Pagi. Ying membuka mata. Dia bangun dan mengambil cermin mata yang ada atas meja di tepi katil. Dia memandang biliknya yang dibanjiri arnab dan seekor beruang hitam.
Ying: Hm. Selamat lagi.
Almari dibuka. Keluar seorang perempuan dari dalam buku magik larangan.
Ciel: Selamat lagi puteri. *yawn* Mengantuknya....
Ying: Lagi Ciel. Lagi Halloween.
Seekor kucing oren melompat ke atas ribanya dan Ying mengusap badannya.
Halloween: *purring*
Ying: Hari yang indah dan tenang kan?
Ciel: Ya. Indah. Kecuali...
Ciela memandang Ling dalam sel tahanan sebelah.
Ciel: Saya ingatkan puteri akan kembali ke tempat asal puteri.
Ying: Saya tak tahu tentang tu. Saya suka tempat ni. Seronok. Tak perlu risau tentang kerja,ada orang hantar makanan,saya boleh pergi dan balik sesuka hati saya.
Halloween: Saya setuju tuan.
Ciel: Kenapalah dia ni?
Ying mengambil tuala dan mandi. Selepas itu,dia memakai pakaian bersih dan pegang gunting gergasi.
Ying: Masa untuk buru semua Paper Flamingo yang ada!!
Ying berlari keluar. Tak sampai seminit...
GYAAAAAAAAAAAAHHHHH!!!
Ciel: Yep. Hari yang indah sangat.
Ciel masuk dalam almari dan sambung tidur.
SKIP TIME
Ying bersiar-siar di sekitar istana bila....
Rebecca: Puteri!! Mari sini!
Rebecca dan Flash berlari ke arahnya dengan tergesa-gesa.
Flash: Puteri,kenapa puteri masih di sini?! Kenapa tak kembali ke kerajaan puteri?!!
Ying: Sebab....saya selesa tinggal di sini.
Rebecca: Masalahnya tuanku asyik terima surat setiap dua hari dari kerajaan puteri! Suruh kembalikan puteri!!
Ying: Haiya,banyak kecoh diorang ni! Nantilah saya fikirkan. Sekarang saya nak....
Melalui ekor matanya,Ying nampak seekor Paper Flamingo yang masih hidup.
Ying: Mari sini...!!
Flash: Nanti!!!
Terdengar bunyi kekecohan di seluruh istana. Penduduk istana dah terbiasa dengan keadaan itu disebabkan perangai Ying.
Akhirnya,Ying berjaya diheret ke pejabat Alice untuk membincangkan tentang keadaannya.
Alice: Ying,duduk. Kamu berdua tinggalkan kami.
Rebecca dan Flash keluar dari pejabatnya. Alice letak tangan atas meja dan baringkan kepala.
Alice: Please,kau balik je ke kerajaan kau!! Seminggu pun cukuplah! Aku dah tak larat nak hadap surat yang abang kau hantar!!
Ying: Abang bukan sepupu sedarah. Aku tak nak terlibat dengan masalah politik mereka.
Alice: Habis tu?! Kau ingat aku nak!?
Ying: Bertenang. Aku akan fikirkan cara untuk aku kekal di sini dan kau tak perlu terima surat lagi.
Ada sepucuk surat terbang masuk ke dalam dan mendarat atas meja Alice. Dia menghembus nafas pasrah dan bersandar di kerusinya.
Alice: Baru je cakap....
YOU ARE READING
YING: GOLDEN HOUR PRINCESS
FanficYing mati semasa menjalankan misi dan dia berjumpa dengan penjaga garisan masa, Chronomage. Chronomage: Aku akan hantar kau ke dunia baru. Ying ingatkan dunia baru akan jadi lebih baik tetapi sangkaannya meleset. Berlaku peperangan antara manusia...