🏰CH 32

25 5 0
                                    

Alice dan yang lain memerhatikan Krum yang dah jatuh cinta pada Ying. Tetapi....

Blake: Hei...!!

Alice berpaling dan nampak Blake yang datang ke kawasan sel tahanan bersama kawannya Zara dan Aerith.

Flash: Diorang pulak dah....

Blake mendekati mereka bertiga yang sibuk mengintai Krum.

Blake: Kau dah kenapa terhendap-hendap ni?

Alice: Lain kali suara tu kuat sikit boleh? Kau ni tak boleh ke kalau kau tak kacau aku?!?

Blake: Tch! Kalau bukan sebab Zara nak datang,dah lama aku mandi dalam kolam air panas aku.

Zara: Rilek sis~ Kita datang nak makan bukannya nak berlawan.

Aerith: Walaupun.....kau sendiri tak sabar nak rasa makanan kat sini kan?

Blake: M-Mana ada!!

Addy: Mengaku jelah kau nak makan kat sini.

Blake: Ghh.... yelah!! Aku memang nak makan!!

Krum: Tuanku?

Alice terkejut dengan kemunculan Krum.

Alice: "Ah sudah. Dia dah datang dah."

Krum: Kenapa korang bertiga datang ke sini?

Aerith: Kami datang sebab nak makan.

Krum: Kalau macam tu,saya rekomen tempat ni yang terbaik. Masakan dia sama dengan hotel lima bintang.

Blake: Yelah tu.

Zara: Tunggu apa lagi? Jom!!

Blake: Woi....!

Zara mengheret Blake dan Aerith dan duduk di meja sebelah meja Krum duduk.

Zara: Order!!

Ying berjalan ke arah mereka dengan pen dan buku nota.

Blake: Eh? Kau ni....

Ying: Shh. Nak makan apa?

Zara: Saya nak Chicken Chop 3,Sushi Hijau 12,burger dengan dua biji telur, stik daging tebal dan air sirap satu jag besar.

Blake ternganga mendengar Zara memesan makanan dengan banyak. Aerith cuma pesan ringan-ringan je.

Blake: Mana kau dapat duit nak bayar semua tu ha?!? Kau bukannya ada duit sangat!!

Zara: Siapa kata? Kau kan ada~~~

Blake: Jangan harap!!!

Aerith: Aku pun takde duit ni.

Blake: Takpe. Aku cover kau.

Zara: Ini tak adil!! Kau belanja dia tapi bukan aku!?

Blake: Aku tak pesan makanan untuk 10 orang.

Zara: *pout*

Pesanan dah sampai. Mereka memandang makanan di depan mereka. Ada yang tak pernah mereka nampak sebelum ni.

Blake: Apa ni?

Blake kuis sushi ikan hijau dengan garju. Zara tak cakap banyak,dia celup sushi dalam kicap dan makan.

Zara: Om nom nom~ Sedapnya~~~!!!

Blake: Kau makan diam-diam sikit. Nanti malu orang lain tengok.

Blake cuba makan Chicken Chop dan ternyata,dia agak sukakannya.

Blake: "Ayam yang lembut dan kulit yang rangup!!! Sos yang seimbangkan rasa pedas dan manis dan masam dan rasa yang menakjubkan!!!"

Aerith tak cakap apa. Dia buka penutup mulut dan makan dengan senyap.

YING: GOLDEN HOUR PRINCESSWhere stories live. Discover now