Part 31:Noah Ark's

74 8 0
                                    

Sarada meminum air yang disediakan di meja sambil melihat orang-orang menari bersama pasangan mereka. Bahkan Sarada sudah bosan menunggu sendirian di sini.

"Sarada"

Sarada menoleh dan mendapati teman-temannya menghampirinya.

"Kalian. Di mana pasangan kalian?" tanya Sarada.

"Ah.. Mitsuki-kun mengambilkan makanan untuk ku"ucap ChoCho.

"Shikadai sedang tidur di kerusi. Jadi aku tinggalkan dia"ucap Yodo kesal.

"Inojin-nii sedang berbual dengan Sekki-nii dan temannya"ucap Himawari.

"Kawaki-kun mengambilkan ku air di sana"ucap Sumire.

"Denki bilang dia ada urusan sebentar. Dan menyuruhku duduk di sini dahulu"ucap Tsubaki.

"Yah.. Kerana kau mengandung, bukan?"ucap ChoCho.

"Hehe.."Tsubaki terkekeh kecil.

"Oh iya, Sarada-chan. Kami kaget loh apabila kamu menari ama Boruto-kun. Apa dia yang mengajakmu?"tanya Sumire.

"Hehe.. Iya"ucap Sarada malu.

"Kalian berdua tadi sangat hebat,loh! Lagi-lagi sewaktu Boruto-nii mengangkat tubuh nee-chan! Hima bahkan kaget melihat itu"ucap Himawari.

"Etto.. Aku tidak sengaja menginjak kakinya dan hampir ambruk. Tapi nasib baik Boruto menyedarinya. Kalau tidak mesti aku sudah ambruk tidak elit di tengah situ. Udah ambruk tambah malu lagi"ucap Sarada.

"Apa benar?! Aku langsung tidak menyedarinya!"ucap ChoCho kaget.

"Aku juga"ucap Sumire.

"Tapi ada orang itu main nyosor pipi seseorang di tengah-tengah orang ramai,loh"goda Yodo.

Blusshh..

"Apa kalian melihatnya?!"teriak Sarada kaget.

"Iya. Dari awal kalian menari sampai habis. Lepas itu ada yang lagi senang, nih. Pangerannya udah mula berbaikan dengannya. Pasti nanti ada yang kuat makan,bukan? Kerna orang itu bila berjauhan,dia langsung tiada selera untuk makan"goda Tsubaki.

Semuanya ketawa melihat wajah Sarada yang merona kerana digoda oleh mereka.

Di tempat Boruto..

Boruto sedang berjalan menuju ruangan komputer. Tiada siapa yang berada di tempat itu kerna semua orang berada di dalam majlis. Keadaan yang sunyi itu membuatkan Boruto berjalan dengan bebas di kawasan itu. Boruto memasuki ruangan tersebut dan mendapati beberapa orang polis berada di situ. Tapi tidak kelihatan sosok ketua polis. Mungkin masih dalam perjalanan.

"Berhenti. Apa hajat kamu datang ke sini?"tanya seorang pegawai.

"Aku diarahkan oleh Sasuke-sama untuk meletakkan barang-barangnya di sini sampai dia tiba"ucap Boruto dengan suara yang berbeda.

Sebelum Boruto datang ke sini,dia sudah mengubah wajah dengan seseorang ahli polis yang sekarang ini sedang tidur di kamar mandi. Pakaiannya juga ditukar untuk penyamarannya  menjadi sosok seorang anggota polis sebenar.

"Wakatta. Letakkan barang itu di meja sebelah korban itu"ucap pengawai tersebut.

"Ha'i"ucap Boruto.

Boruto mengikuti arahan pegawai tersebut dan meletakkan barang yang dibawanya tadi. Boruto memerhati sekitar dan mendapati beberapa pegawai sedang berjaga. Merasa ada kesempatan,Boruto memerhati mangsa korban yang dibunuh. Dilihat dari posisinya, sepertinya korban ini ditikam dari depan. Boruto memerhati lagi dan tiba-tiba menoleh ke arah komputer yang berada di depan mangsa.

I Want To Love You,Mr.Criminal(BoruSara)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang