Ying,puteri tebusan Alice sekarang menyamar sebagai tebusan yang baik.
Flash: Kita....nak hentikan dia ke?
Ying beekrja di sebalik tabir, memotong sayur dan menyediakan bahan masakan,basuh pinggan mangkuk dan peralatan memasak, mengambil dan hidangkan pesanan dan dia sikit pun tak merungut. Hal ini menyebabkan populariti Alice meningkat.
Alice: Tak sangka....populariti aku meningkat!!
Alice,Rebecca dan Krum duduk di luar gerai,memandang barisan pelanggan yang ramai.
Krum: Kenapa....puteri tiba-tiba jadi baik ni? Ada sesuatu yang terjadi?
Rebecca: Entah. "Aku takkan cakap aku tertidur masa aku jaga dia!"
Alice: Apapun,ini memang pelik! Krum,perhatikan puteri untuk sementara. Saya nak ke pejabat saya kejap.
Alice bergegas ke pejabatnya. Dia masuk dan kunci pintu dan duduk di meja. Kemudian,dari tangan kirinya bebola berwarna hitam dengan mata yang banyak muncul.
Alice: Perhatikan mereka.
Bebola tersebut terbang keluar dari tingkap pejabat dan menuju ke suatu tempat.
SKIP TIME
Bebola hitam kembali dan berubah menjadi asap sebelum diserap masuk dalam badan Alice.
Alice: Hm.......jadi mereka ada sesuatu macam tu ya? Mungkin aku kena buat sesuatu sebelum mereka jadi lebih kuat.
BAM!!
Pintu yang dikunci tercabut gara-gara Flash merempuh masuk dengan cemas.
Flash: Tuanku!! Ada masalah besar!!
Alice: Apa?!?
Flash menyerahkan flyer pertandingan ratu cantik.
Alice: Kenapa dengan flyer ni?
Flash: Itulah masalahnya!! Kan ini pertandingan ratu cantik?!!
Alice: *dumbfounded* Jadi?
Flash: Puteri rancang nak masuk pertandingan tu!
Alice: HUUUUUUUH!!?!!?
Flash: Ya! Pertandingan tu tiga hari dari sekarang,waktu malam!!
Alice: Tak boleh jadi! Kita kena-
Flash: Malangnya.....puteri ada banyak sokongan dari staf perempuan istana kerana.....produk kecantikan yang dia pernah buat dulu. Ingat tak?
Alice menepuk dahi sebaik saja dia teringat tentang krim dan losyen yang dihasilkan. Dah tentu Ying akan menerima sokongan dari staf istana yang gunakan produk tersebut.
Alice: Habislah!! Macam mana ni?!?
Flash: Jangan risau!! Saya ada idea bernas!
Alice: Saya takkan masuk pertandingan tu!
Flash: Saya.....takde idea.
Addy: Kalau begitu....
Addy muncul dari belakang tirai.
Addy: Apa kata suruh Leafia dan Rebecca yang masuk pertandingan tu?
Alice: Dah berapa lama kau duduk kat situ?
Addy: Baru je.
Alice: Hm....betul tu. Suruh mereka berdua masuk pertandingan ratu cantik dan halang puteri dari dapat tempat pertama.
Addy: Cakap pasal pertandingan ratu cantik,ada lebih 400 peserta jadi pertandingan akan berlangsung sampai tinggal top 10 sahaja.
Alice: Jadi kita ada masa untuk persiapkan mereka untuk pertandingan tu!!
YOU ARE READING
YING: GOLDEN HOUR PRINCESS
FanficYing mati semasa menjalankan misi dan dia berjumpa dengan penjaga garisan masa, Chronomage. Chronomage: Aku akan hantar kau ke dunia baru. Ying ingatkan dunia baru akan jadi lebih baik tetapi sangkaannya meleset. Berlaku peperangan antara manusia...