İslâmiyet’te İlk İtikad Ayrılıkları, Hazreti Osman’ın Şehit Edilmesi Hadisesinden Sonra, Abdullah İbni Sebe Adındaki Münâfık Olan Bir Yahudi’nin Ortaya Çıkması ile Başlamıştır. Müslümanların Saf ve Berrak Îmânlarını Bozmak Gayesiyle İtikattaki Birlik ve Beraberliklerini Parçalamak İçin Çıkarılan İlk Fitne Hareketi Budur.
İbni Sebe, Hazreti Ali’nin Hâlifelik Meselesini Bahane Ederek, Müslümanları Bölmek Gayretine Düştü. Kendisine Taraftar Toplamak ve Onlara Görüşlerini Kabul Ettirmek İçin, Hazreti Ali’nin Peygamber Olduğundan, Allahû Teâlâ’nın Ona Hulul Ettiğine Varıncaya Kadar Pek Çok Şeyler Uydurdu. Bir Kısım İnsanları Aldattı. İbni Sebe’ye Aldananların İçinde Siyasi Hırs ve Gayret ile Hareket Edenler Çoktu. Böylece Hazreti Ali Taraftarıyız Diyerek, İslâm Dinine Bozuk İnançlar Karıştırdılar. Zamanla Başka Konularda da Ehl-i Sünnetten Ayrılıp, Kendi İçlerinde Çeşitli Kollara Bölündüler.
Hazreti Ali’nin Hilâfeti, Hâkem Tayini Yoluyla Hazreti Muaviye’ye Bırakmasını Beğenmeyip, Hazreti Ali’ye ve Hazreti Muaviye’ye Karşı Çıkıp Ayrılanlara, ‘Harici’ İsmi Verildi. Haricilerden Bir Kısmı Kur’an-ı Kerîm’in Bâzı Bölümlerini Kabul Etmezler. Bir Kısmı da Sapıklıklarında, Yeni Bir Peygamber Geleceğine İnanacak Kadar İleri Gitmişlerdir.
Bozuk Fırkalardan Biri Olan Mutezile ise, Hasan-ı Basri Hazretlerinin Derslerinde Bulunan Vasıl bin Ata Tarafından Ortaya Çıkarılmıştır. Büyük Ehl-i Sünnet Âlimi ve Velî Bir Zât Olan Hasan-ı Basri, “Büyük Günâh İşleyen Ne Mü’mindir Ne de Kâfirdir!” Diyerek Ehl-i Sünnetten Ayrılan Vasıl bin Ata İçin, “İ’tezele Anna Vasıl!” Yani, “Vasıl Bizden Ayrıldı!” Buyurmuştu. Buradaki, ‘İ’tezele’ = ‘Ayrıldı’ Kelimesinden Dolayı Vasıl’a ve Onun Yolunu Tutanlara, ‘Mutezile’ İsmi Verilmiştir.
Ayrıca Mürcie, Kaderiyye, İbahiye, Mücessime, Cebriyye Gibi Birçok Bozuk Fırkalar, İslâm Tarihi Boyunca Çeşitli Yerlerde Ortaya Çıkmış, Kendi İçlerinde de Sayılamayacak Kadar Çok Kollara Ayrılarak Bir Müddet Yaşayıp, Sonra Unutulup Gitmişlerdir.
Ancak Son Asırlarda Zuhur Eden Vehhabilik, Bilhassa Arabistan’da Yayılmış ve Bugün de, Çeşitli İslâm Ülkelerindeki Müslümanların Arasında Yayılması İçin Çalışılmaktadır. [Selefiyecilik, Vehhabiliğin Kamufle Adıdır. Türkiye’deki Vehhabiler, Bu İsim Altında Kendilerini Gizlemektedir.]
Diğer Bozuk Fırkalar Tarih İçinde Kaybolup Gitmişlerdir. Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaâtin Mevcudu Her Devirde Çok Olmuştur. İslâmiyet; Îmân, İtikad, Amel ve Ahlâk Esasları Olarak Ehl-i Sünnet Âlimleri Tarafından Her Asırda, Aslı Üzere Müdafaa ve Muhâfaza Edilerek, Bugüne Ulaştırılmıştır. Bugün Dünyâdaki Müslümanların Yarıdan Çoğu, Ehl-i Sünnet Ve’l-Cemaât İtikadı Üzeredirler.
Dua ile selametle...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İNDİRİLEN DİN Mİ ? UYDURULAN DİN Mİ ?[Tamamlandı]
SpiritualAkıl, Göz Gibi, Din Bilgileri de Işık Gibidir. Göz, Işık Olmadıkça, Karanlıkta Görmez. Göz, Karanlıkta Görmediği Şeylere, Yok Diyemez. Akıl da, Mânevîyatı, Fizik Ötesini Anlayamaz. Aklımızdan Faydalanmamız İçin Allahû Teâlâ, Din Işığını Gönderdi. Gö...