Selepas Ying puas melepaskan segala rasa di hati,Alice membawa dia ke sel tahanan dan selimutkan dia. Dia kembali ke pejabatnya di mana semua orang masih terasa beban di sebaik kata-kata Ying.
Alice: Apa pendapat kamu semua tentang....
Flash: Saya mungkin yang paling lembab antara semua,tapi saya akui, apa yang mereka buat pada dia dah melampau!!
Leafia: Saya tak faham,macam mana dia masih mampu bertahan? Selama ni...
Krum: ....
Addy: Apa pelan kita? Nak kita gandakan pemantauan terhadap mereka?
Alice: Tak,saya tak nak sesiapa cakap tentang mereka untuk sementara. Bagj Ying sikit masa untuk dia tenangkan diri.
Krum: Tuanku,izinkan saya kembali ke gereja. Saya ada benda nak dibuat.
Krum kembali ke gereja bawah tanah dengan muka marah. Boleh nampak tanduk dia pun memerah. Flash menghela nafas sebelum mengikuti Krum ke gereja bawah tanah.
Alice: Saya tak sangka saya akan cakap begini,tapi kita perlu buat sesuatu untuk ceriakan Ying.
Rebecca: Rasa bersalah jugak,sebab saya selalu halang dia dari buat hal. Rasanya dia cuma nak lepaskan geram.
Leafia: Macam mana....dengan berkelah? Itu boleh naikkan semangat dia.
Alice: Ada ke tempat sesuai untuk berkelah?
Leafia: Saya akan pokok tentang tempat sesuai untuk berkelah. Sementara itu,kita perlukan seseorang untuk hiburkan Ying dan bantu dia lupakan masa silam dia.
SKIP TIME
Ying duduk dalam sel tahanan memeluk lutut. Dah beberapa hari berlalu,dia langsung tak nak keluar dari sel. Dia jarang makan dan dia selalu membuang pandangan keluar.
Ciel: Puteri...err.....puteri nak makan apa-apa tak? Saya pergi bagitahu Lucky Bunny untuk sediakan.
Ying: *geleng*
Halloween: Tuan,tuan nak pergi kejar Paper Flamingo? Saya pergi tangkap beberapa ekor.
Ying: *geleng*
Mereka memandang sesama sendiri. Bingung macam mana nak ceriakan Ying. Sedang mereka berfikir macam mana nak ceriakan Ying,Rebecca dengan tiba-tiba masuk.
Rebecca: Puteri~! Kami jumpa tempat berkelah terbaik punya! Marilah!
Ying tidak memberi respon. Rebecca menunggu seketika sebelum keluar dan berjumpa yang lain di sebalik dinding.
Rebecca: Tak berjaya. Saya tak dapat ceriakan dia.
Krum: Giliran aku. Yang ini mungkin akan ceriakan dia!
Alice: Kau nak buat apa?
Krum: Takde apa sangat. Cuma item untuk cari seseorang dalam jarak 500 meter.
Flash: Kau biar betul....??
Krum: Aku serius.
Krum masuk dalam sel dan letak item tu atas meja dan melangkah keluar. Sebaik saja dia menjejakkan kaki keluar,muka dia memerah dan ekornya bergerak dengan pantas.
Addy: Hm......bila malu sangat....
Leafia: Giliran saya.
Leafia pulak cuba dengan pokok bunga dalam pasu.
Leafia: Puteri,saya ada berikan pokok ni untuk puteri. Mungkin puteri boleh jaga untuk lupakan maskaah puteri.
Tak berkesan. Leafia melangkah keluar dengan hampa. Flash dan Addy tak bagi apa-apa. Yang tinggal hanya Alice seorang saja.
YOU ARE READING
YING: GOLDEN HOUR PRINCESS
Fiksi PenggemarYing mati semasa menjalankan misi dan dia berjumpa dengan penjaga garisan masa, Chronomage. Chronomage: Aku akan hantar kau ke dunia baru. Ying ingatkan dunia baru akan jadi lebih baik tetapi sangkaannya meleset. Berlaku peperangan antara manusia...