İslâm Ayrı Mezhep Ayrı Değildir!!

37 2 0
                                    

İslâm Ayrı Mezhep Ayrı Değildir:

"Mezhebe Uymam Kur'an'la Amel Ederim!" Demek, "Kanunlara Uymam Yalnız Anayasaya Göre Hareket Ederim!" Demek Gibi Yanlıştır. Çünkü Anayasada Bütün Hükümler, Bütün Cezalar Bildirilmemiştir. Anayasa, Kanunlara Havâle Etmiştir. Kanunlardan Başka Tüzükler, Yönetmelikler de Çıkmıştır. "Anayasa Varken, Kanuna Lüzûm Yok!" Demek Ne Kadar Yanlış ise, "Kur'an Varken, Mezhebe Lüzûm Yok!" Demek, Bundan Daha Yanlıştır. Kur'an-ı Kerîm'i Hadîs-i Şerifler, Hadîs-i Şerifleri de Mezhep Îmâmları Açıklamıştır. Kanunlar, Anayasanın Gösterdiği İstikâmette Hazırlanmış, Mezhepler de, Kur'an-ı Kerîm'in ve Hadîs-i Şeriflerin Gösterdiği İstikâmette Teşekkül Etmiştir.

Hiç Kimse, "Madem Mezhep, Kur'an-ı Kerîm'in ve Hadîs-i Şeriflerin Açıklamasıdır, Ben de Açıklar, Bir Mezhep Kurarım!" Diyemez. Çünkü Bir Kimsenin, "Madem Doktor Olmak, Tıp Kitabı Okumaya Bağlıdır. Kimyager Olmak İçin de Kimya Kitabı Okumak Kâfidir." Diyerek Eline Aldığı Bir Tıp ve Kimya Kitabı ile Doktorluk Yapmaya, İlaç İmâl Etmeye Kalkışması Ne Kadar Gülünç ise, "Ben de Kur'an'dan, Hadîsten Hüküm Çıkarırım!" Demek Daha Gülünçtür.

"Ben İslâm'a Göre Hareket Ederim, Mezhebe Uymam!" Demek, "Ben Devletin Emrine Uyarım Fakât Kanunu, Polisi, Hâkimi Dinlemem!" Demeye Benzer. Çünkü İslâm'a Uymak Demek, Dört Hak Mezhepten Birine Uymak Demektir. İslâm Ayrı, Mezhep Ayrı Değildir.

İNDİRİLEN DİN Mİ ? UYDURULAN DİN Mİ  ?[Tamamlandı]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin