🏰CH 16

37 6 0
                                    

Alice: Baiklah semua! Apa agenda kita untuk hari ni?

Alice bersama eksekutif yang lain bermesyuarat berkenaan kejadian berkaitan Blake. Krum,Rebecca,Addy, Flash dan Leafia dan entah macam mana Ying pun ada.

Alice: Nampaknya Blake berjaya masuk dalam istana walaupun ada perisai yang melindungi kita. Bermakna dia tak keseorangan. Saya syak dia ada subahat dengan orang lain.

Krum: Tuanku ada syak sesiapa? Seseorang dari zaman sekolah?

Alice: Adalah beberapa orang. Tapi saya tak berapa pasti tentang tu.

Flash: Kalau mereka sama kuat dengan kita,masalah jugak tu.

Alice: Sebab tu puteri ada di sini.

Ying: Saya takkan terlibat dengan pergaduhan kamu semua pasal zaman sekolah. Kau orang lupa ke? Kan sekarang bulan Disember....

Krum: Disember?

Addy: Jangan-jangan....

Leafia: Sekarang ke musimnya?

Ying: Haah.

Alice: Hm......saya tak nampak sebarang masalah. Kita tangguhkan tajuk ni untuk....

Banner merah putih diturunkan dan Alice memakai snow cap merah.

Alice: Christmas!!

(Author: Christmas haram disambut oleh orang Muslim. Ingat ya adik-adik...)

Seluruh istana sibuk menghias untuk menyambut Christmas akan datang tak lama lagi. Krum menghias gereja bawah tanah dengan reben dan stokin merah.

Krum: Inilah dia. Hiasan standard untuk perayaan macam ni.

Alice menghias biliknya dengan hiasan dibantu Rebecca.

Alice: Kamu tak perlu susah-susah bantu saya. Saya boleh uruskan semuanya sendiri.

Rebecca: Tidak mengapa. Ini juga sebahagian dari tanggungjawab saya. "Sebenarnya aku saja nak habiskan masa dengan tuanku~! Eheheheh..."

Pada masa yang sama,Ying termenung keluar tingkap, memandang salji yang turun dengan lebat. Dia menghela nafas panjang.

Ying: Christmas eh....

Ciel: Puteri,kenapa ni?

Ying: Takde apa. Cuma.....teringat cerita lama.

Lucky Bunny: Muu?

Ying: Takpe. Saya okey. Jom tidur.

Ying tidur dengan memeluk Lucky Bunny. Ciel masuk dalam almari dan tidur dalam timbunan kain yang dijahit Ying.

SKIP TIME

Alice bangun pagi dan buka tingkap. Kelihatan salji memenuhi kawasan istana dan salji masih turun.

Alice: *inhale* Selamat hari Krismas!!

Seluruh istana dihiasi dengan hiasan Krismas. Semua orang bergembira bersama-sama dan makan kek.

Krum: Selamat hari Krismas~

Addy: Hm...

Flash: Hahahaha!! Hari ni kita makan sepuas hati!!!

Addy: Kau nak pergi mana?

Krum: Aku nak pergi tengok puteri. Biasanya dia lalu depan gereja sebab bosan. Hari ni tak nampak pun dia.

Krum berjalan menuju ke sel tahanan Ying dan nampak Ying yang masih baring atas katil dengan tangan menutupi matanya.

Krum: Puteri~ Dah lagi ni.

YING: GOLDEN HOUR PRINCESSWhere stories live. Discover now