🏰CH 54

25 5 0
                                    

Ying: Ling,memandangkan kita mungkin akan lawan dengan abang dan kakak kita,kita kena bersedia dari segi mental,fizikal dan emosi.

Ling: Okay. Tapi.....kenapa kita kat sini?

Ying dan Ling duduk atas chandelier yang digantung atas sungai magma. Dan sungai tu ada di tingkat bawah.

Ying: Ying nak Ling tahu yang....mati di sini adalah perkara biasa.

Ling: Maksudnya?

Ying pegang tangan Ling dan mereka berdua jatuh ke dalam sungai magma dan mati. Yang tinggal hanyalah batu nisan dengan nama mereka.

SKIP TIME

Ling: *loud gasp* Ha....ha...ha...ha....ha

Ling dah bangun. Dia sekarang ada dalam keranda di gereja bawah tanah. Dia memandang sekeliling dan nampak Ying yang sedang duduk di kerusi,menunggu dia bangun.

Ying: Macam mana? Rasa takut tak?

Ling berjalan ke arah Ying dan goncang dia laju-laju.

Ling: ITU BUKANNYA NORMAL TAPI GILA!!!!!! MACAM MANA YING BOLEH TERJUN TANPA RAGU-RAGU HA!????!!!

Ying: Sebab saya dah terbiasa.

Ling: Mustahil untuk manusia biasa mati hidup balik macam tu!!

Krum: Erm....puteri sekalian,boleh saya ambil keranda tu balik?

Ling: Hm? Oh ya.

Krum angkat kedua buah keranda dan simpan dalam almari. Dia berjalan ke arah mereka dengan buku di tangan.

Krum: Maaflah kalau puteri Ling terkejut. Tapi puteri Ying memang dah terbiasa buat benda macam ni.

Ling: Maksudnya?

Ying: Macam ni.

Ying,Ling dan Krum berada di kawasan larangan istana di mana cendawan beracun gergasi tumbuh. Ying panjat tiang dan terjun ke tengah kawasan cendawan beracun. Tak sampai seminit,tinggal batu nisan je.

Ling: YIIIINNNNGGGG!!!

Ying dihidupkan semula di gereja bawah tanah. Ling goncang Ying kerana risau dengan dia.

Ling: Sejak bila Ying jadi jenis berani mati pulak ni?!!??!

Ying: Sejak saya tahu saya akan dijadikan korban. Saya dah lama sedia untuk mati.

Mereka berdua diam dan terkaku dengan jawapan Ying.

Ying: Apapun,saya nak pergi kafeteria kejap. Lapar rasa....

Ying meninggalkan mereka berdua  yang masih beku. Semasa dia menuju ke kafeteria,dia terserempak Leafia yang membawa guni baja untuk pokok dia.

Ying: Baja untuk pokok ke?

Leafia: Haah. Baja jenis baru pulak. Saya nak cuba bagi dekat kawan-kawan saya sikit.

Ying: Ooooh......

Mereka berdua berpisah menuju ke tempat masing-masing. Ying tiba di kafeteria yang tengah riuh rendah dengan raksasa yang makan dengan pantas.

Ying: Ada apa ni?

Grivel: Puteri! Ada cabaran baru dari pihak kafeteria! Siapa dapat habiskan makanan dalam masa sejam,tak perlu bayar!!

Ying: Makan apa?

Watt: Tu....

Ying memandang makanan apa yang dijadikan cabaran. Lima keping ayam goreng tanpa tulang,2 kilogram salad dan timun,3 cawan sos,30 keping nugget dan kentang.

YING: GOLDEN HOUR PRINCESSWhere stories live. Discover now