🏰CH 17

34 4 0
                                    

Di istana manusia,Ling sedang memandang keadaan kota yang sesak dengan rakyat jelata. Dia duduk di beranda ditemani secawan coklat panas.

Ling: Hari yang sesuai untuk keluarga bersama. Alangkah baiknya kalau Ying ada.

Fei: Kakanda juga berharap begitu.

Ling: Kakanda Fei.

Fei mengambil tempat di hadapan Ling,merenung keluar jendela. Angin yang sejuk bertiup tidak dilayan. Masing-masing melayan perasaan hati.

Fei: Adinda Ling,kakanda nak tanya.

Ling: Kenapa kakanda?

Fei: Kenapa.....adinda tak ikut kanda Ming dan yang lain selamatkan Ying?

Ling: Hm.....adinda bukan tak nak. Tapi kalau adinda pergi,siapa nak jaga ayahanda?

Fei: Kakanda kan ada.

Ling: Memanglah. Tapi kan kakanda introvert yang amat.

Fei berpaling,menutup muka yang sedikit merah.

Fei: Yang tu tak payah sebut!!

Ling: Hehe.

Mereka kembali merenung ke luar jendela.

SEMENTARA ITU~

Flash: Lari selamatkan diri!!

Istana raksasa sekarang tengah kecoh. Kenapa? Mari kita undur masa.

FLASHBACK

Ying sekarang berada di sel, merenung keluar tingkap. Alice dan Krum memerhatikan dia dari belakang dinding.

Krum: Puteri nampak sedih sejak pagi tadi. Apa kita patut buat?

Alice: Hm......saya ada idea. Apa kata kita ajak puteri ke parti malam ni?

Krum: Bagus jugak tu!!

SKIP TIME

Malam menjelma dan Ying berpakaian seluar slack di bawah skirt separas lutut,baju kuning lengan panjang dengan hoodie kucing. Dia turut memakai mahkota.

Ying: Kenapa mereka suruh aku bersiap ni?

Ciel: Mungkin mereka nak ajak puteri keluar? Mana tahu...

Lucky Bunny: Muu muu muu...

Ying: Hm,mungkin juga.

Krum: Puteri. Saya datang nak bawa tuan puteri ke parti.

Ying meninggalkan sel tahanan dan berjalan mengikuti Krum.

Krum: Parti malam Krismas memang meriah. Puteri pernah hadir parti macam ni?

Ying: Tak. Jangan kata pergi parti,saya tak dibenarkan keluar.

Krum: Ohh.

Senyap. Takde sesiapa berani buka mulut. Krum memandang Addy yang mengekori melalui bayang.

Krum: "Harap-harap segalanya berjalan lancar."

Mereka berdua berjalan ke padang di belakang istana yang dihiasi dengan hiasan Krismas dan makanan yang berbagai jenis.

Flash: Krum! Puteri!

Flash memanggil mereka dari meja makan. Dia pakai baju Santa dengan reben diikat pada ekornya.

Krum: Flash,siapa yang buat kau macam ni?

Flash: Kau tanya lah budak tu.

Flash tunjuk Leafia yang sibuk makan.

Rebecca berjalan ke arah mikrofon yang dihiasi loceng dan stokin dengan memegang secawan air.

Rebecca: Baiklah semua! Mari mulakan parti malam Krismas kita seperti biasa!!

YING: GOLDEN HOUR PRINCESSWhere stories live. Discover now