Parston: Ini apa akan jadi pada pemilik Harmony of Balance.
Parston menunjukkan gambar seseorang yang memiliki Harmony of Balance. Pemiliknya akan mendapat kuasa yang muktamad tapi kesannya, dia mungkin akan hilang kemanusiaan.
Ying: Hilang....kemanusiaan?
Ciel: Ya puteri. Saya tak nak bagitahu puteri sebab.....saya tak nak puteri jadi macam tu!
Halloween: Jadi,sebab tu kau diam saja walaupun kau tahu akibatnya?
Ciel: Ya....
Ying: Ehehe...
C,H,P: Huh?
Ying: Ehehehe.....ahahahahaha!!! Itu je ke? Haiya,buat saya takut saja....
Ciel: Pu....Puteri?
Ying: Hilang kemanusiaan? Itu harga yang harus dibayar? Itu saja? Hahahahahaha!!!!
Halloween: Habislah,tuan dah koyak.
Ying: Maksud saya,ini memang bagus!
Parston: Bagus kenapa?! Kamu sedar tak yang kamu akan jadi benda yang lebih menakutkan!? Naga hitam yang saya lawan dulu mungkin sama!
Ying: Tak,tak,tak. Ini sangat hebat! Saya boleh balas balik apa yang bedebah kat istana lama saya niat terhadap saya! Dan kali ni,ianya peribadi~
Rambut Ying berubah-ubah hitam ke putih,putih ke hitam. Aura menyeramkan menyelubungi dirinya dan matanya berubah-ubah dari merah ke biru,biru ke merah.
Ying: Hahahah....bagus! Sangat bagus! Ahahahahaha!!!
Ciel: Puteri,tenang! Jangan lupa kita kena balik sekarang ni!
Aura menyeramkan hilang dan Ying kembali normal. Dia menyerahkan buku tersebut pada Parston dengan senyuman menyeramkan.
Ying: Saya tak kisah kalau saya mati sekalipun,asalkan orang yang menyeksa saya dapat saya koyakkan mereka! Ehehe...
Parston: *sigh* Kalau itu yang kamu nakkan,saya takkan halang.
Mereka bertiga meninggalkan Parston di situ keseorangan. Sebaik saja pintu tertutup,Parston jatuh terduduk. Dia memegang lehernya.
Parston: Manusia tu....bahaya betul. Kalau silap sikit je tadi,mesti....
Parston membuang fikiran negatif dan menyimpan balik buku tu di tempat asal.
Ying berjumpa dengan Alice dan yang lain dan mereka berdiri atas bulatan magik yang membawa mereka balik ke istana Alice.
Alice: Finally,home sweet home~
Flash: Aku nak pergi makan kejap. Ada sesiapa nak ikut?
Addy: Boleh jugak.
Rebecca: Aku nak pergi sikat bulu ekor aku. Tak sikat sehari je dah kusut macam ni.
Alice: Semua orang buat apa yang kamu nak. Saya nak balik ke bilik.
Mereka pergi buat hal masing-masing. Ying kembali ke sel tahanan dan disapa oleh gerombolan Lucky Bunny yang merindukannya.
Lucky Bunny: Muu! Muu muu muu! Muu muu!
Ying: Maaflah saya risaukan semua. Dah mari kita tidur.
Mereka tidur dengan Ying atas katil beramai-ramai. Ada yang jatuh katil. Ciel dan Halloween berbincang di sel tahanan sebelah tentang Ying.
Ciel: Sejak bila...puteri mula fikir tentang nak balas balik apa yang dia rasa? Kau ada dengar?
Halloween: Aku sendiri tak pernah tahu tentang perkara ni. Nampaknya tuan dah mula rancang nak balas dendam terhadap keluarganya sendiri.
YOU ARE READING
YING: GOLDEN HOUR PRINCESS
FanficYing mati semasa menjalankan misi dan dia berjumpa dengan penjaga garisan masa, Chronomage. Chronomage: Aku akan hantar kau ke dunia baru. Ying ingatkan dunia baru akan jadi lebih baik tetapi sangkaannya meleset. Berlaku peperangan antara manusia...