BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
Din harf sayısı kadardır. Azı veya çoğu yoktur. Din,öyle bir kavramdır ki;isteyen istediğini doğru itikat ve inanç doğrultusunda bulabilir. Din;içerisinde barındırdığı "i" harfinin kadim sırrın eseridir. Bu sırlar harf sayısı kadardır ve üçtür.
Din:İslam,iman ve ihsandır.
İSLAM:
- Kelime-i Şehadet(kalben iman,dil ile telafüz)
- Dosdoğru Namaz(huşû ile zikr)
- Ramazan orucu(sedamet maneviyatı ile)
- Zekatın ihyası(ehil olanlara vaktinde icra edilmesi)
- Hacc etmesi(imkanlar doğrultusunda eda edilmesi)
İMAN:
- Allah'a iman(zati ve subûti sıfatlarını teşbihsiz,sorgusuz-sualsız idrak edebilmesi)
- Meleklerine iman(Allah'ın nur'ul cemalinden yaratıldığını ve Allah'ın emriyle kainatı yönettikleri)
- Suhuf lara ve kitaplara iman(Kur'an ile geçmiş tüm hükümleri içinde barındırarak, tek rehber olduğuna)
- Ahrete iman(Kur'an'da zikr edildiği gibi insanın;seçimlerine ve davranışlarına göre imtihan edilip,sonuçlarına göre sonsuz bir yaşama başlanılmasına)
- Kaza-kader iman(insanın seçimlerinin;aile,çevre,toplum ve inanç-bilgisi doğrultusunda kaderinin seçilmesiyle,kazalarının sonuçlarına isyan edilmeksizin kabullenmesine) tereddüt etmeksizin inanması ve bu uğurda yaşanmasına ve yaşayabilmesine...
İHSAN:
- Allah'ın(c.c) ,kendisini her halinde görürcesine davranmasına, yaşam standartlarını toplumun veya çevrenin şartlarına göre değil de, Kur'an'ın çizmiş olduğu sınırlar doğrultusunda kulluk şuurunu yerine getirebilmektir.
İslam ve İman temel prensiplerden olduğunu hepimiz açıkça görebilmekteyiz ki,ihsan'a bakınca;kulluk kavramından söz edilmektedir. Nedir bu kulluk?
Kulluk:Beşerin(insan'ın) dünyaya gelmesiyle,beş(5) parçayı yirmi beş(25) parçayla birleştirilmesiyle olgunlaşan muazzam bir kutsiyet-i İlahi'yenin yeryüzündeki halifesidir. Demem o ki,kulluğun dünyalık icrası yermi beş(25) parçadan oluşmaktadır. Nedir bu yirmi beş(25) parça?
Yirmi beş(25) parçanın ilk beş'i(5):
Kaza ve kader ile ilgili:
- Rızık
- Doğacak olan çocuk
- Evlenilecek kişi
- Göç ve kuvvet
- Yaşamı (ömrü) ve ölümü
İkinci beş'i(5):
Kişinin çalışmasıyla ilgili:
- Cennet
- Cehennem
- İffet
- Feraset
- Yazı(İslam adına fayda verilebilecek eser bırakılması)
Üçüncü beş'i(5):
Adet ile ilgili:
- Yemesi
- İçmesi
- Yürümesi
- Cinsellik (dört mezhep imamlarından herhangi birine göre nikah usûlu ile neslin devam edilmesi)
- Taharet (abdesti bozma;ön-arkadan temizlenmesi,cünüplük ve kadınların özel hallerinden(hayız-nifaz ve lohusalıktan temizlenmesi)
Dördüncü beş'i(5):
Cevher ile ilgili:
- Zühd
- Zekilik
- Cömertlik
- Güzellik –yakışıklılık
- Heybet
Beşinci beş'i(5):
Veraset ile ilgili:
- Hayır işleme de acele etme
- Doğruluk –dürüstlük
- Asalet –hayâ-onur
- Sıla-i Rahim(Salih akraba ziyareti)
- Güvenilebilirlik
Gördüğünüz gibi beş'in beş'i olan yirmi beş'in hiçbiri peygamber efendimizin(sav);"her şey kaza ve kader üzeredir." Hadisine mukabil ters ve zıt düşmemektedir.
Bilakis her birinin bir sebep ile bağlı olduğunu, doğrudan veya dolaylı olarak kaza ve kader ölçüleri doğrultusunda cereyan edildiğinin en açık göstergesi ve ispatıdır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İNDİRİLEN DİN Mİ ? UYDURULAN DİN Mİ ?[Tamamlandı]
SpiritualAkıl, Göz Gibi, Din Bilgileri de Işık Gibidir. Göz, Işık Olmadıkça, Karanlıkta Görmez. Göz, Karanlıkta Görmediği Şeylere, Yok Diyemez. Akıl da, Mânevîyatı, Fizik Ötesini Anlayamaz. Aklımızdan Faydalanmamız İçin Allahû Teâlâ, Din Işığını Gönderdi. Gö...