Siang berganti malam. Ying terbaring di tengah hutan,kepenatan selepas meletupkan kawasan sekeliling.
Ying: Hihahahahaha....penat betul...
Ciel dan Halloween keluar dari dinding batu dan mendekati Ying perlahan-lahan. Mereka perasan yang rambut sebelah kirinya bertukar putih.
Ciel: Puteri?
Ying: Kenapa🙂?
Ciel: Kau bukan puteri!! Puteri takkan buat benda macam ni!
Ying: Habis tu? Letupkan istana,curi dari stor simpanan istana tu apa?
Ciel: 😐
Halloween: Aku rasa.....aku tahu sebab apa. Kejap.
Halloween pegang dahi Ying dan fokus. Dia salurkan tenaganya ke dalam badan Ying untuk periksa apa yang tak kena.
Halloween: Ada.....sesuatu dalam badan tuan. Macam.....seseorang yang tinggal dalam badan dia.
Ciel: Macam mana tu?
Halloween: Anggaplah ianya personaliti berganda. Kita tak tahu sama ada dia tuan atau personaliti tu yang kawal tuan sekarang.
Ciel: Jadi kita takkan tahu siapa yang betul atau palsu,macam tu?
Halloween: Ya. Tapi yang pasti,di depan kita ni bukannya tuan.
Ying bangun mengejut,membuatkan Ciel dan Halloween berundur ke belakang.
Ying: Rilek. Saya takkan cederakan sesiapa. Saya sendiri penat.
Halloween: Siapa kau?! Kenapa kau ada dalam badan tuan?!?
Ying: Sedihnya. Kawan sendiri tak kenal ya~
Ciel: Hah?
Ying: Macam nilah. Memang betul aku ni personaliti berbeza dari yang kau kenal,tapi anggaplah aku sebahagian dari diri dia. Panggil aku Yan.
Ciel: Macam mana....tak,sejak bila kau muncul?
Yan: Hm~? Mungkin...selepas dia serap masuk Harmony of Balance dalam dirinya. Sebab tu aku muncul.
Halloween: Sebab tulah aku dapat kesan tuan.
Ciel: Harmony of Balance.....aku tahu item tu tapi....aku ingat yang...
Yan: Hilang? Salah,ia dikunci oleh keluarga diraja manusia dan dibuang ke sini. Sebab apa? Mereka tak nak sesiapa jumpa aku.
Halloween: Kenapa?
Yan: Sebab ini~!!
Yan tepuk tangan dan benda di sekeliling mereka mengecil seolah-olah dimampatkan. Semakin lama semakin kecil sehingga hilang. Bagai ditiup angin,kawasan sekeliling mereka sekarang dah jadi tanah lapang tanpa hidupan atau tumbuhan.
Yan: Hehehe!! Inilah kelebihan saya! Malangnya....
Yan jatuh tersembam. Rambut Ying kembali hitam sepenuhnya, menandakan dia kembali mengawal dirinya dan Yan tidur.
Ying: Tak guna....
Halloween: Tuan!!!
Halloween serta-merta duduk di sebelah Ying dan pulihkan tenaganya. Ciel duduk di belakang Halloween, berjaga-jaga kalau-kalau Yan keluar balik.
Ying: Urh....maaflah tentang tu.
Halloween: Takpe tuan! Saya tahu itu bukan diri tuan yang sebenar!
Ying: Ya. Tapi,siapa sangka aku ada personaliti berganda?
Ciel: Jangan-jangan....itu sebab-
Ying: 😠
Ciel: Saya tak cakap apa-apa! Saya tak cakap apa-apa!!
YOU ARE READING
YING: GOLDEN HOUR PRINCESS
FanfictionYing mati semasa menjalankan misi dan dia berjumpa dengan penjaga garisan masa, Chronomage. Chronomage: Aku akan hantar kau ke dunia baru. Ying ingatkan dunia baru akan jadi lebih baik tetapi sangkaannya meleset. Berlaku peperangan antara manusia...