"Ne, Boruto-kun. Apa kita pernah saling kenal sebelum ini?"tanya Sarada.
----------------•--------------------•---------------------
"Hurm? Kenapa kau tanya hal itu? Bukannya sudah ku jelaskan yang kita pernah saling kenal sewaktu kita SMA"ucap Boruto.
"Gak. Boruto-kun bohong,bukan? Aku tahu ada sesuatu yang Boruto-kun sembunyikan dariku" ucap Sarada.
"Itu.."
"Nii-chan! Nee-chan! Ada orang yang datang ke sini!"ucap Seiji.
Boruto melihat ke samping dan benar saja ada beberapa orang yang menghampiri mangsa pembunuhan Jack.
"Kita sembunyi dulu"ucap Boruto.
Sarada hendak bangun dari tubuh Boruto tapi tiba-tiba Boruto mengendong tubuhnya.
"Jangan bergerak"ucap Boruto.
Boruto lantas bergerak di sebalik bangunan yang berada di sekitar kawasan sambil mengendong Sarada dan diikuti Seiji di belakang. Di situ juga ada si kembar dan tiga orang budak lelaki yang sedang menunggu.
"Apa semuanya ada di sini?"tanya Boruto.
"Kami sudah berada di sini sejak tadi" ucap Shouyo.
"Iya. Sejak kalian bermesraan tadi, loh"goda Shouta.
Salah seorang dari ketiga budak lelaki itu menatap si kembar remeh.
"Tch. Dasar si kembar gila"sindirnya.
"Apa kau bilang,hah?!"bentak si kembar.
"Apa? Aku hanya mengatakan hal yang betul,bukan? Apa ada yang salah?"ucapnya sinis.
"Kau..!"
"Sudah cukup! Kita perlu cepat bergerak ke tempat seterusnya"ucap Boruto.
Si kembar dan budak lelaki tersebut hanya memalingkan wajah mereka.
"Dan Sarada"ucap Boruto.
"Nani?"tanya Sarada.
Boruto menatap Sarada dengan tatapan yang sulit diertikan.
"Kamu itu makin berat,tau"ucap Boruto datar.
'Eh?' batin Sarada terkedu.
"Apa yang kau makan sewaktu aku meninggalkan mu di majlis tadi?" tanya Boruto.
"Aku hanya minum beberapa gelas sambil menunggu Boruto-kun kok tadi" ucap Sarada.
"Beberapa ya.."bisik Boruto.
"Memangnya kau mahu mengatai ku gendut"ucap Sarada sambil mencubit lengan Boruto.
"A..aduh.. Aku..gak bermaksud gitu kali.."lirih Boruto.
"Nii-chan! Lihat itu polisi datang ke sana"bisik Seiji.
Boruto menurunkan Sarada dan melihat beberapa polis menghampiri mangsa wanita tersebut.
"Apa ini ulah Jack lagi?"
"Panggil Inspektor Lestrade ke sini"
'Inspektor Lestrade?' batin Boruto.
Di dunia nyata..
BAM!!
Pintu dibuka secara kasar dan muncul dua orang pria. Semua orang menatap mereka kaget.
"Apa tuan muda tidak apa-apa?!" teriak Katasuke.
Semua menutup telinga kerna suara Katasuke yang sangat kuat. Tapi Amado bernasib baik kerna sebelum dia datang ke sini,dia sempat memakai sesuatu untuk menutup telinganya.
KAMU SEDANG MEMBACA
I Want To Love You,Mr.Criminal(BoruSara)
ActionMencintai seorang penjenayah, membuat Sarada berada dalam situasi yang sulit. Di satu sisi dia mahu dirinya berada di sisinya. Dan di satu sisi ayahnya tidak suka dengan si dia. Boruto seorang pemuda bangsawan dari keluarga Uzumaki.. Dia terkenal de...