Hoofdstuk 2

831 40 3
                                    

Mariëlle

Ik vind het heel lief van Jai dat hij me verdedigde tegen de stomme opmerking van Babette.

Ze bedoelt het als grapje, dat weet ik ook wel. Maar ze denkt gewoon niet na voordat ze iets zegt, ze flapt het er gewoon uit.

Jai steekt zijn hand uit als teken dat we gaan beginnen. Ik neem zijn hand aan en beweeg op de melodie van 'Bad'

Ik volg al zijn pasjes en tot mijn verbazing gaat alles goed. Op sommige stukjes kijkt hij me lang in mijn ogen aan, maar als we dansen voel ik daar niet veel bij.

Lisa

"KOM HIER SLET"

Zonder om te kijken blijf ik door rennen. Ik hoor hem kreunen van de pijn; blijkbaar is hij gestruikeld.

Ben ik eindelijk vrij? Kan ik eindelijk mijn leven weer oppakken?

Ik krijg spontaan een glimlach op mijn gezicht, ondanks de situatie.

Net op dat moment struikel ik, ik weet me nog net behendig te draaien om mijn hoofd te beschermen. Ik val en hoor een klap, op dat moment schiet de pijn in m'n arm.

"Kut" fluister ik in mezelf.

Ik probeer op te staan, maar de pijn in mijn arm houd me tegen. Ik hoor voetstappen mijn kant op komen en rol mezelf op als een balletje. Ik hoop met heel mijn hart dat hij het niet is.

Jai

De laatste klanken van het nummer galmen door de danszaal. Mariëlle en ik staan hijgend in de eindpositie, Anne begint te klappen en Babette valt na een paar seconden ook in.

Ik begin overdreven te buigen en Mariëlle staart me lachend aan.

"Lach me niet uit" zeg ik met een grijns.

"Sukkel" fluistert ze.

"Oke nu is het genoeg" ik ga dichter tegen haar aan staan en begin haar te kietelen, ze gilt het uit.

"Genade, Genade" hoor ik haar gillen tussen het lachen door. Ik stop met kietelen en kijk haar met een serieuze blik aan.

"Lesje geleerd?" vraag ik.

"Lesje geleed" we barsten allebei in lachen uit en ook Anne en Babette beginnen te lachen.

The Truth ( B-Brave ) NLWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu