Beberapa hari berlalu. R.Tien tersenyum sinis melihat rancangannya hampir berjaya. Dia cuma perlu bawa Ying ke tempat terletaknya pintu di Ferocious Point dan semuanya akan berjaya.
R.Tien: Bagus~ Setakat ni takde sebarang masalah.
Di penjara bawah tanah,Ying masih digari dalam sel tahanan. Badannya penuh luka kesan libasan dan pukulan dari R.Tien dan matanya agak merah.
Alice berasa kesian dengan Ying. Dia nak berada di sisi Ying tetapi dia tak boleh buat macam tu. Kalau tak, rancangan Ying akan gagal.
Alice: "Kalau bukan sebab aku nak bantu Ying,dah lama aku mengamuk dan hancurkan istana ni!!"
KREAK~
Pintu dibuka. Ming dan Song berjalan turun ke bawah dan berdiri di hadapan sel tahanan Alice.
Song: Jadi? Bagaimana rasanya jadi tahanan? Seronok?
Alice: Tak seronok kau berdua. Perangai macam hantu!
Ming: Kau tak tahu apa yang kau katakan. Kami buat ni bersebab.
Alice: Untuk ketamakan kau?
Ming: Untuk kebaikan kerajaan kami. Kau sepatutnya mati tapi kami biarkan kau hidup. Supaya kau boleh tengok macam mana kami hancurkan kerajaan kau.
Alice: *chuckle* Cubalah. Kalau kau berani....
Ming merengus. Dia berpusing memandang Ying yang terbaring dalam sel tahanan. Senyuman sinis terukir di bibirnya.
Ming: Oh ya. Apa kata kalau...aku tunjukkan kau sesuatu yang menarik?
Ming masuk ke dalam sel tahanan Ying dan bantu dia duduk. Dia pegang kepala tali pinggang dia dan longgarkan.
BAM!
Alice menghantuk kepalanya pada jeriji besi. Darah mengalir menuruni pipinya diabaikan.
Alice: Kau binatang!!
Ming: Kenapa? Takut?
Song: Jangan bimbang. Lepas ni kami akan pulangkan korban ni pada kau. Dan kau boleh bawak dia pergi jauh dari sini.
Ming mengetatkan semula tali pinggang dan berjalan keluar dari situ bersama Song.
Alice: 😠
SKIP TIME
Hari yang dinantikan telah pun tiba. R.Tien bersama Ming dan Song bersiap sedia untuk mengorbankan Ying.
R Tien: Masanya dah tiba.
R.Tien bersama seluruh ahli keluarga bergerak menuju ke Ferocious Point bersama 200 ratus askar diraja. Alasan yang digunakan adalah untuk mencari senjata purba untuk membantu mereka mengalahkan askar Alice.
Ying dipakaikan jubah berhud coklat dan berjalan ke arah kereta kuda. Sebaik saja dia masuk,dia terus dicampak ke dalam sangkar dan dikunci. Alice yang duduk di sebelahnya rasa nak mencarut dan maki hamun semua orang yang ada.
Alice: "############!! #######!"
Kereta kuda diraja bergerak keluar dari kerajaan ditemani askar diraja. Tanpa mereka sedar,mereka sebenarnya bergerak seperti yang dirancang Ying.
Semasa dalam perjalanan,Ling diam membisu. Fei dan Hong memandang Ling pelik.
Hong: Adinda Ling,kenapa ni?
Rupanya Ling sedang menahan marah tatkala melihat Ying dilayan macam patung. Anak mata Ling mejaid pekat.
Ling: 🔥
Fei: Adinda,sebenarnya...
Ling: Tak perlu. Adinda dah lama tahu. Kanda berdua pun tak anggap Ying sebagai adik sendiri. Takpe,saya faham.
YOU ARE READING
YING: GOLDEN HOUR PRINCESS
Fiksi PenggemarYing mati semasa menjalankan misi dan dia berjumpa dengan penjaga garisan masa, Chronomage. Chronomage: Aku akan hantar kau ke dunia baru. Ying ingatkan dunia baru akan jadi lebih baik tetapi sangkaannya meleset. Berlaku peperangan antara manusia...