Âlimler Huyun Değişip Değişmemesi Hakkında Diyorlar ki:
✓ Huy Değişmez. Çünkü Bir Hadîs-i Şerifte, ❀ "Bir Dağın Yerinden Ayrıldığını İşitirseniz, Tasdik Edin. Ama Bir Kişi Huyunu Değiştirmiştir Derlerse, Tasdik Etmeyin. Çünkü İnsanın Yaratılışındaki Huy, Devam Eder." Buyuruluyor. Bu Bakımdan Portakal Çekirdeğinden Ceviz Olmaz. Gazap, Şehvet Gibi İnsanın Fıtratında Olan Şeyler Yok Edilemez. Onunİçin, "Can Çıkar Huy Çıkmaz!" Denilmiştir.
✓ Huyun, İnsanla Birlikte Yaratılmış Olanı Değiştirilemez, Sonradan Hâsıl Olanı Değişebilir. Evet, Gazap ve Şehvet, Terbiye ile Yok Edilemez. Fakât Dinimiz de Bunların Yok Edilmesini Değil, Terbiye Edilmesini Emrediyor. Terbiye Edilince de Zararları Önleniyor. Terbiye Etmek Başka, Yok Etmek Başkadır. Nasihât ile İnsan Terbiye Edilebilir. Onun İçin Kur'an-ı Kerîm'de Meâlen, ❀ "Nasihât Et, Nasihât Mü'minlere Elbette Fayda Verir! [Zariyat 55]" Buyuruluyor.
❀ "İnsan Huyunu Değiştiremez, Çünkü Yaratılışındaki Huy Devam Eder!" Hadîs-i Şerifi, Yaratılışta Olan Huyların Değişmeyeceğini Gösterir. Fakât, ❀ "Huyunuzu Güzelleştirin!" ve ❀ "Herkes, Müslümanlığa Elverişli Olarak Dünyâya Gelir. Bunları Sonra Anaları Babaları, Gayrîmüslim ve Îmânsız Yapar!" Hadîs-i Şerifleri de, Huyun Değişebileceğini Gösterir. Evet, Portakal Çekirdeğinden Ceviz Olmaz Fakât Bakıp Aşılanırsa, Çekirdeksiz Tatlı, İri Portakal Olur. Akılsız Hayvanı Bile Ehlileştirmek, Ona Bâzı Alışkanlıklar Kazandırmak Mümkündür. Meselâ Av Hayvanına Avını Yememesi, Tuttuğu Avı Getirmesi Öğretilebiliyor. Akıllı İnsanın Terbiyesi, Huyunun Değiştirilmesi ise Daha Kalıcıdır.
✓ Huy Sonradan Elde Edilir ve Değiştirilebilir. Âlimlerin Çoğu Bu Üçüncü Görüşü Benimsemişlerdir. Onlara Göre, ❀ "Evlâdınıza İkrâm Edin, Onları Edepli, Terbiyeli Yetiştirin!" ve ❀ "Hepiniz, Bir Sürünün Çobanı Gibisiniz. Çoban Sürüsünü Koruduğu Gibi, Sizde Evinizde ve Emriniz Altındakileri Cehennemden Korumalısınız! Onlara Müslümanlığı Öğretmezseniz, Mesul Olursunuz!" Hadîs-i Şerifleri Gösteriyor ki, İnsanlar İyiliğe Elverişli Olarak Doğar. Sonra, Nefsin Kötü Arzuları ve Güzel Ahlâkı Öğrenmemek ve Kötü Arkadaşlarla Düşüp Kalkmak, Çevrenin Etkisiyle Kötü Huyları Meydana Getirir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İNDİRİLEN DİN Mİ ? UYDURULAN DİN Mİ ?[Tamamlandı]
SpiritualAkıl, Göz Gibi, Din Bilgileri de Işık Gibidir. Göz, Işık Olmadıkça, Karanlıkta Görmez. Göz, Karanlıkta Görmediği Şeylere, Yok Diyemez. Akıl da, Mânevîyatı, Fizik Ötesini Anlayamaz. Aklımızdan Faydalanmamız İçin Allahû Teâlâ, Din Işığını Gönderdi. Gö...