Bir Bacımız Çok Eşlilik Hakkında Bir Soru Sordu, Vermiş Olduğum Cevabın Ardından O da Karşılık Verdi ve Son Olarak Bende Kendisine Bir Cevap Verdim. Son Yazdığım Cevabı Meselenin Ehemmiyeti Açısından Sizlerle Paylaşmayı Uygun Buldum.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Sen Yine de, "ya Tek Olurum ya Hiç!" Kabilinden ve Boyundan Büyük Sözler Etme Bence. Çünkü Dörde Kadar Evlenmeyi Erkeğe Allahû Teâlâ İzin Veriyor ve "ya Tek Olurum ya Hiç!" Demek Şu Hâlde Hiç Hoş Değil. Kadınların Fıtratını İyi Bilirim, Nelere Tahâmmül Edemez Nelerden Haz Alırlar Filân ve Bu Konu da Gerçekten Onları Deliye Çevirebilecek Bir Şey Ama Yine de Sükût Etmeleri, Hattâ ve Hattâ Açık Konuşayım, O Bahsettiğin Yaşını Almış Arab Kadınları Gibi Kocalarının Genç Bir Kızla Evlenmeleri İçin Teşvik Etmeleri Gerekir; Hem de İçten, Kalben ve Sevgiyle. Cennette Bile Hiçbir Erkeğin Bir Eşi Olmayacak Yani Herkes Aslına Dönecek ve Cennette Bile Hiçbir Kadın Kıskanç Olmayacak Yani Aslına Dönecek. Hadîs-i Şerifte, "Allahû Teâlâ Kıskançlığı Kadınlara ve Cihadı Erkeklere Yükledi. Hangi Kadın Bu Emre Îmân Ederek Sabrederse, Şehid Olan Mücahid Kadar Sevâp Kazanır." Buyuruluyor. Bununla Beraber Erkeğin, Farz-ı Misâl Burada Eşin Olacak Erkeğin İkinci, Üçüncü, Dördüncü Hanım Almaya Hakkı Var mıdır? Vardır. Peki, Bu Hakkı Ona Kim Vermiştir? Allahû Teâlâ Vermiştir. Bu Noktayı Aklından Çıkarmadan Şu Hadîs-i Şerifi Oku ve Ondan Sonra Bir Kez Daha Düşün Yukarıda Dediğini. Aleyhisselâtû Vesselâm Efendimiz, "Mazûr Bir Sebep Yokken Kocasından Boşanma Talep Eden Kadın, Cennetin Kokusunu Bile Duyamaz. Hâlbuki Cennetin Kokusu, Kırk Yıllık Yürüme Mesâfesinden Duyulur." Buyurmuştur. Hâsıl-ı Kelâm Dikkatli Konuşmakta Büyük Yarar Var. Çünkü Yine Aleyhisselâtû Vesselâm Efendimiz Muâz bin Cebel Radiyallâhû Anh'a Hitâben, "Anasız Kalasıca Muâz! İnsanları Yüzlerinin Üstüne -veyâ Burunlarının Üstüne (Dedi)- Ateşe Atan, Dilleriyle Kazandıklarından Başka Bir Şey midir?" Buyurduğunu Biliyorsundur ve Bundan da Öte Bir Hadîs-i Şerifte de, "Allahû Teâlâ Şu İki Kişiye Yardım Eder; Cihad Edene ve Namusunu Korumak İçin Evlenene." Buyuruluyor ve Bundan da Öte, "Şu Altı Şeyi Koruyacağınıza Söz Verin, Ben de Cennete Girmenize Kefil Olayım; Namazı, Zekâtı, Emâneti, Namusu, Mideyi ve Dili." Buyuruluyor ve Hepsinden de Öte, "Başına Bir Şey Gelirse, "Şöyle Yapsaydım Böyle Olurdu!" Diye Hayıflanıp Durma. "Allah'ın Takdiri Bu; O, Ne Dilerse Yapar..." De. Zirâ, "Eğer Şöyle Yapsaydım!" Sözü, Şeytânı Memnun Edecek İşlerin Kapısını Açar." Buyurulduğunu Sende Biliyorsundur. Bu Yüzden Bu Şekilde Düşünme ve Bu Şekilde Konuşma. Aklımın Erdiği Doğruları Konuşuyorum Ama Herkes İçin Geçerli Olduğu Üzere Hayat Senin Hayatındır Elbette.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Not: Ben Çok Eşliliği Savunan Biri Değilim Ama Birincisi Bunun Konumuzla Alâkası Yok ve İkincisi de Kadın Olsaydım da Değişen Bir Şey Olmazdı/Olmaması Gerekirdi Çünkü Rabbim Bu Ruhsatı Vermişse Değil Erkek, Kadın Olmuş Olsaydım Bile Sevgi ve Hürmetle Kabûl Ederdim. Çünkü Zinanın Bu Denli Çoğalmasının En Büyük Sebeplerinden Biri de Budur. Yani Erkeğin ve Kadının Yaradılışları Farklı Farklıdır; Bir Kadın Ne Kadar Güzel ve Arzulanan Biri Olursa Olsun, Geçip de Eşinin Başka Kadınlara Neden Baktığını Anlayamaz, Üstüne Üstlük Anlayamadığı Gibi Onu Açıkça Sapıklıkla Bile İthâm Edebilir. Öyle Yâ, Kendisi Cillop Gibi Ama Kocasının Gözü Dışarıda? Elbette Zinayı Savunuyor Değilim Ama Meselenin Çözümü İslâm'ın Şiârı, Şeriatıdır. Eğer Şeriat Olsa, Zina 10.000'de Bire Düşerdi Emin Olun! Ancak İşte Farz-ı Misâl Bu Gibi Meseleler Sebebiyle Şeriatın Gelmesini İsteyen Kadınlar, Şeriatın Gelmesini İsteyen Erkeklerin Yanında Devede Kulak Misâli Kalıyorlar. Çünkü Yaradılışlarındaki Kıskançlık ve Erkeklerle Boy Ölçüşme Gibi Saçma Sapan Hasletler ile Laik Düzen Kendilerine Daha Tatlı Geliyor. Bacılarımız Şunu Çok Net Anlamalı; Edep Sınırlarını İhlâl Etmemek Adına Bu Kadar Konuşabiliyorum Yoksa Her Meseleyi Olduğu Veçhile Konuşurduk. Her İki Cinsiyetin de Şunu Çok Net Anlamaları Gerekiyor; Kadın Erkeği Anlayamaz ve Erkek de Kadını Anlayamaz. Anlayamadığınız İşleri Deşip Durmayın, Anlayamadığınız İşler Hakkında Asılsız Hükümler Çıkarmayın, O ve Elçisi Anlayabilsek de Anlayamasak da En Hikmetli Hükümleri Bildirmişlerdir ve Sevgi ve Hürmetle Boyun Eğenler Kazanacaklardır Sonunda.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İNDİRİLEN DİN Mİ ? UYDURULAN DİN Mİ ?[Tamamlandı]
SpiritualAkıl, Göz Gibi, Din Bilgileri de Işık Gibidir. Göz, Işık Olmadıkça, Karanlıkta Görmez. Göz, Karanlıkta Görmediği Şeylere, Yok Diyemez. Akıl da, Mânevîyatı, Fizik Ötesini Anlayamaz. Aklımızdan Faydalanmamız İçin Allahû Teâlâ, Din Işığını Gönderdi. Gö...