🏰CH 48

32 6 0
                                    

Addy: Kita...*huff*....*huff*....dah sampai pun....

Mereka berjaya sampai ke puncak gunung salji yang tertinggi. Selepas dua malam tak tidur berlari naik turun tangga dan melepasi halangan bersama,kini mereka baring dengan rasa nak mati.

Alice: *spaming*

Blake: *muka pucat*

Aerith: *merapu* Aku nak ubat angin....

Ying dan Ling turun dari troli dan mengeluarkan barangan yang dibawa. Mereka menggeleng kepala melihat Alice dan yang lain.

Ling: Kesian....

Ying: Lain kali buat semalam secara berkala. Jangan buat bila dekat nak kem je.

Flash: Tolong.....jangan membebel...

Selepas berehat seketika,mereka berjalan melepasi pintu pagar dan tiba di kuil yang ditujui. Kuil tersebut sangat besar,meliputi hampir keseluruhan puncak gunung. Ada banyak pelajar sedang berlatih di padang latihan bersama guru yang mengajar.

Zara: Cantik. Ambil gambar masuk dalam media sosial.

Blake: Kita tak bawak kamera atau smartphone.

Zara: Oh....

Ying: Haiya,kenapa ramai sangat ni?

Ling: Bukan sekarang tengah cuti?

Ying dan Ling memandang keadaan kuil yang dipenuhi orang. Terdapat juga beberapa raksasa yang bekerja di situ.

Alice: Inilah neutral ground tu. Takde diskriminasi.

Krum: Jadi....siapa yang kita nak jumpa ni?

Ying: Kita-

DONG! DONG! DONG! DONG! DONG! DONG! DONG! DONG!

Loceng dibunyikan. Semua pelajar dan guru segera meninggalkan perkarangan kuil dan masuk ke dalam bilik terdekat.

Rebecca: Kenapa ni?

Ling: Itu dia.

Ada seorang wanita berambut perang duduk atas kerusi yang diangkat oleh beberapa orang lelaki. Malah,ada dayang berpakaian merah jambu di kiri dan kanan.

Ying: Auntie Xien....

X

ien: Ying,Ling..

Xien turun dan berjalan ke arah mereka. Dia memeluk mereka berdua dengan erat.

Xien: Kyaaah~ Lamanya tak datang! Sihat?? Nak makan apa? Kek?

Mereka ternganga melihat Xien yang tak ubah macam mak cik kegemaran anak bongsu. Siapa yang ada makcik atau pakcik kegemaran tu faham-faham jelah ya.

Ling: *deadpan* Kami sihat je makcik.

Ying: *deadpan* Makcik macam mana??

Xien: Mak cik rasa happy sangat sebab anak saudara mak cik datang! Sediakan jamuan untuk mereka!!

Ying: Kejap! Kami datang dengan mereka!

Ying menunjukkan Alice dan yang lain yang masih penat lari naik turun tangga. Wajah Xien berubah menjadi serius dan dia kembali ke kerusinya.

Xien: Jadi? Apa hajat kamu semua datang ke kuil ni?

Alice: "Cepat betul perangai dia berubah."

Blake: Saya nak dapatkan Blood Diamond!!

Aerith: Blake....!?

Xien: Blood Diamond? Hm....

Xien memetik jarinya dan datang beberapa orang memegang kotak kayu dihiasi emas. Kotak dibuka dan terlihatlah Blood Diamond dalam jumlah yang banyak.

YING: GOLDEN HOUR PRINCESSWhere stories live. Discover now