Ying berada di sel tahanan, memandang trofi pemenang pertandingan ratu cantik. Dia memenangi tempat pertama dan mendapat sokongan dari penonton. Rebecca dan Leafia gagal menghalang Ying dari menang.
Ying: 😊
Ciel: Seronoklah tu. Menang pertandingan ratu cantik.
Ying: Haiya,mestilah!! Bukan pernah aku masuk pertandingan ratu cantik sebelum ni!!
Halloween: Tuan,saya agak tertanya-tanya.
Ying: Apa dia?
Halloween: Macam mana tuan boleh jadi self sufficient? Macam....tuan boleh buat semua benda seorang diri?
Ying: *sigh* Ada perkara yang jadi masa saya masih di istana. Tapi saya tak nak ingat semua tu. Buat sakit kepala je...
Ciel: "Mamat ni dah kenapa?!? Saja cari penyakit?!"
Halloween: Jadi....cadar katil dan karpet ni tuan yang buat ke?
Ying: Ya.
Halloween: Barang dalam sel tahanan sebelah?
Di sebelah sel tahanan Ying,terdapat beberapa barangan seperti tilam, bantal,selimut,cadar,baju,seluar, tuala,almari baju,kasut dan macam-macam lagilah!
Ying: Saja saya buat. Untuk isi masa lapang.
Halloween: Wow...
Tiba-tiba Alice berlari ke arah sel tahanan Ying,angkat dia letak atas bahu dan berlari keluar. Ciel dan Halloween blur kejap sebelum...
Ciel: Puteri!!!!
Halloween: Tuan...!!
Alice berhenti di taman istana yang terletak dekat dengan kafeteria. Dia letak Ying ke bawah dan tunjuk ke arah pokok yang terletak di hujung taman.
Alice: Tu! Puteri tahu apa-apa tak tentang tu?!?
Ying: Pokok biasa...?
Alice: Bukan...!! Ini!
Tangan Alice keluarkan aura merah gelap yang berubah menjadi tangan. Dia menarik pokok tersebut ke arah mereka dan tunjukkan kesan tapak kasut yang kecil.
Alice: Ini puteri punya kan?
Ying: Ya...
Alice menepuk dahi. Dia memandang Ying pasrah dengan apa yang dia buat.
Alice: Macam mana boleh jadi macam ni?
Ying: Erm.....aku tak tahu nak cakap macam mana. Tapi....aku ada kelebihan untuk mengawal hukum fizik.
Alice: Maksud puteri?
Ying: Tengok ni.
Ying memegang pokok tersebut dan bengkokkan dengan senang. Alice melopong melihat pokok itu melembut dan melentur seperti getah.
Ying: See?
Alice: Ini....
Alice memegang pokok itu. Ianya masih keras dan masih elok,takde kesan magik digunakan.
Alice: Macam mana kau dapat kelebihan ni? Aku tak pernah nampak benda macam ni.
Ying: Itu....
Sebelum Ying sempat jawab,tiba-tiba dia jatuh tak sedarkan diri.
Alice: Ying...!!
Alice meletakkan kepala Ying atas pangkuannya. Dia memeluk perlahan pipi Ying untuk menyedarkan dia.
Alice: Kau tak apa-apa ke ni?! Bangunlah!!
Rambut Ying perlahan-lahan berubah menjadi putih sebelah. Dia membuka mata dan memandang Alice. Alice berasa lega tapi dia rasa macam ada yang tak kena.
YOU ARE READING
YING: GOLDEN HOUR PRINCESS
FanficYing mati semasa menjalankan misi dan dia berjumpa dengan penjaga garisan masa, Chronomage. Chronomage: Aku akan hantar kau ke dunia baru. Ying ingatkan dunia baru akan jadi lebih baik tetapi sangkaannya meleset. Berlaku peperangan antara manusia...