1) Kadir Gecesi.
2) Ramazan-ı Şerif'in ilk gecesi olduğunda Allah Teâlâ'nın Muhammed aleyhisselam'ın ümmetine nazar etmesi, bakması. Allah Teâlâ nazar ettiği kuluna asla azap etmez. O gecede cennetin onlar için (hazırlık olarak) süslenmesi.
3) Ramazan-ı Şerif'in her gecesinde meleklerin onlar için istiğfar etmesi.
4) Ramazan-ı Şerif'in son gecesinde günahların bağışlanması.
5) İstirca, yani bela zamanında "İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn" demek. Manası: "Biz Allah'ın kullarıyız, (öldükten sonra) yine ona döneceğiz."
6) Allah Teâlâ bu ümmeti hata ve unutarak yaptıkları şeylerden dolayı hesaba çekmeyecektir.
7) İslâmiyet, önceki şeriatlerin en mükemmelidir. Bu ümmet dalâlet (sapıklık) üzerine birleşmez. Bu ümmetin icmâı dinde senet ve delil, ihtilâfı ise rahmettir.
8) Bu ümmetin az bir ameli dahi sevap bakımından çoktur.
9) Bu ümmetten taun hastalığından ölen şehittir, geçmiş ümmetler hakkında taun azap idi.
10) Fasık (açıkça günah işlemeyen) ve müptedi (bozuk itikadı) olmayan iki Müslümanın, hakkında hayır ve iyilikte şahitlik ettiği kimsenin cennetlik olması.
11) Aralarında kutuplar, evtad, nücebâ ve ve ebdal gibi Allah Tealâ'nın sevgili kulları vardır.
12) Onlar kabirlerine günahlarıyla girerler, müminlerin onlar için Allah Teala'dan af ve mağfiret dilemeleri sebebiyle günahları kalmaz, af olunurlar.
13) Kıyamet gününde diğer ümmetler arasından kabirlerinden önce onlar kalkacaktır.
14) Kıyamet günü abdest azaları bembeyaz ve nurânî olarak çağırılırlar.
15) Mahşer günü Arasat meydanında yüksek bir yerde bulunurlar ve amel defterleri sağ taraflarından verilir.
16) Ümmet-i Muhammed'den yetmiş bin kişi hesap görmeden cennete girer. Şüphe yok ki bu ümmet en hayırlı ümmettir.
• Bütün bu üstünlükler, Âdemoğlunun efendisi Hazret-i Muhammed Mustafâ sallallâhü aleyhi ve sellem'in şerefi, bereketi, Allah katındaki makam ve mevki sebebiyle verilmiştir.《Tefcîru't-Tesnîm, c.2, s.503》
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İNDİRİLEN DİN Mİ ? UYDURULAN DİN Mİ ?[Tamamlandı]
SpiritualAkıl, Göz Gibi, Din Bilgileri de Işık Gibidir. Göz, Işık Olmadıkça, Karanlıkta Görmez. Göz, Karanlıkta Görmediği Şeylere, Yok Diyemez. Akıl da, Mânevîyatı, Fizik Ötesini Anlayamaz. Aklımızdan Faydalanmamız İçin Allahû Teâlâ, Din Işığını Gönderdi. Gö...