🏰CH 62

35 6 0
                                    

Ying: Yihahahahahahahaha!!!

Ying lari ke arah medan perang bersama Marth yang sedang gigit gergasi.

Ling: Wow....tak tahu nak kata apa lagi...

Halloween: Itulah tuan! Dia tak pernah tak buat benda macam ni!

Ying lari dan berhenti di sebelah Alice yang sedang merawat kecederaan Rebecca. Manakala Marth masih menumpukan perhatian pada gergasi

Marth: Kau akan mati...!

???: Tidak! Kau yang sepatutnya mati!

R.Tien tergamam melihat saiz mereka berdua yang besar macam gunung. Dia ketawa kuat melihat mereka.

R.Tien: Aha....ahahaha....ahahahaha! Akhirnya muncul juga! Song!

Song mendengar panggilannya. Dia baling gelang bertatah sejenis delima pada R.Tien dan dia pakai.

R.Tien: Akhirnya! Masa untuk dapatkan kuasa gergasi!

Tangannya mengeluarkan sinaran emas. Sinaran tu mengenai kepala gergasi dan dia berhenti bergerak seketika.

R.Tien: Hahahahahaha!! Akhirnya, kemenangan akan jadi milik kita!!

Alice: Kau....apa kau buat?!

R.Tien: Takde apa. Cuma gelang bertatah Delima Emas ni mampu mengawal sesiapa saja yang saya nak. Dan kau semua akan mati!

Ying: Oi....

R.Tien memandang Ying. Di mata Ying,R.Tien tak lagi kelihatan seperti keluarga. Lebih kepada orang asing.

Ying: Aku tak tahu apa yang kau obses sangat dengan gergasi ni. Tapi kau rasa kau boleh ke kawal makhluk sebesar ni?

R.Tien: Budak mentah macam kau tak tahu apa-apa tentang kuasa sebenar! Selagi gergasi ni di bawah kawalan aku,takde siapa yang berani cabar takhta kerajaan aku!

Parston terbang dan mendarat di sebelah Alice. Dia memegang dadanya yang cedera.

Alice: Ayah!

Parston: Tak apa. Perkara kecil je ni.

Zara: Kalau dia boleh kawal gergasi, tak ke kita semua....

Aerith: Jangan cakap macam tu! Aku belum kahwin lagi!

Krum: Jadi dia yang seksa puteri samlai macam tu sekali...!!!

Addy: Sabar! Kau tak boleh main terjah je!

Flash: Kitorang faham kau geram dengan dia! Tapi kita sepatutnya biar puteri uruskan. Ini hal dia.

Ming: Bagaimana ayahanda? Berjaya atau tidak?

R.Tien: Rasanya menjadi....

???: Siapa....

R.Tien: Ha?

???: Siapa yang pasang lampu tadi? Kacau daun jelah.

Marth: "Dia tak terkesan?"

R.Tien: Mustahil! Delima Emas sepatutnya...

???: Delima Emas? Kau sama saja dengan raja sebelum ni! Dua-dua takde otak!

R.Tien: Kenapa...?!?

???: Heh! Kau cuma membuang masa dengan mainan tu.

Gergasi angkat tangannya dan bersedia untuk menumbuk tetapi Marth merempuh dia dan libas dia dengan ekor.

Marth: Lawan kau adalah aku!

???: Merimaskan!!

Pertembungan mereka berdua menghasilkan gelombang angin yang kuat. Tanah bergegar dan gunung di belakang mereka hancur berkecai.

YING: GOLDEN HOUR PRINCESSWhere stories live. Discover now