti nemocnice. Ačkoliv věděl to o mém bráchovi, rozhodně to neznamenalo, že budeme kámoši. Takže jsem se chovala odměřeně jako před tím.
,,Takže Lucy, ty mě fakt pořád nemusíš, co?"
,,Každý holce se z tebe nemusí hned kroutit i prsty na nohou."
,,To ani nechci. Jen trocha úsměvu. Chápu tu událost s tvým bráchou, ale je to už pár let. Možná by bylo fajn, kdyby ses usmála."
,,Už jsem prostě taková. Tečka."
Matteo se opřel do židle a chvíli na mě zadumaně civěl. Znuděně jsem se napila vody a nechápavě zaškubala hlavou.
,,Mám nápad."
,,Ale ne." obrátila jsem oči v sloup.
,,Uzavřeme dohodu. Jestli tě pětkrát od srdce rozesměju, pak mi budeš jeden den dělat asistentku a poskoka."
,,Proč bych do toho měla jít?"
,,Protože, když to nevyhraju, pak si vyměníme role. Ty budeš královna a já tvůj otrok."
,,Otrok?"
,,Jo. Třeba něco uvařím."
,,Uvaříš?"
,,No jo. Sice to moc neumím, ale na internetu je všechno."
,,Tak jo, frajere. Tříchodové menu."
Bylo na něm vidět, jak přemýšlel, ale nakonec mi podal ruku pro stvrzení naší sázky.
,,A při tom vaření, budeš chtít, abych měl jen zástěru?" naklonil hlavu na stranu a zvedl jedno obočí.
,,Proč bych to měla chtít?"
,,Mám totiž docela pěkný zadek a v té zástěře ze mě budeš hotová." dodal nafoukaně, což mě přinutilo zvednout koutky o trochu výš.
,,Prosím tě, nech si to oblečení."
,,Viděl jsem tvůj nenápadný úsměv. Určitě můj zadek chceš vidět."
S povzdechem jsem zapíchla oči do skleničky.
,,Nenech mě litovat, že jsem se vsadila o takovou blbost."
,,No to ne, ale počítej s tím, že pokud prohraješ ty, půjčím ti tu zástěru a dovolím ti pouze spoďáry."
Ne moc nadšeně jsem si odfoukla a musela si dávat pozor na to, aby mě ten blb fakt nerozesmál.
,,Začínáme hned a končíme zítra v půlnoci." zamrkal na mě a vstal, aby šel pomoct Eddiemu, který stál s nohou v sádře před nemocnicí.
Kráčeli jsme k Eddiemu a Matteo se mu ještě vysmál, což mě pobavilo. Nesmála jsem se zřetelně, ale líbila se mi ta zlomyslnost.
,,Teda, Eddie, to jsou slušivý botky. Jak mu to mám říct anglicky?" zamyslel se a pak spustil nějakou jednoduchou větu. ,,Máš pěkný kozy."
Jasně, že boots a boobs zní stejně, ale prostě jsem se začala smát. Eddie dostal záchvat smíchu až si utíral slzy a Matteo si udržel vážný výraz, který napovídal, že netušil, co řekl. Přikryla jsem si ústa dlaní a pak jsem ucítila Matteův pohled.
,,Jedna nula, ledová královno."
Možná to řekl schválně, ale trefil se.
ČTEŠ
Made in Brazil
RomanceTahle cesta změní zahořklé a uzavřené Lucy život, protože tomu playboyovi s vůní slunce a moře nejde jen tak odolat.