Mesti reader pelik kenapa chapter sebelum ni berakhir macam tu je kan? Rilek ini ada sambungannya.
Ying terjaga atas katilnya dan perasan air matanya mengalir. Dia menyeka air mata dan berjalan ke bilik air untuk mencuci mukanya.
Dia merenung wajahnya di cermin dan menghela nafas berat.
Ying: Aku.....tak ingat apa jadi sebelum ni. Aku pergi parti Krismas dengan mereka dan lepas tu....
Ingatan Ying sedikit samar tapi beberapa saat kemudian dia ingat kembali apa yang terjadi. Mukanya merah menyala bila dia teringat yang dia menangis di hadapan semua orang.
Ying: Aaahhh!!! Macam mana aku boleh menangis macam budak kecik ni?!? Ke....sebab hadiah aku dapat?!?
Ciel: Puteri!! Puteri dah sedar!!
Ying: Ciel! Apa yang jadi masa saya di parti tu?!
Ciel: Mari sini. Saya kembalikan memori puteri.
Ciel memegang kepala Ying dan kembalikan memorinya. Beberapa minit kemudian....
Ying: AAAHHHH!!! Siapa yang bawak hadiah tu?!?
Ying melangkah keluar dengan gunting gergasi di tangan dan b buatan sendiri. Dia berjalan mencari siapa yang bawa hadiah ubat tu.
Ying: Mana dia? Mana dia raksasa yang bagi hadiah tu??
Krum yang kebetulan lalu di situ segera bersembunyi bila dia nampak Ying berjalan dengan gunting dan bom.
Krum: Kenapa puteri....
Ying: Mana dia??
Krum: "Jangan-jangan...dia nak cari siapa yang bagi dia ubat tu?!? Alamak!!"
Krum segera memaklumkan pada Alice dan eksekutif yang lain melalui bola kristal.
Alice: Apa?!? Puteri dah jaga dan sekarang dia tengah bengang?!
Addy: Mesti sebab di cicak tu.
Flash: Oi!!
Krum: Saya tak pasti kalau itu sebabnya tapi kalau betul....
Flash: Kenapa?
Alice: Aku ucapkan selamat berusaha pada kau.
Leafia: Saya ada pokok nak dijaga.
Leafia dan Alice segera bersembunyi di tempat mereka manakala Flash, Krum dan Addy agak bingung.
Flash: Kenapa dengan mereka tu?
Addy: Entahlah.
Krum: Flash! Aku rasa baik kau lari dari istana untuk seketika sementara...
Ying: Hei.
Krum: Eeep...!!
Krum berpaling dan nampak Ying memandangnya dengan pandangan membunuh dan tangannya memegang bom yang dibawa bersama.
Ying: Siapa yang bagi saya hadiah tu ha?
Krum: K-Kejap puteri!! Jangan terburu-buru!!
Ying: Ha??!
Ying menarik pin bom dan baling pada Krum.
Krum: Alamak....
BOOM!!
Krum tercampak jauh dan tersangkut pada chandelier. Rambutnya serabai dan mukanya hitam kerana asap letupan.
Krum: Adoi....
Ying teruskan pencarian suspek yang buat dia menangis macam budak kecil. Dia terserempak dengan Grivel dan Watt.
Grivel: Puteri dah bangun? Puteri okey ke?
YOU ARE READING
YING: GOLDEN HOUR PRINCESS
Fiksi PenggemarYing mati semasa menjalankan misi dan dia berjumpa dengan penjaga garisan masa, Chronomage. Chronomage: Aku akan hantar kau ke dunia baru. Ying ingatkan dunia baru akan jadi lebih baik tetapi sangkaannya meleset. Berlaku peperangan antara manusia...