🏰CH 28

32 4 4
                                    

Ying baring atas katil ditemani Ciel, Halloween,Lucky Bunny dan Nightmare Cub.

Ying: ......

Halloween: Tuan takde apa-apa nak buat ke?

Ying: Tak,untuk hari ni saya nak fikir macam mana nak halang mereka dari sampai ke sini?

Lucky Bunny: Muu muu muu?

Ying: Ya. Saya sebenarnya tak ada banyak memori dengan mereka. Kalau ada pun,ianya tak sedap dibincangkan.

Ciel: Untuk pengetahuan korang semua,puteri ni sensitif bila cakap tentang masa silam dia jadi jangan tanya dia sembarangan.

Halloween: Aku tahu yang tuan ada masa silam yang teruk. Persoalannya sekarang,apa yang kita boleh bantu tuan?

Mereka semua berfikir lama bersama Ying sehinggalah....

Alice: Ying.

Alice berada di hadapan sel tahanan Ying. Ying bangun dan memandang Alice yang berdiri di hadapan sel tahanan.

Ying: Alice? Kenapa?

Alice: Boleh kau ikut aku keluar?

Ying keluar dari sel tahanan dan ikut Alice ke taman istana.

Ying: Kenapa ni?

Alice: Sebenarnya aku nak tahu....

Alice duduk di tengah taman yang dihiasi dengan bunga yang pelbagai warna dan ada rama-rama hinggap di hujung jari Alice. Ying berjalan ke arahnya dan duduk di hadapannya.

Ying: Apa yang kau nak tahu?

Alice: Kenapa kau tak nak balik rumah. Aku nak tahu apa yang jadi yang buat kau rasa macam tu.

Ying: *sigh* Entahlah Alice. Aku tak suka cakap tentang masa silam aku ni.

Alice: Kalau macam tu,kau nak dengar tak? Kehidupan aku sebelum aku jadi permaisuri raksasa?

Ying: Kenapa?

Alice: Aku rasa mungkin kita berdua ada sedikit persamaan. Situasi kita mungkin berbeza tapi kita berdua sama.

Alice mula menceritakan tentang sejarah hidupnya kepada satu-satu manusia yang dipercayainya.

FLASHBACK

Di sebuah pulau yang dihuni oleh sebilangan manusia,ada satu keluarga yang hidup bahagia. Mereka adalah keluarga Golosus,yang terdiri dari seorang ayah,emak dan seorang anak perempuan.

Anak perempuan bernama Alice merupakan seorang gadis yang baik dan peramah. Dia jarang senyum dan tak banyak cakap tapi dia memang baik.

Satu hari,semasa dia sedang bersiar-siar di tepi hutan,dia ternampak sesuatu yang menyerupai ular panjang dengan misai dan tanduk.

Alice: Ular apa ni?

Alice perlahan-lahan mendekatinya dan ular tu bertindak menggigit tangannya.

Alice: Tsss....

Ular tu kemudian larikan diri. Alice baru perasan yang ular tersebut adalah seekor naga emas.

Dia kembali ke rumahnya dengan tangan yang ada kesan gigitan yang disembunyikan di sebalik lengan baju. Dia duduk atas katil dan ingin merawat kesan gigitan tersebut tetapi ia sudah hilang.

Alice: Dah hilang? Rasanya naga tu gigit dalam jugak.

Alice menyentuh tangan yang digigit ular tadi. Tiba-tiba tanah bergegar dan kedengaran bunyi ngauman raksasa dari langit.

Alice: Apakah?!

Langit mulai gelap,dan dari langit muncul seekor naga.

Langit mulai gelap,dan dari langit muncul seekor naga

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
YING: GOLDEN HOUR PRINCESSWhere stories live. Discover now