Kabanata 31
Kidnap
"Oh, you came, Oliver. I thought you're busy?" I heard Marru.
Walang naglakas loob na magsalita. Miskin ako ay natulala, nagulat. I didn't expect that I would meet him right now.
Humakbang pa lalo siya palapit sa akin. Madilim ang mga kayumangging mata at bakas ang halo-halong emosyon.
I just made my face poker not showing any single trace of emotion. Yes, as years passed. I already mastered showing fake expressions.
Hindi naman kasi sa lahat ng oras, kung anong pinapakita mo sa labas ay ganoon din ang nararamdaman ko.
And for now, I may look fearless on the outside but I couldn't hide that I'm still vulnerable inside. I thought I already have moved on but seeing him now I felt back in my old self.
Napaatras ako nang tuluyan kaming magkaharap.
"Kyline..."
"Excuse me? I'm not Kyline. And I don't know what you were talking about," I said pretending.
Nangunot ang kaniyang noo at akmang hahawakan niya ako sa kamay nang naitulak ko siya palayo.
"Oli!" si Marru.
H-He fell on the stairs I felt shocked by my action. I neglected that we are on the stairs. But I didn't still show any emotion.
Napaupo siya sa sahig dahil sa pagkahulog mula sa ikalimang baitang ng hagdanan. Hindi ko alam kung nasaktan siya pero base sa mukha niya ay may inida siyang sakit, pero mas lamang ang emosyon sa kaniyang mga mata.
Marru and Yohann immediately help him stand up as they glanced at me. Only Marru gazes at me confusingly.
"I'm sorry, I didn't mean to push him. I was just carried away when he was too close to me," I explained.
I swallowed hard as stepped downward. My hands trembled trying to help him but he rapidly grabbed my hands.
"Line..." his voice broke. "W-What happened?"
I trailed off.
"Oliver, you must be mistaken. She was a famous interior designer around the world. What you were talking about?" si Marru.
"No, dude. I know she's Kyline. I can feel it..."
Pinipigilan ko ang sariling maglabas ng emosyon. Ayokong magpadala sa mga sinasabi niya. Kung noon nagawa niya akong lokohin dahil sa estado ko sa buhay ngayon hindi na!
Hindi porket hindi sila nagkatuluyan ni Ate Resia ay babalik siya sa'kin para mapaglaruan ako ulit. Tama na ang lahat nang nangyari.
I sighed heavily trying to maintain my posture.. "Pardon me, Sir, whoever you are. But I don't really know what you were trying to point out."
Tumingin ako kay Marru.
"Mr. Silverio, I have to go now. You know I'm in hurry I might late for my flight. Thank you for your time. And I'm glad that you chose to work with me other than anyone," sambit ko.
Naging pormal muli si Marru. "Thank you, Ms. KD. It's our pleasure to work with you."
Huling pakikipagkamay ang ginawa ko sa magkapatid bago nagmamadaling lumabas dahil hindi maalis ang tingin sa akin ni Oliver. Na mas madalas kong tawaging Kaleb noon.
Nang nakalabas ako ay doon lamang ako nakahinga ng maayos. Napahawak ako sa dibdib ko at dinama ang preskong hangin na humapas sa mukha ko para ikalma ang naghuhurementadoing tibok ng puso.
BINABASA MO ANG
Irresistible Series 1: Kissing The Scars (Completed)
General FictionKyline Deion Gamboa's life is perfectly peaceful. She's a hardworking part-timer, a student who wants nothing but to finish her school and a daughter full of dreams. But one day, everything suddenly faded because of a one night mistake she'd acciden...