BIASAKAN DIRI VOTE DULU SEBELUM BACA, THANK YOU <3
KAKI Laura melangkah masuk ke dalam butik Gucci itu. Dirinya disambut oleh staf yang bekerja disitu. Laura membelek pakaian-pakaian tersebut. Sesekali dia menoleh kearah Rayden yang sedang berdiri tepat disampingnya sambil memegang beg kertas miliknya. Itu adalah denda Rayden kerana mencuri first kissnya.
Beberapa staf sudah tersenyum miang melihat Rayden. Sekilas mereka diberikan jelingan maha tajam bak helang oleh lelaki itu.
"Lama lagi ke, princess? Kau tak lapar ke? Aku rasa dah nak dekat 3 jam kita dekat mall ni." Laura menjeling Rayden. Baru sekejap dah merungut.
"Suka hati I lah. Sekarang ni siapa bos? I ke you?" tanya sepasang mata Laura merenung anak mata lelaki itu dengan tajam.
"Denda je kan. Aku lah bos. Aku lagi tua daripada kau. Jangan perasan, princess." Laura mengendahkan Rayden. Benci!
Setelah menghabiskan 1 jam di butik Gucci itu, Laura keluar dari butik. Disebabkan Rayden tidak cukup tangan, dia memanggil bodyguard nya yang beranggota dua orang untuk membantunya membawa beg kertas milik Laura.
"Kau nak aiskrim tak? Aku pergi beli. Kau tunggu sini." arah Rayden tegas. Laura duduk di bangku dengan ditemani bodyguard Rayden. Rayden muncul dengan membawa aiskrim buat Laura.
"Wahh, thank you! Macam mana you tahu I suka aiskrim ni?" tanya Laura.
"Aku teka je." balas Rayden. Laura mengangguk dan menikmati aiskrim yang dibeli oleh Rayden.
"You... I nak tanya..."
"Kau nak tanya apa?" Rayden memandang Laura.
"Raysha kata you jenis beku tapi kenapa dengan I, you macam dah kenal lama je?" tanya Laura.
"To be honest, kalau aku dengan kau... aku lebih jadi diri aku sendiri. It's mean aku selesa lah. Even Raysha dengan Rosie adik susuan aku tapi aku tak berapa selesa nak borak dengan diaorang berbanding aku borak dengan kau." ucap Rayden dengan tulus.
"But why me? Tadi dalam butik you siap jeling-jeling perempuan yang pandang you semua." Kening Laura dikerut-kerutkan.
"Simple, princess. If someone get comfortable around you, what's that mean? I fallin love with you, princess. That's why it's easy for me to get comfortable with you." Laura tersentak apabila Rayden menyatakan perasaannya.
"I tak boleh terima you. Sebab... Sebab I tak nak pelajaran I terganggu. Lebih baik kita kawan je. Boleh kan?" tanya Laura.
"Aku akan tunggu kau, princess." Laura tersenyum.
"Terima kasih sebab faham situasi I. You betul-betul baik dengan I. I jadi terhutang budi dengan you pasal you banyak kali tolong I." ujar Laura.
"Small matter, princess. I will do anything for you." ucap Rayden dengan romantis. Laura tersenyum kecil dan mengalihkan pandangannya kearah lain.
You made a monster ~
"Princess, aku nak jawab panggilan ni dulu. Kau dengan bodyguard aku pergi masuk kereta dulu. Nanti aku datang." arah Rayden. Laura mengangguk dan meninggalkan Rayden.
"Alamak, queen. Saya tertinggal telefon saya dekat bangku tadi lah. Queen, pergi dulu ya. Kejap je saya ambil." Laura mengangguk. Dia melihat ke kiri dan kanan sebelum melintas jalan. Tanpa dia ketahui, sebuah kereta laju meluru kearahnya.
PIN PIN !!
Tubuh Laura membeku kerana melihat kereta yang tidak jauh darinya itu. Kakinya bagaikan di gam dan tidak boleh bergerak sama sekali. Dan dalam sekelip mata, tubuhnya ditolak ke tepi jalan.
"Aduh." Laura meringis kesakitan dibahagian sikunya yang terluka akibat tergeser dengan jalan tar.
"Princess, kau gila ke? Nak mati?!" jerkah Rayden dengan wajah yang sangat cemas. Laura menghamburkan tangisannya apabila dijerkah sebegitu rupa. Bukan terlalu berhati lembut tapi perempuan mana sahaja yang tidak akan menangis setelah mengalami kejadian itu dan dimarahi walaupun bukan salahnya.
"Princess, I'm sorry. Aku tak bermaksud nak marah kau." Rayden memeluk erat tubuh Laura. Ubun-ubun kepala Laura diusap perlahan dan dicium beberapa kali.
"Aku risau sangat kau jadi apa-apa. Ni pun dah luka. Mana bodyguard tadi? Dia tak tolong kau ke?" tanya Rayden.
"Dia tertinggal phone. Dia patah balik ambik balik. I dah tengok kiri kanan tadi. Memang kosong takde kereta. Bila I dah separuh tengah jalan, tetiba ada kereta makin dekat. I tak expect benda tu." Laura kembali menghamburkan tangisannya di dada bidang Rayden.
"Shhhh, don't cry princess.. Aku minta maaf okay? Jom, aku ubatkan luka kau lepastu aku hantar kau balik." pujuk Rayden. Laura sekadar mengangguk.
"Aduhhh!!" Laura memegang buku lalinya yang kelihatan kebiru-biruan.
"Kau terseliuh ni, princess. Kau tak boleh jalan, nanti makin teruk." Tanpa menunggu jawapan dari Laura, tubuh kecil itu langsung dicempung olehnya lalu dibawa masuk ke dalam kereta.
"Tahan sikit okay? Kalau sakit, kau gigit je lengan aku." Laura mengangguk sambil memegang lengan Rayden. Rayden mengubati luka Laura dengan semudah itu. Sesekali, Laura menggigit lengan Rayden kerana Rayden sengaja menekan kapas dilukanya.
"You pernah ambik medical ke?" tanya Laura.
"Aku ambik degree medical. Tapi end up buat syarikat sendiri." balas Rayden. Laura sekadar mengangguk.
"Aku hantar kau pergi klinik dulu untuk tengokkan kaki kau tu. Lepastu terus balik. Kau kena banyak rehat, jangan banyak buat kerja sangat. Kau tu ada sakit." Kedengaran nada suara Rayden yang tegas dan keras cukup menggerunkan bagi Laura.
"Macam mana you tahu I ada sakit? Jangan cakap you upah orang."
"Memang pun. Mestilah aku nak kena tahu pasal perempuan yang aku cintai kan?" Rayden tersenyum senget. Laura menjeling dan memusingkan badannya menghadap ke hadapan.
Rayden tertawa besar kerana dapat mengenakan Laura. Laura tersenyum kecil mendengar tawa dari Rayden yang baginya jarang-jarang didengari.
"You nak tahu tak... I gelarkan you malaikat bagi I." ujar Laura.
"Kenapa pulak?" tanya Rayden.
"Sebab you selalu tolong I bila I dalam bahaya, kesusahan dan lain-lain. You ada je. I rasa macam you ni malaikat yang ditugaskan untuk jaga I." Rayden tersenyum dan mengusap kepala Laura.
"Aku tak kesah kau nak anggap aku apa pun tapi sebelum nak menilai aku sebagai malaikat, aku rasa kau patut fikir dua kali. Sebab aku bukan orang yang kau dapat bayangkan, princess." Laura menelan air liur apabila nafas Rayden mencucuk-cucuk di pipinya. Dadanya kian berdegup sangat kencang daripada biasa.
⋅⊰━━━━━༺۵༻━━━━━⊱⋅
How this part? Okay tak? Sorry guys, author lambat update untuk part ni sebab author busy study. Memandangkan dah habis bertutur bm, so author ambik masa untuk buat this part and publish. I hope you guys like it. Please vote and comment for your support, thankyou <3 Kalau ada kesilapan author minta maaf awal-awal tau. Thank you again <3 Yang silent readers, author tak tahu nak cakap apa sebab mereka terdiri daripada orang yang pemalas untuk tekan vote. Sekian muahh <3
YOU ARE READING
GADIS IGAUAN KING
Romance𝐃𝐄 𝐂𝐋𝐄𝐑𝐐 𝐒𝐄𝐑𝐈𝐄𝐒 𝐕𝐎𝐋 1 Tidak semua orang mempunyai keluarga yang sempurna. Ada yang penuh keharmonian dan ada juga yang penuh kedukaan dan penderitaan. Terlahir di keluarga yang mewah, tidak menjanjikan kita untuk selamanya bahagia da...