ZAMANE ALİMLERİNE (!)

66 3 0
                                    

ZAMANE ALİMLERİNE (!) VE PEŞİNDEN SÜRÜKLEDİKLERİNE İTHAF OLUNUR...

...Bir gün halife Harûnu'r-Reşîd'den Süfyân-ı Sevrî'ye tazim ve tekrîm ifade eden bir mektup gelir. Talebelerine, cevabını aynı mektubun arkasına yazın diye emreder. Ona "bu halifedir, temiz bir kağıda yazsak?" dediklerinde şöyle demiştir: "O zalimin mektubunun arkasına yazın, eğer o kağıdı helal para ile kazanmışsa mükafatını görür. Haramla kazanmışsa onunla beraber cehennemde yanacaktır. Ben zalimin elinin değdiği bir şeyi yanımda bırakmam. Çünkü dinime halel gelir. "Ne yazalım?" dendiğinde şöyle yazın demiştir:

"Bismillâhirrahmânirrahîm. Allah'ın günahkar kulu Süfyân bin Sad el-Münziri's-Sevrî'den emellerle mağrur, imanın tadı kalbinden silinmiş kul Harûnu'r-Reşîd'e...

Benim yanımda, sevgin, muhabbetin, yerin kalmadı. Beni beytü'l-mâldeki haksız tasarruflarına, yazdığın mektupla şahit tutmak istiyorsun. Fakat ben ve mektubunu okuyan arkadaşlarım, kıyamette Allah'ın huzurunda senin aleyhine şahitlik edeceğiz.

Yâ Harûn! Müslümanların rızası olmadığı halde beytü'l-mâle hücum ettin. Buna müellefât-i kulûb, zekât toplayan âmiller, Allah yolunda cihad edenler, yolda kalmış olanlar, Kuran hafızları, ilim erbabı, dul kadınlar ve yetimler rıza gösterdiler mi!? Yoksa idaren altındaki diğer insanlar mı razı oldu!? Kendini bu soruların cevabına hazırla. Şunu iyi bil ki bir gün âdil-i mutlak bir hâkimin huzurunda hesap vereceksin. Sen; ruhundan ilim, zühd, Kuran-ı kerim ve salihlerle beraber oturmanın tadını silmiş, zalim olmuş ve zalimlere lider olmayı seçmişsin.

Ey Harûn! Tahta oturdun ve ipeği giydin, kapına diktiğin zalim askerlerinle insanlara zulmettin!

Allah'ın emri ile bir münâdi: "Ey zalimler ve karıları! Ey zalimler ve yardımcıları! Haşr olun hesaba hazırlanın!" dediği zaman, sen ve etrafındaki zalimler, kollarınız boyunlarınıza bağlı olarak Allah'ın huzuruna çıktığınızda, senin hasenâtın başkasının mizanına, başkasının seyyiâtı senin mizanına konduğu zaman günahların artacak, başına gelen bela daha da büyüyecek, daralacak ve boğulacak hale geleceksin, fakat kimse seni kurtaramayacak. Cehenneme giderken de yine zalimlerin lideri olacaksın.

Yâ Harûn! Vasiyetimi ezberle, nasihatime kulak ver. Rasulullah s.a.v.'in ümmetine yaptığı muameleyi iyi düşün. Sen de o ümmete iyi davranmaya çalış. Şunu bil ki, hilâfet bir gün elinden gidecektir. Dünya zaten böyledir. İnsanlar devamlı olarak yok olup giderler. İyi azıklanan faydalanır. Kötüler ise dünya ve ahiretini kaybeder. Ben seni, her ikisini de kaybetmiş görüyorum. Sakın bana bir daha mektup yazma! Cevap vermem. Selâm..."

[Câmiu'l-Mütûn Şerhi]

İNDİRİLEN DİN Mİ ? UYDURULAN DİN Mİ  ?[Tamamlandı]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin