Çıplaklık Tâcizdir

137 3 2
                                    

Çıplaklık Tâcizdir

Kızları, Kadınları El ve Dil ile Tâciz Edenlerin (Onlara Karşı Üzen, Korkutan, Rahatsız Eden, İnciten, Can Yakan, Zarar Veren Davranışlarda Bulunanların) Çoğaldığından Şikâyet Ediliyor, Tâcizin Engellenmesi İçin Tedbir Alınması İsteniyor. Tedbir Olarak da Eğitim ve Ceza Üzerinde Duruluyor. "Karşı Taraf Ne Yaparsa Yapsın, Tâciz Edilmemeli..." Diyenlere Karşı, "Hayır, Açılmada Sınırı Aşanlar Tâcize Dâvetiye Çıkarıyorlar; Tâciz Olmasın Ama Karşı Taraf da Tâciz İçin İnsanları Tahrik Etmesin..." Diyenler de Var. Ben ise "Çıplaklık Tâcizdir!" Diyorum.

Evet, Çıplaklık Vücûdun Cinsî Câzibesi Olan Yerlerini, Kamuya Açık Olan Yerlerde Açıp Göstermek, Bununla da Kalmayıp ya Davranışlarıyla veyâ Orasını-Burasını Süsleyerek, Kokular Sürünerek Karşı Tarafın Dikkatini Daha Fazla Çekmek Tâcizdir. Çünkü Bunu Yapanlar, Karşı Tarafın Hem Bakmasını, İlgi Duymasını İstiyor, Hem Bakmalarından, Tâlepten ve İlginin Bâzı Şekillerinden Rahatsız Oluyor; Bunu Tâciz Sayıyorlar? Bu Durumda Karşı Tarafa (Örneğimizde Erkeğe) ya Bakmamak ya Bakıp da Görmemek ya Görüp de Etkilenmemek yâhut da Baktığı, Gördüğü, Etkilendiği Hâlde Kendini Zapt Etmek, Arzusunu Bastırmak, ya Meşru Olmayan Yollardan Kendini Tatmin Etmek veyâ Bu Eziyete Katlana Katlana Ruh Sağlığını Bozmak Kalıyor; İşte Bu Tâcizdir! Gerekenden Fazla Yerlerini Açıp Gözler Önüne Seren Kadın ve Kızların Karşı Tarafı (Erkekleri) Tâciz Etmesidir!

Kadının Güzelliği ve Çekiciliği Çiçeğin, Kuşun, Müziğin, Resmin, Atın Güzellik ve Çekiciliğinden Farklıdır. Normal İnsanlarda Karşı Cinse İlginin İçinde Cinsellik de Mevcuttur. Kadın ve Erkeğin Güzelliğinde Estetik Yön, Cinsel Câzibe ile Birlikte Vardır. Sıradan İnsanlar Bu İkisini Birbirinden Ayıramaz, Kadın ve Erkeğin Güzelliklerini Yalnızca Estetik Yönden Göremezler. Böyle Olduğu ve Bu Güzelliklere Bakan Kalabalıklar Cinsel Arzu ve Tatmin Yönünden de (ve Daha Çok Bu Yönden) Baktıkları İçindir ki, Güzeller ve Özellikle de Kadınlar, Reklâmlarda Kullanılmaktadırlar.

Bir Müslüman'ın Vâzifesi, Günâh İşleme İmkânı, Çevresinde Günâha Dâvet Edenler Bulunduğu Hâlde, Îmânı ve İrâdesiyle Bu İmkâna, Bu Dâvete Karşı Durmak, Dinin Emir ve Yasaklarına Riâyet Etmektir.

Müslüman Olsun, Gâyr-i Müslim Olsun İnsanların Bir Başka Vâzifeleri de, Karşı Tarafı Günâh ve Ahlâksızlığa Tahrik ve Teşvik Etmekten Uzak Durmaktır. Bu Uzak Duruş Dine Saygıdan, İnsana Yakışan Şefkâtten Yani, Ahlâktan ve Medeniyetten Kaynaklanır. Karşı Tarafın Rahatsız Olacağını, Kendini Korumak İçin Zorlanacağını, Zor İmtihânlar İçine Düşeceğini Bile Bile Açılıp-Saçılarak Âlemin İçine Çıkanlar, Biraz da Sadist Sayılırlar; Çünkü Başkalarının Rahatsız Olmalarından (Onları Tâcizden) Zevk Almakta veyâ En Azından Buna Aldırmamaktadırlar.

Bir Topluluğun Örfü, Âdeti, Ahlâk Anlayışı, Bir veyâ Daha Fazla Dini Vardır. O Topluluk İçinde Yaşayan ve Topluluğun Nimetlerinden Yararlanan Bireylerin Bir Vâzifesi de, Topluma Ters Düşen Davranışlardan Uzak Durmaktır. Birey Özgürlüğü Adına Toplumun Değerlerini Hiçe Saymak, Medeniyet ve Ahlâka Aykırıdır; Kimsenin Haddi ve Hakkı Olmamalıdır. Beraberlik, Fedakârlık İster; Bu Fedakârlığın İçinde Tâciz Edenin Bunu Yapmaması İçin Kendini Zorlaması, Kontrol Etmesi Vardır Ama Karşı Tarafın da Tahrikten Kaçınmak İçin (Açılmak, Kendine Göre Güzel ve Çekici Yerlerini Göstermek Gibi) Bâzı Arzularından Fedakârlık Etmesi Vardır.

Tâcizi Ceza Yöntemiyle Engellemek Hem Sağlıklı Değildir Hem de Mümkün Olmaz. Kamuoyu ve Vicdânı Burada Çok Önemli Bir Rol Oynar. Eğer Topluluk, Tâciz Edene -Karşı Tarafın Sınırı Aşması Sebebiyle- Hak Veriyorsa Tâciz Edeni Değil veyâ Bunun Yanında Tâcize Sebep Olan Tarafı da Kınıyorsa, Bu Takdirde Tâcizi Yalnızca Ceza ile Engellemek Mümkün Olmaz.

Eğitim Tedbirine Gelince, Bunu da Karşılıklı Olarak Düşünmek Gerekir. Tâcize Uğradığını İddia Eden Bayanlar, Eğitim Yoluyla İnsanların Bunu Yapmayacak Hâle Getirilmesini İstiyorlar. Buna Bir Diyecek Olmaz Ancak Eğitim, Hem Tâcizi Hem de Tahriki Engelleyecek Şekilde Verilmelidir. Eğitim Yoluyla Erkekle Kadın Arasındaki Cinsel Câzibeyi Yok Edemezsiniz; Tavşanı Tazı, Tazıyı da Tavşan Yapamazsınız (Yani Hem Bunu Başaramazsınız Hem de Buna Hakkınız Yoktur) ve Yapamayınca da Tavşanı Başıboş Dolaşırken, Gözünün Önünde Oynaşırken Gören Tazı, Onu Kovalar.

Cinsel Tâcizin Her Çeşidi Kınanır Olmalıdır Ancak Taraflardan Birinin Hiçbir Kusuru (Tahriki, Teşviki, Bilerek veyâ Bilmeyerek Bir Dâveti) Yok iken Yapılan Tâciz ve Tecavüzler Daha Şiddetle Kınanmayı ve Her Türlü Tedbir ile Engellenmeyi Hak Eder. İşte Bu Tâcizleri Hem Ceza Hem de Eğitim ile Engellemek Mümkündür, Tâbiîdir ve Gereklidir.

"Başörtüsü de Bizi Rahatsız (Tâciz) Ediyor..!" Diyen Bâzı Başı Açık Bayanlara da Şunu Hatırlatmak Gerekiyor; Cinsel Arzu İnsanın Yaratılışında Mevcuttur ve Gereklidir. Bu Arzu Tatmin İster, Meşru Yollardan Tatmin Edilir. Tatmin İmkânı Bulunmayan Durumlarda Tahrik, Tâcizdir.

Başını Örtenden Rahatsız Olmak Yaratılıştan Gelmez, Sonradan Edinilmiş Kötü (Medenî Olmayan) Bir Duygudur. Başını Örten İnancından veyâ Bir Kıyafet Tercihi Hakkını Kullanarak Bunu Yapıyorsa Yapmalıdır, Bundan Rahatsız Olan ise Kendini Eğitmeli, Kötü Duygusunu Yok Etmelidir.

Vesselâm...

İNDİRİLEN DİN Mİ ? UYDURULAN DİN Mİ  ?[Tamamlandı]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin