"Oh iya satu lagi. Aku mahu peringatkan kau untuk sentiasa berhati-hati. Kalau mahu pergi ke mana-mana pastikan ada sesiapa teman. Dan jangan bersendirian" pesan Boruto dan terus menghilang dari situ.
"Huh?"
------------------•------------------•---------------------
Tap..Tap..
Tap..
'Apa maksud Boruto tadi? Jangan bersendirian? Sebenarnya apa maksudnya? Argghhh!! Apa yang berlaku sebenarnya?' batin Sarada.
Sarada berjalan di koridor dengan fikirannya yang penuh sampai gak menyedari melanggar seseorang di hadapannya.
Buk!
"Ahh..gomen.."ucap Sarada.
Sedangkan orang yang dilanggarnya hanya diam sejenak dan tersedar.
"Ahh..tidak apa.. sebenarnya saya yang salah kerna gak menyedari ada seseorang di depan. Ah! Perkenalkan nama saya Kagura. Karatachi Kagura" ucap Kagura sambil menghulurkan tangannya.
Sarada menatap sejenak tangan Kagura dan menyambut huluran tangan tersebut sebagai tanda perkenalan walau ada sedikit keraguan.
"Dan kamu..?"tanya Kagura sambil mengangkat sebelah keningnya.
"Sarada. Uchiha Sarada"ucap Sarada.
"Ah! Kamu pasti putri Uchiha Sasuke, bukan? Saya sungguh tidak menyangka akan bertemu dengan Nona Uchiha di sini"ucap Kagura sambil tersenyum manis.
Mungkin kalau gadis lain akan langsung memekik-mekik jatuh cinta tapi tidak bagi Sarada dia hanya memapar ekpreasi datar miliknya.
"Ah gak perlu panggil Uchiha. Panggil saja,Sarada"ucap Sarada.
"Baiklah,nona Sarada"ucap Kagura.
"Kau siswa baru di sini?"tanya Sarada berbasa-basi.
"Ah tidak. Saya ada beberapa urusan di sini untuk diselesaikan. Selepas saya udah habis urusan di sini saya perlu pergi ke tempat lain"ucap Kagura panjang lebar.
"Ohhh.."
"SARADA!!"
Kagura dan Sarada menoleh ke arah asal suara. Dan di situ kelihatan 3 sahabatnya menuju ke arah mereka.
"Urmm.. baiklah saya pergi dulu"ucap Kagura dan berlalu pergi.
"Hn"
Kagura langsung pergi ke arah yang berlawanan dan ketika itu juga 3 sahabat Sarada sampai di depan Sarada. Kagura berhenti sejenak dan menoleh ke arah Sarada yang dikelilingi oleh sahabat-sahabatnya. Dan seketika Kagura tersenyum tipis.
'Kamu sangat cantik,nona Sarada' batin Kagura dan langsung melangkah pergi.
Balik ke Sarada..
"Kau pergi ke mana tadi,Sarada? Kami mencari kau gak jumpa-jumpa" tanya ChoCho.
"Ah aku ada hal tadi hehe.."ucap Sarada sambil tersengih.
"Oh iya,Sarada. Tadi kau ngomong ama siapa?"tanya Yodo.
"Hm? Oh dia itu tadi Karatachi Kagura. Kayaknya dia ada beberapa urusan di sini sebelum pergi ke tempat lain"jelas Sarada.
"Hurm..Kagura... kayak pernah dengar nama itu..urm....?! Jangan-jangan!"ucap Sumire dan mencari sesuatu di ponselnya.
Ketiga sahabatnya mengerutkan keningnya aneh ke arah Sumire.
"Kenapa,Sum?"tanya Yodo.
Sarada dan ChoCho menganggukkan kepalanya. Sedangkan Sumire masih fokus menatap ponselnya. Sarada, ChoCho dan Yodo ingin melihat apa yang dicari Sumire di ponselnya tapi terhenti bila Sumire jerit mendadak sambil mendongakkan kepalanya.
KAMU SEDANG MEMBACA
I Want To Love You,Mr.Criminal(BoruSara)
БоевикMencintai seorang penjenayah, membuat Sarada berada dalam situasi yang sulit. Di satu sisi dia mahu dirinya berada di sisinya. Dan di satu sisi ayahnya tidak suka dengan si dia. Boruto seorang pemuda bangsawan dari keluarga Uzumaki.. Dia terkenal de...