Boruto keluar dari markas Urashiki dan dia menghampiri tempat parking mobilnya. Di situ dia melihat Shikadai,Inojin,Mitsuki, Toneri, Momoshiki yang masih berbual dan adeknya Himawari sedang menundukkan kepalanya dengan matanya yang membengkak.
Boruto mendekat ke arah mereka dengan Sarada di gendongannya. Menyedari kehadiran seseorang mereka semua langsung mengalihkan mata mereka ke arah Boruto.
"Onii-chan!!"ucap Himawari apabila melihat kakaknya keluar dengan selamat.
Dan di situ juga Himawari menyedari Sarada yang tertidur sedang digendong oleh Boruto.
"Sarada-nee!"
Himawari langsung mendekati Boruto.
"Apa Sarada-nee baik-baik saja, nii-chan?"tanya Himawari khawatir.
Boruto tersenyum melihat wajah khawatir Himawari kepada Sarada.
"Jangan khawatir. Dia hanya capek, kok"ucap Boruto.
Himawari melirik kemeja yang dipakai oleh Sarada.
"Bukannya ini kemeja nii-chan? Apa tadi sesuatu berlaku kepada Sarada-nee,nii-chan?"tanya Himawari.
"Hurm.. si Urashiki itu ingin memperkosa dia.. tapi nii-chan cepat tiba ke sini sebelum dia sempat mengambil keperawanannya"ucap Boruto.
"Yokatta.."ucap Hima bernafas lega.
Shikadai langsung mendekati Boruto.
"Bor,Denki udah urus sisanya. Katanya esok berita sebenar akan tersebar. Dan ini barang-barang milik Sarada. Aku menjumpainya di dekat ruangan Hima dikurung"jelas Shikadai.
"Wakatta.. ayo kita pulang. Mit,tolong bawa mobil aku ke masion"arah Boruto dan mengambil beg Sarada.
"Ha'i"
"Yang lain boleh pulang"ucap Boruto.
"Boruto-kun. Nii-chan pulang dulu! Jumpa lagi nanti! Jangan lupa mampir ke kedai nii-chan!"ucap Toneri dan masuk ke dalam mobil bahagian memandu.
"Boruto,aku pulang dulu. Kalau suatu hari kau minta bantuan minta saja padaku sebagai balas budi"ucap Momoshiki.
"Aku tolong untuk kebaikan kita semua juga, Momoshiki-san"ucap Boruto.
Momoshiki melirik ke arah Sarada yang masih tertidur.
"Apa yang kau akan lakukan dengan dia,Bor?"tanya Momoshiki.
"Hurmm..mahu di hantar ke masion Uchiha,tapi gak ada sesiapa di sana. Mungkin untuk sementara waktu dia akan tinggal dahulu di masion Uzumaki sampai Sasuke-san dan Sakura-san pulang dari kerja mereka" ucap Boruto.
Momoshiki mengangguk.
"Jangan lupa,Bor. Apa yang aku bilang tadi"ucap Momoshiki dan langsung masuk ke dalam mobil yang sama dengan Toneri di bahagian penumpang.
Boruto hanya diam. Mobil tersebut terus bergerak dan tak lupa membunyikan hon terlebih dahulu sebelum menghilang dalam kegelapan malam.
"Ayo kita pulang"ucap Boruto.
Semua mengangguk setuju. Shikadai dan Inojin satu mobil. Sedangkan Boruto,Sarada, Mitsuki dan Himawari satu mobil. Yang memandu ialah Mitsuki. Himawari duduk di tempat penumpang sedangkan Boruto dan Sarada di bahagian belakang dengan keadaan Sarada di pangkuan Boruto.
Flashback on
Mereka semua pergi ke arah mobil masing-masing. Setelah Himawari membukakan pintu untuk kakaknya meletakkan Sarada, Boruto meletakkan beg Sarada terlebih dahulu dan ingin menaruh tubuh Sarada di bahagian belakang dengan Himawari di sebelahnya.
KAMU SEDANG MEMBACA
I Want To Love You,Mr.Criminal(BoruSara)
БоевикMencintai seorang penjenayah, membuat Sarada berada dalam situasi yang sulit. Di satu sisi dia mahu dirinya berada di sisinya. Dan di satu sisi ayahnya tidak suka dengan si dia. Boruto seorang pemuda bangsawan dari keluarga Uzumaki.. Dia terkenal de...