🏰CH 46

27 7 0
                                    

Alice berjalan ke arah sel tahanan dan berhenti di hadapan sel tahanan Ying. Dia memandang Ying yang masih lagi tidur bersama ribuan ekor Lucky Bunny atas katil.

Alice: *inhale* BANGUN!!!!!!!

Jeritan Alice membangunkan bukan sahaja Ying,tetapi juga Ling,Ciel dan Halloween.

Ying: *mamai* Huh? Ada apa ni?

Alice: Sekarang dah 6:30 dah! Nanti lambat pulak kita nak ke sana!

Ying: Pergi mana?

Alice: *facepalm* Kan dah cakap dah hari tu....

FLASHBACK

Alice membincangkan tentang Ying dan Ling yang kini turut menjadi tebusan mereka.

Alice: Macam mana kita nak uruskan perkara ni? Hari untuk ke kem latihan pun dah dekat ni.

Flash: Saya rasa.....kita patut bawak mereka berdua sekali.

Rebecca: Kau biar betul? Nak bawak mereka sekali? Kalau puteri aku faham tapi kakak dia tu masalah!

Leafia: Saya tak boleh jadikan yang mungkin puteri Ling akan lari semasa kita di sana.

Alice: Ya tapi kalau kita bawak Ying sekali dan rapat dengan dia sepanjang masa,dia takkan boleh lari tanpa adik dia.

Krum: *lebam mata* Saya setuju tuanku.

Addy muncul semula dari bayang-bayang dan duduk.

Addy: Saya dah periksa. Hampir semua kristal yang menyembunyikan tempat kita musnah. Ada satu je yang masih bertahan.

Alice: Kita suruh sesiapa pergi baiki kristal tu. Jadi....semua orang setuju untuk bawak Ying dengan kakak dia sekali?

Semua orang mengangguk kecuali Addy yang tak tahu apa-apa.

FLASHBACK END

Ying menutup bagasinya dan berjalan keluar bersama seekor Lucky Bunny di bahunya. Ciel dan Halloween tak ikut sebab mereka kena jaga istana.

Ciel: *pout* Seronoklah....

Halloween: Jangan nak drama bagai! Kita kena pertahankan istana ni!

Ying: Nanti saya belikan buah tangan untuk korang berdua okey? Bye!

Ying berjalan bersama bagasi yang lebih besar daripadanya dan beg galas. Dia pusing belakang dan Ling turut keluar dengan keadaan yang masih berbalut.

Ling: Seriuslah?

Ying: Hm...

Ling: *sigh*

Mereka bergerak ke arah bulatan magik untuk ke kem latihan mereka yang terletak di gunung yang dilitupi salji tebal.

Ling: Macam mana Ling boleh ikut sekali?

Ying: Sebab mereka tak nak Ling lari dari sini.

Ling menjeling Alice dan yang lain tapi mereka abaikan saja. Mereka berdiri di tengah bulatan magik dan bersedia untuk ke sana tetapi....

Ying: Kejap!

Ying menyimpan bagasinya dalam (Storage) dan membetulkan kedudukan beg galasnya.

Alice: Betul jugak tu.

Mereka menyerahkan beg dan bagasi mereka pada Ying untuk disimpan dalam (Storage) untuk mengurangkan beban. Selepas selesai,bulatan magik bersinar dan dalam sekelip mata, mereka berada di sebuah bandar yang terletak di kaki gunung.

Alice: Kita dah sampai.

Addy: Di sini?

Blake: Aku dah agak dah.

YING: GOLDEN HOUR PRINCESSWhere stories live. Discover now