Lisa
We zijn op weg naar het eerste concert wat Samuel alleen gaat doen. Ik zit bij Samuel, Kaj, Cassius, Dioni en Jai in de bus. De meiden gaan met de andere auto die Anne bestuurt aangezien zij de enige is met een rijbewijs.
Ik heb in 4 dagen 3 liedjes extra voor Samuel geschreven. Ik vind het helemaal niet erg om te doen, heel leuk zelfs. En vooral omdat Samuel ze gaat zingen.
Ik pak zijn hand die trilt van de zenuwen. Hij is bang dat niemand komt omdat hij B-Brave niet is zonder de andere jongens. Hij denk dat ze hem alléén niet willen zien optreden. Maar ik vertrouw erop dat de trouwe fans komen, ook al treed alleen Samuel op.
-backstage-
"Samuel het komt echt goed, er zijn echt wel fans op komen dagen. Dat beloof ik" hij stopt met ijsberen en komt naar me toe lopen."Wat als er niemand is?" zegt hij met een serieus gezicht.
"Dan ben ik je grootste fan en ga ik voor je staan gillen" zeg ik lachend. Hij lacht ook en geeft me een kus.
"Samuel je moet zo op" Brahim komt aangelopen.
"Zijn er fans?" vraagt Samuel zenuwachtig.
"Dat zie je vanzelf" zegt hij met een grijns.
Ik hoor de DJ die voor Samuel op het podium moest zijn naam gillen en Brahim duwt hem naar het podium. Ik loop samen met Kaj achter hem aan en blijf aan de zijkant van het podium staan.
Als ik de duizenden meisjes zie die hier voor Samuel staan word ik trots en vrolijk tegelijk. Samuel kijkt glimlachend en verbaasd de zaal rond en verwelkomt de dames.
Als ik de deuntjes van één van de liedjes die ik geschreven heb hoor, en Samuel daarna invalt krijg ik het spontaan warm.
Samuel
Als ik ergens midden in het liedje ben laat ik de muziek stoppen.
"Dames en heren, ik heb dit liedje niet zelf geschreven. Dat heeft iemand gedaan die echt veel voor me betekend. Iemand waar ik van hou" terwijl ik dit zeg kijk ik naar de kant waar Lisa een microfoon in haar hand geduwd krijgt en langzaam naar me toe loopt. Ze draait zich naar de zaal als ze naast me staat en zwaait ongemakkelijk.
Ik glimlach om haar kleine onzekerheden en leg mijn arm om haar middel.
"Dit is Lisa" zeg ik op de zaal gericht, nog steeds met een glimlach.
De muziek begint weer en ik begin te zingen. Als ik merk dat Lisa dat niet doet duw ik zachtjes in haar zij.
Ze doet haar ogen dicht en concentreer zich op de muziek.
"Lisa, Lisa, Lisa" zegt de zaal als aanmoediging.
Ze begint zacht te zingen, en het word steeds harder, ik zie dat ze haar ogen weer open doet. Ze trekt zich uit mijn greep en legt een hand op mijn wang. Daarna wendt ze zich naar de zaal en ik zie dat ze geniet van haar moment.
Ik begin weer met haar mee te zingen en de zaal gilt het uit.
Na het liedje geeft ik Lisa een zoen en iedereen om ons heen gilt nog een keer, maar dit keer in de vorm van 'AAAHW'.
Sophie
Ik zit er nog steeds met het feit dat mijn eigen broer me verraden heeft. Levi werkt voor Dean, en waarschijnlijk al voor lang.
Toen ik zijn blik zag op het moment dat hij werd meegenomen door de politie knapte er iets bij me. Ik mis de tijd toen we nog goed met elkaar op konden schieten, toen we beste vriendjes waren en voor elkaar opkwamen.
Die tijd was al voorbij toen ik naar de middelbare school ging. Ik weet niet waarom, maar we groeide uit elkaar. We kregen allebei eigen vrienden en gingen onze eigen weg. Tot hij iets met Tess kreeg.
Wacht, Tess. Weet Tess het wel?
Ik stoot Anne aan, maar net op dat moment komen Kaj, Lisa en Samuel de kamer ingelopen.
We rennen naar ze toe en trekken ze in een groepsknuffel. Ondanks alle drama, ging het optreden echt geweldig. Er waren niet normaal veel fans op komen dagen en Lisa heeft samen met Samuel gestraald.
Als ik in de auto op mijn telefoon kijk, zie ik dat ik 3 gemiste oproepen en 1 bericht heb van de makelaar. Ik open het bericht, en als ik het gelezen heb voel ik me meteen nog vrolijker.
"Sophie, je kan morgen de sleutel komen ophalen"
JE LEEST
The Truth ( B-Brave ) NL
FanficGa mee op een avontuur met Mariëlle, Lisa, Anne, Sophie en Babette. Deze vijf meiden hebben allemaal op hun eigen manier iemand van B-Brave ontmoet en hebben alle vijf hun eigen verhaal. Kom erachter wat ieders verhaal is en sta versteld van de avon...