🏰CH 12

34 4 0
                                    

Puteri Ying diculik oleh Alice Golosus sebagai tebusan untuk mengawal kerajaan manusia. Disebabkan itu, Hero telah diarahkan untuk kalahkan Alice dan bawa Ying pulang.

Kita bersama putera Ming dan puteri Song dari kerajaan manusia. Mereka sekarang meredah hutan yang dipenuhi raksasa.

Song: Kita kena cepat keluar dari hutan ni. Adinda dah tak larat nak hadap raksasa tengah malam.

Ming: Kanda pun. Kita kena cepat keluar dari tempat ni.

Mereka berdua berjaya keluar dari hutan dan dihadapan mereka adalah sebuah gunung dikelilingi golem hitam.

Ming: Kita....dah berjaya keluar.

Song: Kita berehat dulu. Adinda dah tak laraaasst~

Song dah terbaring dengan dramatik disebabkan kepenatan meredah hutan dan ditambah dengan serangan raksasa waktu malam.

Ming angkat Song dan letak dia di bawah pokok. Dia buka bekas air dan teguk sampai habis.

Ming: Ha~! Lega tekak ni rasa.

Ming duduk di bawah pokok bersebelahan Song dan keluarkan bola kristal. Dia menghubungi ayahnya di istana.

Ming: Ayahanda. Ini Ming.

Takde jawapan. Mungkin sebab mereka ada jauh di dalam hutan. Ming cuba lagi tapi masih tiada jawapan.

Ming: Nampaknya kena tunggu dulu.

SEMENTARA ITU...

Di sebuah akademi berprestij yang dikenali sebagai Royal Academy, terdapat ahli keluarga diraja yang belajar di situ. Nama dia Ling.

Ling merupakan puteri kedua dan anak keempat dari enam adik-beradik. Dia merupakan ketua pelajar dan merupakan penembak tepat yang handal.

Ling sedang mengulangkaji di biliknya bila dia terdengar pintu biliknya diketuk.

Ling: Masuklah. Pintu tak kunci....

Seorang gadis berambut separas bahu berwarna hijau dan bercermin mata masuk dan mendekatinya.

Ling: Kenapa Fei?

Fei,puteri kedua dari enam adik-beradik dan merupakan ketuadl dapur istana.

Fei: Adinda Ling,ayahanda panggil adinda untuk berjumpa di bilik bacaannya.

Ling: Baiklah.

Ling menyimpan buku dan berjalan ke bilik bacaan R.Tien. Sebaik sampai dia masuk ke dalam dan nampak R.Tien sedang menunggunya.

R.Tien: Ling,anakanda dah sampai.

Ling: Kenapa ayahanda?

R.Tien: Sebenarnya.....masa perjumpaan dengan pembesar istana kami ada terfikir untuk hantar kamu turut serta bersama abang dan kakak kamu.

Ling: Saya?! Tapi.....saya belum graduate lagi!

R.Tien: Ayahanda faham. Ayahanda cuma nak tahu kalau kamu nak ikut serta.

Ling: Kalau ikutkan hati dah lama anakanda ikut sekali. Tapi..... anakanda ada tanggungjawab sebagai pelajar di akademi.

R.Tien: Kalau begitu,kamu fikirkan dulu. Ayahanda tak kisah kalau kamu tak nak.

Ling kembali ke bilik sambil memikirkan pertanyaan R.Tien.

Ling: Patut ke aku ikut kakanda Ming dan Song?

Ling berjalan hingga ke padang latihan istana. Ada pedang bertaburan di tepi padang dan orang-orang yang dipakaikan baju besi.

Ling: Tak salah aku mencuba. Tapi sebelum tu aku kena tengok keupayaan aku.

YING: GOLDEN HOUR PRINCESSWhere stories live. Discover now