Merhabalar ben Profesör Hayes çok ilerlerde göreceğiniz bir karakterim ve bundan sonra bölüm arası notları ben sunacağım bugünün bölüm arası notlarının konusu büyü çeşitleri; insanların kullanabileceği şu anda üç adet büyü çeşidi olduğu kabul edilmektedir. Biz 8.bölüm ile beraber bu büyü çeşitlerinin hepsini gördük. Sırayla anlatıma başlıyoruz.
1.Elemental Büyü: Çoğu insanın içinde anne karnındayken aldığı bir büyü çeşidi vardır. Örnek vermek gerekirse. Ateş, Su, Hava, Toprak, Taş, Yıldırım, Zehir vs. daha bir sürü çeşitleri vardır. Bunları fiziksel bünyesi ve mana seviyesi izin verdiği müddetçe istediği gibi kullanabilir. Bu büyü çeşidini gördüğümüz kısımlar ise Mumba'nın Taş baltası ile Zes'in Ateş büyülerini örnek verebiliriz. Elemental büyü çoğu insanda bulunsa da istisnalar veya uyandıramayanlar vardır.
2.Güçlendirme Büyüsü: Bu büyü kişinin silahını veya vücudunu kişinin kendi sahip olduğu elementi ile kaplayıp güçlenmesi hızlanması ve o elementi kullanmasına yarar. Bu yüzden bazı profesörler bu büyünün Elemental büyü ile bir tutulmasını savunur. Bir tutulmamasının sebebi Elemental büyüde mana sadece elemental gücü dışarı çıkarmada kullanılırken. Güçlendirmede mana Elemental gücü sıkıştırıp güçlendirmek için kullanılır. Örnek olarak Raman'ın silahını kapladığı gücü gösterebiliriz(1.bölüm)
3.Manasal Büyü: İstisnasız her canlının içinde mana vardır. Manasal büyü elemental güce ihtiyaç duymaz ama birlikte kullanılabilir. Manasal güç Elementale ihtiyaç duymamasına karşın öğrenmesi en zor büyüdür. Gelin bunun sebebini sizi açıklayayım. Manasal Heceler adında 20 tanesi Başlangıç, 70 tanesi Gelişme ve 10 tane bitiriş olmak üzere 100 tane büyü hecesi vardır. Bu üç çeşit heceden birer tane seçilir ve büyü sözü oluşur. Tabii ki bu heceler rastgele seçilmez. Her hecenin bir karşılığı vardır. Birbirini tamamlayamayan heceler işlevini yitirir ve büyü oluşmaz. Tabii ki bunu zor yapan 100 kelimeyi ezberlemek değildir. Her hecenin söylenirken yapılması gereken bir içsel mana hareketi vardır. Yanlış yapılması taktirde vücuda hasar verilebilir. Bu yüzden genel de Akademiler de uzmanlar tarafından öğrenilmelidir. Benim gibi tabii ki :) Bu büyüyü bir önceki yani 8. bölümde gördük. Lord Berin'in sonrada Zes'in kullandığı Astera büyüsü hadi bunu ele alalım.
Astera heceleri AS-TE-RA dır.
Giriş Hecelerinde As: Hız Anlamına gelir.
Gelişme Hecelerinde Te: Hızlandırma Anlamına gelir
Bitirişte: Ra: Hızlanma anlamına gelir.
Bu üç hece birleştiğinde ve içsel mana hareketleri düzgün bir şekilde yapıldığında kişi ciddi bir hız kazanır.
Bir tane daha örnek bakalım isterseniz. Zes çatıdaki Kartz'ı öldürmek için kullandığı büyü. Artesa
Giriş Hecelerinde Ar: Ben veya Saldırmak için vücudumda odaklandığım yer anlamına gelir.
Gelişme Hecelerinde Te: Hızlandırma Anlamına gelir.
Bitirişte Sa: Fırlatma anlamına gelir.
Normalde bu büyü çok fazla zarar vermez çünkü bu heceler uyuşuyo olsa bile fırlatacak bir şey yoktur. Manasal Büyü bilimi tabiriyle Sa'yı gerektirecek bir şey yoktur. Ama Zes bu büyüyü elemental gücü ile birleştirdi. Yani Alev topu yeteneğini Artesa büyüsü ile birleştirdi. Bu sayede alev topu normalde olması gerekenden korkunç bir hız da gitti ve daha vahşi bir güç oluştu.
Evet böylelikle size insanları kullanabildiği bütün bilinen büyüleri söyledim. İnsanların kullanamadığı sadece şeytani büyü adlı büyüler var ama hala elimizde yeterli bir bilgi yok. Belki ilerde olur. Belki de ilerde yeni bir büyü gelir kim bilir ama şimdilik bu kadar. Bugünün Bölüm arası notları bu kadardı. Diğer bölüm arası notlarda görüşmek üzere.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Günah Büyü : Beyaz Ateş'in İntikamı
FantasyBüyü ve Kılıçların konuştuğu bir dünyada 2 Ana kıta vardır. Bunlar Sin ve Sira'dır . Sin , Siraya göre daha gelişmiş bir kıtadır ve Eskiden Sin de yaşayıp sonra Sira'ya kaçmak zorunda olan bir çocuk Beyaz Ateş ismiyle yıllar sonra intikam için geri...