Sekarang ini para cewek dan ibu-ibu sedang berada di kamar mereka. Walau sudah tengah malam tapi mereka masih tidak mengantuk lagi. Semua sibuk dengan kerja sendiri.
"Ne,Sar. Tadi kau dan Boruto pergi ke mana?"tanya ChoCho.
"Hurm? Hanya jalan-jalan di atas kapal ini saja. Kenapa?"tanya Sarada.
"Tidak. Hanya saja kaget tadi melihat kalian bergandengan tangan"ucap ChoCho.
"Dan ada yang memakai jaket Boruto lagi"goda Yodo.
Blushh..
Wajah Sarada merona kerna malu dan kesal.
"D-diam!"
Semua yang di situ ketawa. Yah, kerana wajah Sarada sangat menggemaskan.
"Eh! Apa kalian ingat dulu semasa sukan di SMA?"tanya Himawari.
"Yang mana,eh?"tanya Sumire.
"Yang Sarada-nee dan Boruto-nii satu kumpulan itu,loh"ucap Himawari.
"Pft! Hahahaha! Baru aku ingat! Itu adalah sebuah perjuangan seorang pangeran untuk permaisurinya"ucap ChoCho.
"Semata-mata hanya untuk patung teddy bear"ucap Yodo.
Wajah Sarada udah seperti terbakar kerna malu.
"Apa yang berlaku pada waktu itu?" tanya Luna yang tiba-tiba ikut nimbrung.
"Hurm! Beritahulah kepada kami" ucap Lily penasaran.
"Aku juga mahu dengar"ucap Tsubaki.
"Wakatta. Semua duduk dulu. Biar aku ceritakan kisah Boruto dan Sarada semasa sukan di SMA"ucap ChoCho.
Semua udah siap sedia untuk mendengar.
"Oi,Cho! Jangan cerita! Kalau kau cerita aku gak mahu jadi teman kau lagi!"tegas Sarada.
Sarada ingin maju ke depan untuk memberhentikan ChoCho. Tapi tubuhnya ditahan oleh Yodo dan Sumire.
"Hei,Sar. Tenanglah. Sesekali kita perlu mengenang kenangan lama" ucap Yodo sambil merangkul Sarada.
"Hurm. Yodo-chan benar. Apa kata kita dengarkan dulu?"ucap Sumire.
"Ha'i. Ha'i"ucap Sarada pasrah.
"Tapi Hima rasa. Lebih baik kalau Sarada-neechan yang cerita. Lebih feel!"ucap Himawari.
"Iya juga! Ayo,Sar ke sini!"ucap ChoCho.
Sarada menggelengkan kepalanya tanda tidak mahu. Himawari mendapatkan satu idea. Dia mendekatkan mulutnya ke telinga Sarada.
"Kalau nee-chan setuju mahu cerita. Hima akan bantu nee-chan apa-apa yang nee-chan minta"bisik Himawari.
Sarada menatap Himawari sambil mengernyitkan alisnya.
"Apa benar?"
Himawari menganggukkan kepalanya.
"Walau itu untuk bantu nee-chan mencari sahabat masa kecil nee-chan?"tanya Sarada.
Himawari terdiam sejenak. Sedang memikirkan sesuatu. Sebelum menghembuskan nafas perlahan-lahan dan menatap Sarada dengan serius.
"Hurm! Hima akan bantu nee-chan apa yang nee-chan minta"ucap Himawari.
"Wakatta. Jadi janji,ya?"
"Hurm!"
"Hei kalian. Ayo cepat. Kami udah tunggu lama!"ucap Yodo.
Sarada dan Himawari menatap sesama sendiri sebelum terkekeh kecil dengan kelakuan Yodo.
"Hurm. Jadi..."
KAMU SEDANG MEMBACA
I Want To Love You,Mr.Criminal(BoruSara)
AksiyonMencintai seorang penjenayah, membuat Sarada berada dalam situasi yang sulit. Di satu sisi dia mahu dirinya berada di sisinya. Dan di satu sisi ayahnya tidak suka dengan si dia. Boruto seorang pemuda bangsawan dari keluarga Uzumaki.. Dia terkenal de...