➊ ...Bugünkü Bilgilerimize Göre 111.000 Kilometredir. Daha Hâlife Me'mun Zamanında Bunun 111.000 km Olduğu Hesaplanarak Ortaya Konulmuştur.
Mesele Bundan İbâret Değildir, Müslümanlar, Bu İlimler Arasında Sinüs, Kosinüs vs. Bulduktan Başka Bunların Tablolarını da Yapmışlardır. Sinüs Cetvelini Bugün Mekteplerde Kullanıyoruz. Hattâ Bu Cetvellerin Çokları Tercüme Edilmiştir. Tercüme Edilen Kitaplara Bakarsak İngiltere'de, Fransa'da, Almanya'da Basılmış Kitaplardır ve Biz Zavallı İnsanlar Olarak Bugün Zannederiz ki, Bu Kitapların İçindeki Hesapları ile Defa Yapanlar Avrupalılardır. Hâlbuki İlk Defa Trihonometri Cetvellerini Müslümanlar Hazırlamışlardır. Hem de Öylesine Hassasiyetle. Büyük Müslüman Âlimlerden Horasanlı Gıyasettin Cemşîd, "Risâletü'l-Muhitiyye" Adlı Kitabında Bir Derecenin Sinüsünü İlk Defa Hesaplamışlardır. Şimdi Tekrar Karşımıza Avrupalıyı, Hususiyle Müsteşriki Alıp Soralım: Siz Diyorsunuz ki, Müslümanlar Bu İlimleri Yunanlılardan ve Mısırlılardan Aldılar. Nerede Mısırlılarda Sinüs Mefhûmu, Nerede Mısırlılarda Trigonometrik Hesap Mefhûmu? Nerede Mısırlılarda Sinüs Bir Derecenin Kıymeti? Böyle Şey Yok. Ama Gıyaseddin Cemşid, Sinüs Bir Dereceyi Bakın Ne Hassasiyetle Hesaplamıştır: 0,017452404437238371. Takriben Virgülden Sonra 18 Hane Hassasiyetle Sinüs Bir Dereceyi Hesaplıyor. Bugün Bu Hesabı Elektronik Makine ile Yaptığımız Zaman Bir Rakamı ➋ Şaşmıyor. Gıyaseddin Cemşîd, Trigonometri Cetvelini Bu Hassasiyetle Oturup Yapmıştır. Nasıl Yapmış? Onların Bu İşi Nasıl Yaptıklarını Düşündüğünüz Zaman Akıllar Duruyor. Öyle Metotlar Karşısında Hayranlıktan Başka Bir Şey Duyak Mümkün Değildir.
Kezâ Bugün Yine Avrupalılara "Pi Sayısı"nın Kimin Tarafından Bulunduğunu Sorsak, Efendim Pi Sayısını Eski Yunanlılar Bulmuşlar Derler. Hayır, Pi Sayısını İlk Defa Bulan ve Pi Sayısının Rakamlarını Hassasiyetle Hesaplayanlar Yine Müslümanlardır ve Yine Gıyaseddin Cemşîd'in Risâletü'l-Muhitiyye Adlı Kitabından Bu Hesabı Sizlere Veriyorum. Hıyaseddin Cemşîd Pi Sayısı İçin Şu Rakamları Veriyor: 3,141592635589743 Yani Virgülden Sonra 15 Hane Hassasiyetle Pi Sayısını Doğru Olarak Hesaplıyor. Bugün Elektronik Makinelere Hesaplattığımız Zaman Bunun Hiçbir Rakamını Yerinden Oynatamıyoruz. Çünkü Asr-ı Saâdet Gelmiştir, İnsanların İlmi, Müslümanların Eline Geçmiş ve İlim, Asıl İlim Olmaya Başlamıştır.
Müslümanlar Sadece Trigonometri ve Astronomi İlimlerini Kurmakla Kalmamışlardır. Müslümanlar Bugün Okuduğumuz Cebir İlmini Kurmuşlardır. Müslümanlar Bugün Gördüğümüz Bütün Matematiğin Esaslarını Kurmuşlardır. Bakın, Bizim Karşımıza Gelip, "Biz Aya Gidiyoruz, Yıldızlara Gidiyoruz" Diyen İnsanlardan Birine, Şu Hesabı Nasıl Yapıyorsunuz? Dediğimiz Zaman, Birtakım Rakamlar Yazılacak... Hangi ➌ Rakamları Yazacak? 1, 2, 3,...9 Gibi Bildiğimiz Rakamları Yazacak. Bu Rakamların Sahibi Müslümanlardır. Bu Rakamların Şekillerini Müslümanlar Bulmuşlardır. Avrupa'nın Şu Rakamları Afrika ve İspanya'daki Batı Müslümanlarının Kullandıkları Rakamlar Gibidir. Eski Yazıda Kullandığımız Rakamlar ise Doğu Müslümanlarının Kullandıkları Rakamlardır. Binâenaleyh Avrupalıların Kullandığı Rakamların Sahibi Dahi Müslümanlardır.
Daha İleriye Gidiyorum. Karşımızda Bizi Hâkir Görme Alışkanlığı İçerisinde Fiyaka Yapan İnsanların Hesapları Yaparken Kullanmış Olduğu Metotları Onlara Verenler de Müslümanlardır. Nasıl Olmuş? Bakınız, Müsteşrik Bize Geliyor ve Diyor ki, Müslümanlar Eski Hindlilerden, Eski Mısırlılardan ve Eski Yunanlılardan İlmi Almıştır. Bu Nasıl İlim Alıştır ki, Eski Yunanda Rakamlar 60'dan Daha Büyük Değildir. Zirâ Eski Yunanların Kaç Tane Harfleri Varsa O Kadar da Rakamları Vardır. Yani Harfleri Bitiyor, Rakamları Bitiyor. Müslümanlar Geliyor ve Diyor ki, "Bizim Geniş Ufkumuza Sizin Basit Kalıplarınız Kifayet Etmez". Biz Yeni Bir Rakam Sistematiği Getireceğiz. Ne Getireceksiniz? Cevap Olarak Diyorlar ki, Biz Her Türlü Sayıyı İfâde Edecek Bir Rakam Sistemi Getireceğiz. Meselâ Biri Ele Alalım. Bunu Şöylece, (1) İşaretiyle İfâde Edeceğiz. Bunu Böyle Yazar Önüne Bir Nokta Koyarsanız Bu O Zaman (10) Olacak; İki Tane Nokta Koyarsanız (100) Olacak; Üç Tane Nokta ➍ Koyarsanız (1000) Olacak, Deyip Bugünkü "Aşarî" (Onluk) Sistem Dediğimiz Sistemi İcat Ediyorlar.
Bu Sayede Sonsuz Sayıyı İfâde Etmek Mümkün Oluyor. Dahası Var. Bu Aşarî Sistemi Alıp Getirmek Suretiyle Bugünkü Toplama, Çıkarma ve Bölmenin de Prensiplerini Koyuyorlar. Hâlbuki Eski Yunanlılar Toplama, Çıkarma, Çarpma ve Bölmeleri Yapamazlardı. Çünkü Onların Rakam Sistemleri Buna Müsait Değildi. Bu Çeşit Toplama ve Çıkarmaları Yapmak İçin Çubuklarla Çalışırlardı. Muhtelif Boylarda Çubukları Uç Uca Eklemek Suretiyle Hesap Yaparlardı. Nihâyet Müslümanlar Bunların Yaptıklarını İncelediler. Yetersiz Bulup Bu Aşarî Sistemi Getirdiler. Bu Ondalık Sistem İnsanlığa Yapılan Ne Büyük Hizmet...
Müslümanlar Sadece, "Her Şeyi Size Veriyoruz Ama, Yalnız Şu Bizim Ondalık Sisteminizi Verin" Deseler, Ortada Avrupa'ya Ait Hiçbir Şey Kalmaz. Fakât Beyler Geliyorlar, Diyorlar ki, Bu Sizin Müslümanlık Dediğiniz Şey Gericiliktir. Hay Hay Biz Bu Gericiliğe Râzıyız, Yalnız Bizim Mallarımızı Bize Geri Verin, Çıkın Bizim Karşımıza da, "Gericilik Diye Biz Artık Ondalık Sistem Kullanmayacağız" Deyin.
Yeni Bir Hesap Metodunu Getirin de Görelim Sizi. Bu Çeşit Hesap Metotlarını Getirmiş ve Bu Çeşit İlimleri İnsanlığa Hediye Etmiş Olan Müslümanlardır. Ama Biz Kendimizi Tanımıyoruz.
Ezbere konuşulup,yargılayıp yermek,cehaletin daniskası değil de nedir?
Oku...
Oku...
Oku...Okumadan önce de;
Oku'ma'yı
Araştırmayı
Incelemeyi
Derlemeyi öğren de!
Oylece ağzınız laf yapsın
Elleriniz kalem tutup yazı versin....Dua ile selametle...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İNDİRİLEN DİN Mİ ? UYDURULAN DİN Mİ ?[Tamamlandı]
EspiritualAkıl, Göz Gibi, Din Bilgileri de Işık Gibidir. Göz, Işık Olmadıkça, Karanlıkta Görmez. Göz, Karanlıkta Görmediği Şeylere, Yok Diyemez. Akıl da, Mânevîyatı, Fizik Ötesini Anlayamaz. Aklımızdan Faydalanmamız İçin Allahû Teâlâ, Din Işığını Gönderdi. Gö...