Ying masuk dalam sel tahanan dan terus tidur dengan muka masam. Ciel yang kehairanan menghampirinya.
Ciel: Puteri? Kenapa puteri nampak masam je ni?
Ying: Ada beberapa sebab. Haih, kenapa mereka tak berhenti langsung?
Alice sedang memerhatikan situasi medan perang melalui bola kristal. Dia dah hantar bekalan untuk askar ditemani Rebecca.
Alice: Rebecca dah bergerak untuk menghantar bekalan kepada askar kita. Sekarang....
Alice memandang Addy di hadapannya.
Alice: Saya nak kamu pergi periksa puteri. Perhatikan dia dari bayangan. Itu kepakaran kami bukan?
Addy: Dah tentu tuanku.
Addy menghilang ke dalam bayang dan muncul di sel tahanan Ying. Dia memerhatikan Ying melalui bayang.
Ciel: Apa maksud puteri yang puteri taknak balik ke rumah?
Ying::Ya,aku taknak balik rumah sebab.....atas sebab-sebab tertentu. Aku tak nak bagitahu.
SKIP TIME
Ying berada di taman istana,duduk di bawah pokok ditemani Lucky Bunny. Dia mengusap lembut arnab atas pehanya.
Ying: Haih....
Addy sibuk memerhatikan Ying dari bayangan.
Addy: "Kenapa dengan dia?"
Ying kemudian berjalan menuju ke perpustakaan untuk baca buku. Dia lalu di hadapan kafeteria dan terbau sesuatu yang wangi.
Ying: *sniff* Wanginya~
Ying masuk ke dalam kafeteria dan nampak tukang masak sedang memasak makan tengahari. Dia duduk di meja dekat dengan kaunter dan memerhatikan mereka masak.
Ying: .....
Addy duduk di meja paling jauh, memerhatikan Ying. Dia menutup wajahnya dengan menu untuk elakkan dari kantoi.
Ying perhatikan apa yang mereka masak. Ianya kari kentang dengan nasi putih.
Ying: Macam sedap je. Boleh bagi saya satu?
Tukang masak menghidangkan nasi dengan kari kentang pada Ying. Ying makan kari tu dengan berselera sekali.
Ying: Sedapnya....
Usai makan,Ying menyerahkan sekeping kertas pada tukang masa dan berjalan keluar dengan perut yang penuh.
Addy: Apa yang dia bagi dekat tukang masak tu?
KEESOKANNYA
Addy: Biar betul?
Kafeteria sekarang dipenuhi penduduk istana mengerumuni kafeteria kerana menu terbaru mereka.
Addy: Apa yang puteri bagi pada mereka sampai jadi macam ni?!
Addy berlari masuk dalam kafeteria dan memandang menu yang tergantung. Dia nampak nama makanan yang dia tak pernah nampak sebelum ni.
Addy: Satay ayam? Nuget dan kerepek kentang? Makanan apa ni?
Addy nampak ada makanan yang nipis dan digoreng dengan minyak dan isi ayam dicelup dalam serbuk roti dan digoreng hingga keemasan.
Addy: Macam sedap je.
Addy memesan nuget dan kerepek kentang untuk cuba. Dia duduk di meja paling jauh dari raksasa lain. Dia cuba makan kerepek kentang.
KRUP! KRUP! KRUP!
Addy: Tekstur yang ringan dan sedikit masin....tapi mengasyikkan dan sedap. Seriuslah?!
YOU ARE READING
YING: GOLDEN HOUR PRINCESS
Fiksi PenggemarYing mati semasa menjalankan misi dan dia berjumpa dengan penjaga garisan masa, Chronomage. Chronomage: Aku akan hantar kau ke dunia baru. Ying ingatkan dunia baru akan jadi lebih baik tetapi sangkaannya meleset. Berlaku peperangan antara manusia...