🏰 CH 1

70 4 0
                                    

Di sebuah dunia yang dipenuhi dengan magik, makhluk fantasi dan sebagainya, terdapat peperangan antara kedua belah pihak.

Manusia yang tinggal di kerajaan manusia dan raksasa yang tinggal di kerajaan raksasa.

Kedua-duanya berperang akibat satu tragedi. Puteri bongsu kerajaan manusia,Ying telah diculik oleh raksasa atas arahan permaisuri raksasa sendiri. Namanya Alice Golosus.

Dia dan pengikut setianya berada di Dark Castle terletak sangat jauh dari kerajaan manusia. Tujuan Alice buat macam tu adalah untuk mengawal manusia.

Raja manusia dah tentu takkan terima perkara ni jadi dia amanahkan putera dan puterinya untuk menyelamatkan Ying.

Di Dark Castle,di sebuah sel tahanan kelihatan seorang puteri sedang merenung keluar tingkap.

Ying: Haih...

Ying,pajama kuning dengan corak kucing dan gaun berwarna biru laut dan hoodie kuning cair. Kasut biasa dan stokin selaras lutut. Dia turut memakai memakai mahkota sebagai tanda dia seorang puteri.

Ying: Dunia ni tak macam apa yang aku idamkan. Walaupun aku jadi puteri aku masih merana di sini.

Ying memegang parut di pipi kirinya yang bermula dari pipi ke dahi. Parutnya rasa gatal tanpa sebab.

Ying: Haaaah~

Ying baring atas katil sambil bersilang kaki. Dia baring mengiring, membelakangi pintu sel.

Ying: Apalah nasib. Keluarga tak macam yang aku bayangkan. Kalau kat sini okeylah jugak. Takde kerja kerajaan nak diuruskan,makanan tiga kali sehari. Portion banyak. Tapi....

Ying memandang sel tahanan. Ada almari dan meja solek,bilik mandi dan bilik air dalam dinding,rak dinding kosong.

Ying: Hm....

Pintu sel dibuka dan kelihatan dua ekor arnab kelabu dengan sayap terbang masuk membawa makan malam untuk Ying. Stik daging,salad dan aiskrim. Kedua-dua arnab tu terbang ke arah jadual penghantaran makanan untuk Ying.

Ying: Hm....

Ying mengambil garpu dan pisau yang disediakan dan mendekati kedua-dua ekor arnab dengan perlahan. Dia angkat pisau untuk tikam mereka tapi....

Ying: ....

Arnab tu buat puppy eyes dekat Ying. Ying turunkan pisau dan keluarkan berus dari almari.

Ying: Yang ini macam mana?

Ying menggosok mereka dengan berus. Arnab-arnab tu merelakan diberus dengan berus.

Ying: Suka ke?

Arnab: Muu~

Ying meletakkan berus dan memandang bulu arnab yang gugur dari badan mereka.

Ying: Hish! Banyaknya bulu mereka! Arnab apa ni?!

Ying membuka cermin mata dan matanya berubah dari perang kepada kuning emas.

LUCKY BUNNY
-Spesis arnab dengan sayap yang gebu
-Menggugurkan bulu yang banyak jika diberus
-Sangat jinak

Ying: Oh~ Patutlah mereka ni baik je.

Salah seekor arnab mengangkat berus,meminta Ying memberus mereka lagi.

Ying: Nak berus lagi? Dapatkan saya kunci kepada sel tahanan.

Mereka terus berikan kunci sel tahanan pada Ying. Ying membuka pintu sel dan berjalan keluar. Dia merayau di sekitar istana sambil mencari sesuatu untuk menghilangkan bosan.

YING: GOLDEN HOUR PRINCESSWhere stories live. Discover now