🏰CH 21

36 4 0
                                    

Alice: Masa untuk....pengambilan raksasa baru!!

Istana kini bersesak kerana ketibaan raksasa baru yang nak sertai mereka. Rebecca,Krum dan Addy bertanggungjawab untuk memilih pekerja baru manakala Alice....

Alice: Faham puteri? Untuk kali ni puteri tak boleh sertai atau buat kacau!!

Alice sedang membebel pada Ying dalam sel tahanan di mana Ying sekadar buat tak endah manakala Ciel dan Halloween bergusti lengan.

Ying: Hm....

Alice: Ini masa yang kritikal untuk saya dan saya tak nak ada sebarang masalah yang berlaku. Ini untuk kebaikan saya jugak dan-

Ying: Kalau macam tu,kenapa tak buat macam ni? Berlakon yang saya sebahagian dari eksekutif istana dan saya tinggal di sel tahanan sebab ini kawasan saya. Senang kan?

Alice terdiam memikirkan kata-kata Ying. Ada betul jugak,mungkin dia boleh elakkan khabar angin yang pemerintah raksasa takde bakat kepimpinan.

Alice: *sighing* Kalau terdesak je faham? Selagi keadaan masih terkawal saya nak puteri duduk dalam ni diam-diam.

SKIP TIME

Seminggu kemudian,pemilihan pekerja baru telah pun selesai. Alice sedang menyemak kertas kerja dengan nama calon yang menjadi sebahagian dari mereka.

Rebecca: Ini semua adalah mereka yang berjaya lulus temuduga.

Alice: Ramai juga...

Krum: Dan.....untuk sesi pengenalan tuanku dan eksekutif lain dan lawatan ke sekeliling istana,kita ada satu masalah.

Ya,mereka masih tak tahu macam mana nak jelaskan Ying yang menikmati hidupnya di situ seperti pergi bercuti.

Alice: Kalau terdesak sangat,kita cuma boleh berpura-pura yang puteri adalah sebahagian dari kita. Cuma kita kena elak soalan yang boleh bocorkan rahsia kita.

Rebecca: Cakap pasal puteri,tuanku dah berjaya pujuk dia untuk duduk dalam sel?

Alice: Saya dah cuba tapi entahlah. Kalau dia cuba buat hal,kita cuma boleh berpura-pura.

Krum: Saya kena ingatkan Flash tentang ni.

Keesokan harinya,semua raksasa baru berkumpul di hadapan istana untuk berkenalan dengan Alice dan eksekutif.

Alice berdiri di atas pentas bersama eksekutif yang lain di belakangnya. Dia menarik nafas dan hembus keluar untuk tenangkan diri.

Alice: Selamat datang kepada kamu semua. Saya Alice Golosus, pemerintahan istana ni.

Semua raksasa baru bertepuk tangan.

Alice: Kejap lagi kamu semua akan dibawa ke sekitar istana untuk lebih kenal dengan tempat yang ada tapi sebelum tu,saya nak kenalkan eksekutif yang ada.

Alice memperkenalkan mereka bermula dari Krum,Flash,Addy,Leafia dan Rebecca.

Alice: Itu saja. Sekarang-

Tiba-tiba salah seekor raksasa mengangkat tangan.

Bear#1: Tuanku,siapa di hujung tu?

Alice berpaling dan nampak Ying yang berdiri di sebelah Flash dengan selamba badak dengan gunting gergasi di belakang.

Alice: *internal screaming* "KKKKYYAAAAAAAAHHHH!!!"

Alice tak sempat nak fikir cara nak elak identiti Ying terdedah teringat apa yang dikatakan Ying tempoh hari.

Alice: Ah,erm....dia ni sebenarnya eksekutif yang baru. Scissors Beast Yiyi.

Eksekutif lain dah tepuk dahi manakala Alice rasa macam nak terjun bangunan bila dia kelentong mereka.

YING: GOLDEN HOUR PRINCESSWhere stories live. Discover now